Gå til innhold

Jenter og pulsmåling på brystet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer sterkt å kjøpe garmin hrm run, men funderer på hvor man bør feste det. Jeg har hørt under bh'en men det høres ukonfortabelt ut. Jeg bruker utelukkende shock absorber sin løpebra, kan man plassere beltet under strikken liksom? 

Hva gjør dere andre jenter når dere bruker pulsbelte til løping? 

Anonymkode: e9a37...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikkje noko pes, du berre festar pulsbeltet under BHen. Det går i alle fall heilt fint for meg, og har gjort det med alle typar pulsbelte eg har hatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nedenfor bhen (blir ikke det veldig langt nede), eller under strikken (mellom strikk og hud) på bhen? 

Anonymkode: e9a37...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker shock absorbere og putter pulsbeltet under strikken på BHen. Kjenner ikke at jeg har det der. Har jo strikk der uansett. 

Anonymkode: e246f...d12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nysgjerrighet, hva gjør pulsbeltet som en pulsklokke med måling på håndleddet ikke gjør?

Anonymkode: c2067...80a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hva gjør pulsbeltet som en pulsklokke med måling på håndleddet ikke gjør?

Anonymkode: c2067...80a

Viser endringer i puls umiddelbart. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pulsbeltet nedenfor bhen, altså et par centimeter lenger ned. Bruker sportsbh med spiler og det hadde blitt svært klumpete og ubehagelig å ha den under der. 

MEN nå har det kommet sportsbh med integrert pulsbelte slik at du bare kan klipse på selve pulsmålerdingsen på bhen foran. Har ikke sett dem i norske butikker ennå, men det er helt klart på ønskelista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hva gjør pulsbeltet som en pulsklokke med måling på håndleddet ikke gjør?

Anonymkode: c2067...80a

Reagerer kjappere på puls, og om jeg kjøper hrm run (garmin) så vises løpsdynamikk og diverse også. Er helst det jeg er på jakt etter. 

Anonymkode: e9a37...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av nysgjerrighet, hva gjør pulsbeltet som en pulsklokke med måling på håndleddet ikke gjør?

Anonymkode: c2067...80a

Får mye mer nøyaktig måling med pulsbelte jeg. Til hverdags (lange løpeturer) bruker jeg kun håndledd sensoren, men til løp + intervaller bruker jeg pulsbelte. 

Anonymkode: 9bbe3...801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under strikken på sportsbh'en, hvis jeg har en som har kort strikk hender det at jeg fester den nedenfor. 

Måling på håndleddet kan bli litt unøyaktig for en del idretter. For min del så trener jeg også uten klokke pga øvelser innimellom, og da er det fint å ha måling på brystet i stedet for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 18.27, Pierre Gynt skrev:

Viser endringer i puls umiddelbart. 

Pluss mye mer nøyaktig puls. Min Polar vintage M er helt ELENDIG på håndleddsmåler. Når jeg feks har 180 i puls kan klokka vise 150, når jeg har 140 kan den vise 115. Vet ikke om det er noe rart med min anatomi, men jeg bruker altså derfor alltid beltet. Også på gåturer med bakker hvor makspuls blir 150. 

Ja og til spørsmålet så har jeg beltet rett under strikken på bh. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Purple_Pixiedust skrev:

Pluss mye mer nøyaktig puls. Min Polar vintage M er helt ELENDIG på håndleddsmåler. Når jeg feks har 180 i puls kan klokka vise 150, når jeg har 140 kan den vise 115. Vet ikke om det er noe rart med min anatomi, men jeg bruker altså derfor alltid beltet. Også på gåturer med bakker hvor makspuls blir 150. 

Ja og til spørsmålet så har jeg beltet rett under strikken på bh. 

Hvor har du klokken plassert? Helt inne ved hånden, eller bak håndleddskulen eller hva det heter? Tror det kan ha betydning? 

Anonymkode: e9a37...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du klokken plassert? Helt inne ved hånden, eller bak håndleddskulen eller hva det heter? Tror det kan ha betydning? 

Anonymkode: e9a37...20c

Er ikke plass mellom knokkelen og håndleddet, den ligger oppå på en måte. Tar jeg den bak kbokkelen havner den for langt opp på armen og den måler ikke noe bedre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den skal være lenger opp på armen, altså på opp siden av den kulen. 

 

Screenshot_20200712_152848_com.google.android.apps.docs.jpg

Anonymkode: e9a37...20c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror den skal være lenger opp på armen, altså på opp siden av den kulen. 

 

Screenshot_20200712_152848_com.google.android.apps.docs.jpg

Anonymkode: e9a37...20c

Okei, men jeg har prøvd å ha den der også og måle pulsen når jeg bare ligger. Da finner den ikke pulsen en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/12/2020 at 11:26 AM, Purple_Pixiedust said:

Pluss mye mer nøyaktig puls. Min Polar vintage M er helt ELENDIG på håndleddsmåler. Når jeg feks har 180 i puls kan klokka vise 150, når jeg har 140 kan den vise 115. Vet ikke om det er noe rart med min anatomi, men jeg bruker altså derfor alltid beltet. Også på gåturer med bakker hvor makspuls blir 150. 

Ja og til spørsmålet så har jeg beltet rett under strikken på bh. 

Min Garmin Forerunner 235 med pulsmåler på håndleddet var også helt ubrukelig og jeg måtte derfor investere i et brystbelte.
På instruksjonen der står det at brystremmen ikke skal festes under sports-BHen. Pleier som regel å feste beltet under, uten at jeg har opplevd å dytte det under sports-BHen har vært et problem.

Anonymkode: 0a7ef...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min Garmin Forerunner 235 med pulsmåler på håndleddet var også helt ubrukelig og jeg måtte derfor investere i et brystbelte.
På instruksjonen der står det at brystremmen ikke skal festes under sports-BHen. Pleier som regel å feste beltet under, uten at jeg har opplevd å dytte det under sports-BHen har vært et problem.

Anonymkode: 0a7ef...d25

Kan det være noen som bare har rare håndledd eller noe? 😛 For det virker jo som at det for andre funker med håndleddsmåler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å ha det under (innenfor) nedre kant av sports-BHen da jeg trente med pulsbelte. Har alltid tenkt at det må finnes en bedre løsning enn det, men tydeligvis er det slik det må være. Ser også at bl.a. langrennsdamene har pulsbeltet på innsiden av nedre del av sports-BHen: https://www.dagbladet.no/sport/bjorgen-vil-ga-alt---det-onsker-ikke-treneren/68731662

Min Garmin Fenix gir forøvrig det jeg opplever som svært nøyaktige pulsmålinger fra håndleddet, så pulsbeltet ligger stort sett bare og støver ned i skuffen. Husker ikke sist jeg brukte det. Hadde tidligere en Garmin aktivitetsklokke som var håpløs på pulsmålingene fra håndleddet - den kunne noen ganger vise hvilepuls eller generelt alt for lav puls mens jeg gikk langrenn, eller den kunne vise 5-15 slag over makspuls mens jeg løp. Generelt upålitelig. Fenix derimot, den stemmer godt med følelsen og har aldri gitt meg helt irrasjonelle tall, så jeg velger å stole på den. Har også sett reviews på nett som sammenligner Fenix 5 og 6 med andre pulsbelter/-bånd, hvor Fenix har gode resultater som i veldig stor grad sammenfaller med målingene fra de andre.

Anonymkode: 785ce...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleide å ha det under (innenfor) nedre kant av sports-BHen da jeg trente med pulsbelte. Har alltid tenkt at det må finnes en bedre løsning enn det, men tydeligvis er det slik det må være. Ser også at bl.a. langrennsdamene har pulsbeltet på innsiden av nedre del av sports-BHen: https://www.dagbladet.no/sport/bjorgen-vil-ga-alt---det-onsker-ikke-treneren/68731662

Min Garmin Fenix gir forøvrig det jeg opplever som svært nøyaktige pulsmålinger fra håndleddet, så pulsbeltet ligger stort sett bare og støver ned i skuffen. Husker ikke sist jeg brukte det. Hadde tidligere en Garmin aktivitetsklokke som var håpløs på pulsmålingene fra håndleddet - den kunne noen ganger vise hvilepuls eller generelt alt for lav puls mens jeg gikk langrenn, eller den kunne vise 5-15 slag over makspuls mens jeg løp. Generelt upålitelig. Fenix derimot, den stemmer godt med følelsen og har aldri gitt meg helt irrasjonelle tall, så jeg velger å stole på den. Har også sett reviews på nett som sammenligner Fenix 5 og 6 med andre pulsbelter/-bånd, hvor Fenix har gode resultater som i veldig stor grad sammenfaller med målingene fra de andre.

Anonymkode: 785ce...6d9

Ja, jeg tviler ikke på at fenix ikke gir nøyaktige målinger, men noen ganger løper jeg på puls. Dvs at jeg holder meg innenfor spesifikke pulssoner. Jeg opplever at fenix er litt treig i responsen, altså at når jeg løper og så er pulsen plutselig for høy, så stopper jeg (begynner å gå) for at pulsen skal gå ned, men så fortsetter den å øke eller holder seg stabilt en liten stund - og så når den er nede igjen så kan den gå enda lavere ned selv om jeg starter å løpe. Jeg ønsker altså noe som gir litt raskere respons. Til vanlige løpetur er er fenix super. I tillegg gir hrm run en del nyttig løpsdynamikk. Jeg er kanskje litt over snittet glad i tall, hehe. 

Anonymkode: e9a37...20c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...