Gå til innhold

Valpen setter rumpa til ved lek

Fremhevede innlegg

Skrevet

Valpetispa mi på 4 mnd snur alltid rumpa mot meg når vi leker.

Er det tegn til dominans eller overlegenhet? Hun er harmonisk ellers, men akkuratt dette blir jeg ikke klok på 🤔

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er hun glad i å bli klødd på rumpa? Hunden min snur rumpa til når hun får lyst på litt rumpekløing, og ønsket om å bli klødd på rumpa kan bli så sterkt at hun glemmer at vi leker eller at det skjer noe spennende. :plystre:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, vanskelig å vite uten å ha mer info. Snur hun seg vekk, kan det hende det ble litt for mye for henne og hun trenger en pause. Eller som Karve over her sier, kan det være at hun liker godt å bli klødd på rumpa. 

Anonymkode: 9020d...6f2

AnonymBruker
Skrevet

Dominans er utdatert kunnskap om hund, men et dempende signal kan det godt være. Eller bare så liker hunden din å bli klødd på rumpa, det gjør min.

Anonymkode: 9abf1...6d9

• Liker 4
Skrevet (endret)

Neeei, hun er ikke noe mer glad i å bli klødd på rumpa enm andre steder. Tenker mer på om hun gir noen dempede signaler som jeg ikke forstår? Hun hopper og er glad og kommer imot meg med leken i munnen, og straks hun er inntil/nære så snur hun seg rundt liksom. 

Jeg skrev feil i HI. Jeg mener ikke dominans, men mer om hun viser en overlegen atferd.. Haleføringen er "normal".

Endret av got2go
AnonymBruker
Skrevet

Bikkja mi pleide å gjøre det når hun hadde noe i munnen for at jeg ikke skulle kunne ta det fra henne. Så dytta jeg litt på rumpa hennes og det syntes hun også var gøy. 😄logra samtidig, og hadde et lurt blikk så det var bare bra stemning. 

Anonymkode: 68774...2ef

• Liker 2
Skrevet

Det er ganske vanlig lekeadferd hos hunder. Det forekommer ofte i lek mellom hunder, lekeslossing o.l.

Det har ingen ting med "dominans" eller overlegenhet å gjøre 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...