Gjest Karpalex Skrevet 7. juli 2020 #1 Skrevet 7. juli 2020 Jeg har en sønn som er veldig hundemenneske men i den siste tiden er det som om han ikke bryr seg egentlig. Det var han som fant rase, hund, han som kjøpte den av egne oppsparte midler, han er 17 år. Han har frem til nå vært så flink men når vi kom hjem fra jobben hørte vi bikkja hyle, hadde stengt seg selv inne på badet( bikkja altså) det var bad fult av tiss, og hunden hadde også revet i stykker ting her nede i stua sikkert gjort før han stengte seg selv inne på badet, og når jeg går opp ligger han å sover, vi dro kl 0700 på jobb og kom hjem kl 1530. Hunden fikk frokost før vi dro noe han alltid får men likevel. Når jeg tenker meg om så har han vel knapt vært på tur med hunden alene på kvelden, det er nesten alltid oss som må gå. Nå skal han flytte på skole og jeg kjenner at det skal bli tøft med hund, hus og hjem, fulle dager på jobb, turnus og lite søvn. Jeg er ansatt i helsevesenet så jeg kan ikke bare si nei at jeg ikke kan jobbe liksom. Jeg jobber jo også turnus vakter som betyr 36 timer eller mer i arbeid. Han vil ikke gi opp hunden sin men jeg vet liksom ikke. Noen gode råd?
solmåneogstjerner Skrevet 7. juli 2020 #2 Skrevet 7. juli 2020 Han klarer jo ikke å ta vare på hunden sin. Hvis ikke du er villig til å ta ansvaret så må den jo omplasseres. Enten via dyrebeskyttelsen eller privat. Hvis det er slik at han overlater ansvaret til deg så skal du ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for at du omplasserer! Det som betyr noe er jo at hunden har det bra. Evt kan du jo sjekke om du har noen i nabolaget som kan sørge for omsorg når du er på jobb. Men: hunden skal ha det bra ellers må noen andre gjøre det. Sånn er det bare.
Gjest ti10 Skrevet 7. juli 2020 #3 Skrevet 7. juli 2020 Hvis ikke du har tid til den, bør du omplassere den eller få noen til å lufte og passe når ikke du kan. La for guds skyld ikke sønnen din ta den med seg når han flytter, det er ingen tvil om at han ikke er moden nok til det ansvaret.
Gjest Karpalex Skrevet 7. juli 2020 #4 Skrevet 7. juli 2020 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Han klarer jo ikke å ta vare på hunden sin. Hvis ikke du er villig til å ta ansvaret så må den jo omplasseres. Enten via dyrebeskyttelsen eller privat. Hvis det er slik at han overlater ansvaret til deg så skal du ihvertfall ikke ha dårlig samvittighet for at du omplasserer! Det som betyr noe er jo at hunden har det bra. Evt kan du jo sjekke om du har noen i nabolaget som kan sørge for omsorg når du er på jobb. Men: hunden skal ha det bra ellers må noen andre gjøre det. Sånn er det bare. Hunden får mer enn nok av den den trenger. Jeg trener den hvis ikke han trener den, men det et mer det å passe den alene tydeligvis.
Gjest Karpalex Skrevet 7. juli 2020 #5 Skrevet 7. juli 2020 14 minutter siden, ti10 skrev: Hvis ikke du har tid til den, bør du omplassere den eller få noen til å lufte og passe når ikke du kan. La for guds skyld ikke sønnen din ta den med seg når han flytter, det er ingen tvil om at han ikke er moden nok til det ansvaret. Det er ikke ønsket fra noen av oss
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #6 Skrevet 7. juli 2020 Jeg tenker at enten så gir dere bort hunden, eller så tar du vare på den og leier inn noen som kan passe den\ gå tur mens du er på jobb. Kan hundebarnehage være ideelt? Anonymkode: ebe93...cdb
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2020 #7 Skrevet 7. juli 2020 Ligger sønnen din og sover hele dagen? Tar han vare på seg selv?Kan være noe mental helse-greier innblandet her. Da har man plutselig ikke energi til å bry seg om noen ting, heller ikke en hund man i utgangspunktet var veldig begeistret for. Eller så er han bare en typisk lat tenåring. At han skal flytte vekk og studere burde vel både dere og han tenkt på før han skaffet seg hunden. Anonymkode: 194a4...634
Gjest Karpalex Skrevet 7. juli 2020 #8 Skrevet 7. juli 2020 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ligger sønnen din og sover hele dagen? Tar han vare på seg selv?Kan være noe mental helse-greier innblandet her. Da har man plutselig ikke energi til å bry seg om noen ting, heller ikke en hund man i utgangspunktet var veldig begeistret for. Eller så er han bare en typisk lat tenåring. At han skal flytte vekk og studere burde vel både dere og han tenkt på før han skaffet seg hunden. Anonymkode: 194a4...634 Vanligvis ikke, vanligvis er han ute å går turer men dessverre har hatt en periode nå med sykdom men har begynt med trening igjen Når det gjelder flyttingen er det slik at han hadde søkt alle skolene her i området men kom ikke inn men han kom inn på den skolen han skal begynne på.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå