Hr. Aktiv Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 (endret) Jeg opplever rundt om leser ofte her at mange damer ikke finner den kjærligheten de søker. Nå som jeg selv er på datingmarkedet merker jeg at mange bare sitter på gjerdet og venter til jeg tar det første steget. Ikke at de er uinteresserte for det er de ikke, men de tar omtrent aldri første steget til en dialog. Hvorfor er det slik? Det kan jo hende drømmemannen rusler forbi, men dere bare lar ham rusle forbi. Det er jo litt trist for dere og den mannen dere drømmer som om. Da er det heller ikke noe rart at dere forblir single eller bare ender opp med playerne. For mange av dere vasser jo i tilbud. På tinder får dere flere hundre likes på kort tid og hadde mange av dere hatt bedre bilder som dere med letthet kunne hatt så hadde dere fått mange hundre likes til på den korte stunden. Det betyr jo at tilgangen er der og hvor mange av dere tar kontakt med en potensiell partner? Sett ut fra min tinder så er det kun to av over hundre matcher. De to ble det flere dater med også. Så jeg tenker at hvis flere hadde åpnet for dialog og et møte hadde de sikkert vært et skritt nærmere et forhold enn om de bare gir faen og sitter der og venter... Endret 7. juli 2020 av Hr. Aktiv
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg opplever rundt om leser ofte her at mange damer ikke finner den kjærligheten de søker. Nå som jeg selv er på datingmarkedet merker jeg at mange bare sitter på gjerdet og venter til jeg tar det første steget. Ikke at de er uinteresserte for det er de ikke, men de tar omtrent aldri første steget til en dialog. Hvorfor er det slik? Det kan jo hende drømmemannen rusler forbi, men dere bare lar ham rusle forbi. Det er jo litt trist for dere og den mannen dere drømmer som om. Da er det heller ikke noe rart at dere forblir single eller bare ender opp med playerne. For mange av dere vasser jo i tilbud. På tinder får dere flere hundre likes på kort tid og hadde mange av dere hatt bedre bilder som dere med letthet kunne hatt så hadde dere fått mange hundre likes til på den korte stunden. Det betyr jo at tilgangen er der og hvor mange av dere tar kontakt med en potensiell partner? Sett ut fra min tinder så er det kun to av over hundre matcher. De to ble det flere dater med også. Så jeg tenker at hvis flere hadde åpnet for dialog og et møte hadde de sikkert vært et skritt nærmere et forhold enn om de bare gir faen og sitter der og venter... Sikkert noen menn som tenker at det ikke er verdt å ta første steget heller. Er man interessant så er man interessant. Da tar man jo kontakt. Nå har ikke jeg prøvd meg på noen datingsider de siste åra for jeg har vært i forhold. Og nå, siden det kun er 2 mnd siden brudd, har jeg enda ikke opprettet noe. Hvorfor? Livet er for mye å takle akkurat nå. Men, da jeg hadde diverse apper og sider så skrev jeg med alle jeg fikk match med. Nå er jeg kanskje ikke den rette til å svare, rett og slett fordi jeg er overvektig og er vant med at ikke alle menn svermer over meg. Kanskje noen kvinner der ute tenker at de har det gammeldagse ønsket om å bli flørtet med, at det er mer likandes å være litt tilbakeholden. Er jo ikke en usannhet at noen menn frister mer på den "blyge, sjenerte" som ikke tar kontakt først med menn og ikke er så frempå. Litt som å være litt jomfruelig. Pluss det at mange menn liker jakten, får de med en gang så er jakten over. Og så er det videre til neste. Selvfølgelig er ikke dette nødvendigvis sannheten i alt. Noen venter vel bare. Kanskje man ikke syns at de bildene noen menn legger ut er så fine som mennene ønsker. Har jo sett nok av selfies der man ser nedenfra og opp (dobbelthake), baris, øl i hånda eller lignende som ikke tiltrekker så mye. Og så har jeg hørt at mange menn kun er på datingapper for én ting. Så det er mange muligheter. Men jeg vet en ting. Er det gjensidig tiltrekning så lar man ikke den personen komme unna. Uansett. Anonymkode: 7fc3d...6ab 3
GrønnNellik68 Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Jeg tar bestandig kontakt hvis jeg er veldig interessert i noen. Ellers... not so much 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 Kan bare svare for meg selv. Jeg tar ikke kontakt lenger, for min erfaring er at når jeg gjør dette sier menn ja til dates til tross for at de ikke er interessert, altså de holder meg for narr. Når mannen tar initiativ vet jeg i det minste at jeg kan slappe av med at han kanskje er litt interessert. Anonymkode: fdfa8...b76 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 Jeg var aktiv på Tinder for ca tre år siden, og vil si at jeg var ganske aktiv. Ikke alltid jeg som var den første til å skrive, men var god på å holde i gang en samtale og gjerne første initiativ til å møtes. Men nå er ikke jeg noen babe heller da, jeg er helt normalt søt innenfor min aldersgruppe😊 nå for tiden er jeg aktiv på litt mer snuskete sider med høyt flertall av menn, der sitter jeg bare på gjerdet, for der strømmer meldingene inn😊, men svarer de som har noe mer å si en hei😊 Anonymkode: b26e3...0d3 1
pia mater Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Da jeg brukte tinder var jeg frempå, sendte mange ganger første melding, men ble ofte møtt med et halvhjertet svar, interesse en kort stund til de forsto at jeg ikke kom til å bli et lett ligg, eller ble fjernet som match, hvis jeg i det hele tatt fikk svar. Opplevde dette blant alle "typer" menn, uavhengig av jobb/utdannelse, og til en viss grad alder. Heldigvis tok jeg kontakt med en "gammel" tindermatch (som jeg også var en bekjent av gjennom felles venner) i høst, og plutselig klaffet det. Hadde jeg ikke tatt kontakt da, hadde jeg nok vært singel nå. 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Da jeg var single tok jeg etterhvert ikke kontakt på Tinder av den enkle årsak at menn sveiper nesten alt til høyre og sorterer etterpå. Jeg sorterte underveis og liket ikke de jeg ikke var interessert i. Menn som sveiper alt til høyre er ikke nødvendigvis interessert og svarer ikke. De som er det, de tar kontakt. Anonymkode: fb784...0bc 4
Hr. Aktiv Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #8 Skrevet 7. juli 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sikkert noen menn som tenker at det ikke er verdt å ta første steget heller. Er man interessant så er man interessant. Da tar man jo kontakt. Nå har ikke jeg prøvd meg på noen datingsider de siste åra for jeg har vært i forhold. Og nå, siden det kun er 2 mnd siden brudd, har jeg enda ikke opprettet noe. Hvorfor? Livet er for mye å takle akkurat nå. Men, da jeg hadde diverse apper og sider så skrev jeg med alle jeg fikk match med. Nå er jeg kanskje ikke den rette til å svare, rett og slett fordi jeg er overvektig og er vant med at ikke alle menn svermer over meg. Kanskje noen kvinner der ute tenker at de har det gammeldagse ønsket om å bli flørtet med, at det er mer likandes å være litt tilbakeholden. Er jo ikke en usannhet at noen menn frister mer på den "blyge, sjenerte" som ikke tar kontakt først med menn og ikke er så frempå. Litt som å være litt jomfruelig. Pluss det at mange menn liker jakten, får de med en gang så er jakten over. Og så er det videre til neste. Selvfølgelig er ikke dette nødvendigvis sannheten i alt. Noen venter vel bare. Kanskje man ikke syns at de bildene noen menn legger ut er så fine som mennene ønsker. Har jo sett nok av selfies der man ser nedenfra og opp (dobbelthake), baris, øl i hånda eller lignende som ikke tiltrekker så mye. Og så har jeg hørt at mange menn kun er på datingapper for én ting. Så det er mange muligheter. Men jeg vet en ting. Er det gjensidig tiltrekning så lar man ikke den personen komme unna. Uansett. Anonymkode: 7fc3d...6ab Jeg tenkte mere generelt også. Ute i den store verden kan jeg ikke komme på at noen damer har tatt det første steget. Jo forresten ei gjorde det. Hun skulle pule. Ellers er det jeg som har stått for kontakten. Vi er mange menn i denne gruppa som ikke går fra dame til dame for å oppnå kontakt. Det gjør kun playerne. Derfor ender dere damer opp med dem og tror derfor at vi alle menn vil bare pule. For ti menn av tusen puler alle damene. Resten sitter her og venter eller dere ser han rusle forbi uten å foreta dere noen ting. Ja jeg har gått forbi mange damer oppigjennom tiden. Veldig mange. Har gått forbi de som kansje hadde hatt full klikk med og. Det sårer meg akkurat like mye å bli avvist som det gjør til dere. Den gjensidige tiltrekkingen har jeg latt dama dratt på ja. Jeg ble litt usikker fordi hun ville være med sine venner istedet for å snakke med meg. Jeg ble lei og gav faen. Vennina henne prøvde å rette på dette noen uker etter, men jeg orker ikke. Når du er såpass tafatt til å begynne med hvordan blir du da etter noen år i forhold? Mange menn som meg gir oss når vi prøver å ta kontakt, men en player kommer å tar over styringen. Playeren vet hva han skal si og hvilke knapper han skal trykke på. Vipps drar han deg med hjem og puler deg. Rett foran øynene mine. Første tanken min er da hvis du kommer etterpå og sier at det var deg jeg egentlig ønsket. Jaja sier jeg da, men jeg har også pikk og trenger ingen standin ennå ihvertfall. Din overvekt har ingenting med hvor attraktiv du er. Du drar menn så det holder med å kle deg riktig. Menn ligger paddeflate etter deg. Skikkelige menn også. Bilder på tinder er ille. Jeg søker bare damer, men har sett de bildene mange damer har. Det er muligheter for forbedring ja. Kan aldri tenke meg menns bilder er bedre.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #9 Skrevet 7. juli 2020 Hvor bor du Hr.aktiv? 😉 Anonymkode: 5465b...06f 3
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #10 Skrevet 7. juli 2020 En av karakteristikkene til drømmemannen minner at han tar kontakt med meg. Blir ikke drømmemann hvis jeg må gjøre alt selv, sånt blir det bare joss av. Anonymkode: 85133...660
Hr. Aktiv Skrevet 7. juli 2020 Forfatter #11 Skrevet 7. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: En av karakteristikkene til drømmemannen minner at han tar kontakt med meg. Blir ikke drømmemann hvis jeg må gjøre alt selv, sånt blir det bare joss av. Anonymkode: 85133...660 Det er vel ikke det det er snakk om. Du gjør jo ikke alt selv, men åpne døra litt på gløtt ihvertfall slik at han kommerr bort til deg. Gjør deg tilgjengelig.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #12 Skrevet 7. juli 2020 5 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Det er vel ikke det det er snakk om. Du gjør jo ikke alt selv, men åpne døra litt på gløtt ihvertfall slik at han kommerr bort til deg. Gjør deg tilgjengelig. Jeg er bare interessert i menn som i en sosial setting hvor det er akseptabelt å komme bort til kvinner de finner attraktive og interessante tør gjøre dette. Så jo, for meg blir alt anna joss Anonymkode: 85133...660 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #13 Skrevet 7. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan bare svare for meg selv. Jeg tar ikke kontakt lenger, for min erfaring er at når jeg gjør dette sier menn ja til dates til tross for at de ikke er interessert, altså de holder meg for narr. Når mannen tar initiativ vet jeg i det minste at jeg kan slappe av med at han kanskje er litt interessert. Anonymkode: fdfa8...b76 Har brent meg noen ganger så derfor lar man være. Livredd for å bli avvist og orker ikke mer av det. Mange som tar kontakt bor langt vekk,er utenfor aldersgruppen man søker osv,noen kommer med dumme åpningsreplikker etc. Er sliten av at det skal være så vanskelig 😢 Anonymkode: 01950...f4e 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #14 Skrevet 7. juli 2020 Noen ganger ja, andre nei. Hvorfor dere menn er så besatt av antall likes skjønner jeg ikke. Trenger bare en som er interessant jeg og det har jeg funnet nå. Så får vi se hva det blir ut av det. At jeg nå liksom kan få 100 likes er egentlig ganske likegyldig. Anonymkode: 40496...323 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #15 Skrevet 7. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor dere menn er så besatt av antall likes skjønner jeg ikke. Trenger bare en som er interessant jeg og det har jeg funnet nå. Så får vi se hva det blir ut av det. At jeg nå liksom kan få 100 likes er egentlig ganske likegyldig. Anonymkode: 40496...323 Det du og andre ikke ser ut til å forstå er at om man får nesten ingen likes er sannsynligheten for finne "den rette" nesten null. At man bare trenger 1 er sant, men det er usannsynlig å finne denne om man ikke har et visst utvalg. Anonymkode: 1a6ee...39b 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #16 Skrevet 7. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du og andre ikke ser ut til å forstå er at om man får nesten ingen likes er sannsynligheten for finne "den rette" nesten null. At man bare trenger 1 er sant, men det er usannsynlig å finne denne om man ikke har et visst utvalg. Anonymkode: 1a6ee...39b Jeg forstår det, men det gjelder da hovedsakelig menn. Hvorfor skal kvinner få enda flere likes? Er det et mål og gir det en flere gode kandidater å velge i? Nei, ikke nødvendigvis, men det er det menn ikke klarer å forstå. Anonymkode: 40496...323 2
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #17 Skrevet 7. juli 2020 Jeg tar ikke kontakt - for jeg vil ikke fremstå som et enkelt ligg. Det gidder jeg ikke; er ikke desperat heller. Stereotypene med tinder - og damer som tar kontakt, tilsier nemlig dette (fremdeles). Jeg er heller ikke på «akutt» jakt etter fast forhold, tinder blir mer tidsfordriv.. Ergo - mannen må ta kontakt om han interessert, ellers er det OK om han rusler forbi. Anonymkode: 77c60...496 4
MarieLo Skrevet 8. juli 2020 #18 Skrevet 8. juli 2020 Jeg tar kontakt når jeg vil. Jeg går aldri 100% da, kan gå 90-95% av veien, og så hvis andre ikke møter meg med resten så skjer det ingenting. 3
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2020 #19 Skrevet 8. juli 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Kan bare svare for meg selv. Jeg tar ikke kontakt lenger, for min erfaring er at når jeg gjør dette sier menn ja til dates til tross for at de ikke er interessert, altså de holder meg for narr. Når mannen tar initiativ vet jeg i det minste at jeg kan slappe av med at han kanskje er litt interessert. Anonymkode: fdfa8...b76 Ta kontakt, men la mannen be om date? Ta kontakt og vær hyggelig, så merker man fort om det er noe mer der... man burde jo ikke trenge å mase seg til date, og slik er det vel for begge kjønn? Herremin... Anonymkode: 484b3...a3e
Måneskinn Skrevet 8. juli 2020 #20 Skrevet 8. juli 2020 Jeg tar masse kontakt jeg. Er på tinder stort sett. Men hundrevis av matcher?? Nei det har jeg ikke. De som jeg får match med tar jeg kontakt med. Ikke sånn med en gang, noen ganger liker jeg å vente litt (snakk om noen timer kanskje) og så sender jeg en melding. Men du vet, når du ikke får svar - hvor lenge gidder man da? Så vil sikkert ts argumentere med at mine meldinger sikkert ikke er morsomme nok, eller kreative nok, eller noe i den duren som han pleier. Men jeg spør gjerne kolleger om råd, kompiser gir meg også tips. Men det er ikke alltid det hjelper. Mange menn sveiper nok på alt og alle og er minst like selektive på damer når det kommer til hvem de skriver med. Tror det gjelder for både kvinner og menn at når man prøver mye og lenge uten resultat, så blir man bare litt apatisk. Og når det først kommer til treff, så er det jo nesten ingen som VIL prøve en gang. Er det ikke fullt fyrverkeri med en gang, så gidder de ikke mer. Jeg tror at om folk var litt mer åpne og gav folk en sjanse, så ville ting vært litt annerledes. Stort lerret å bleke med mange fargekombinasjoner 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå