AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #21 Del Skrevet 16. juli 2020 Har små pupper, så bruker å feste den på oppsiden av puppene jeg, under bhen (reimen blir for stor under puppene). Bruker å funke fint? Har også pulsklokke til håndledd, men den er litt treg i oppfattelsen. Har forstått det slik at de med tre målinger/lyser raskere. Anonymkode: b7abd...9f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2020 #22 Del Skrevet 16. juli 2020 AnonymBruker skrev (På 16.7.2020 den 6.06): Ja, jeg tviler ikke på at fenix ikke gir nøyaktige målinger, men noen ganger løper jeg på puls. Dvs at jeg holder meg innenfor spesifikke pulssoner. Jeg opplever at fenix er litt treig i responsen, altså at når jeg løper og så er pulsen plutselig for høy, så stopper jeg (begynner å gå) for at pulsen skal gå ned, men så fortsetter den å øke eller holder seg stabilt en liten stund - og så når den er nede igjen så kan den gå enda lavere ned selv om jeg starter å løpe. Jeg ønsker altså noe som gir litt raskere respons. Til vanlige løpetur er er fenix super. I tillegg gir hrm run en del nyttig løpsdynamikk. Jeg er kanskje litt over snittet glad i tall, hehe. Anonymkode: e9a37...20c Ekspander OK. Det problemet har ikke jeg (og ut fra de sammenligningene jeg har sett er ikke treghet lenger et aktuelt problem for håndleddsmålere, generelt sett). Om den ekstra infoen om løpsdynamikk er nyttig eller ikke kommer veldig an på øyet som ser. Hva hjelper det deg å vite at du har 240 ms eller 300 ms bakkekontakt for hvert steg? Eller at du har 0,5 % lengre tid i bakken med høyre enn venstre fot? Får du gjort noe med den forskjellen uten å skape ubalanse andre veien? Hvilken betydning har det for deg å vite at du spretter x antall mm over bakken, når dette bl.a. er avhengig av farten du holder? Får du faktisk brukt disse dataene til noe? For de aller fleste mosjonister/løpsdeltagere vil pulsbelte for å få disse dataene bare være "enda en ting" som må forberedes/tas frem/tas på før man skal trene. Anonymkode: 785ce...6d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå