Gå til innhold

Alle burde bli veganere eller vegiteanere

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Siden alle sykdommer kommer av dyr vi spiser, så burde alle bli veganere eller vegetarianere.

Enig ?

Anonymkode: 63789...d26

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Siden alle sykdommer kommer av dyr vi spiser, så burde alle bli veganere eller vegetarianere.

Enig ?

Alle sykdommer? Virkelig?

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig ?

Forusetningen din er feil. Alle sykdommer kommer ikke av at vi spiser dyr. lar man være å spise dyr og får mangel på vitaminer og mineraler slik mange veganere og veggiser har blir man også syk.

Anonymkode: 0f113...5ce

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forusetningen din er feil. Alle sykdommer kommer ikke av at vi spiser dyr. lar man være å spise dyr og får mangel på vitaminer og mineraler slik mange veganere og veggiser har blir man også syk.

Anonymkode: 0f113...5ce

7 minutter siden, Teatrica skrev:

Alle sykdommer? Virkelig?

Ok,ikke alle da. Men veldig mange farlige sykdommer.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Da hadde jeg blitt syk. Å kutte ut kjøtt er uaktuelt.

Anonymkode: 93595...cd0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok,ikke alle da. Men veldig mange farlige sykdommer.

Bare hvis man spiser ubalansert og ensidig.

Anonymkode: 93595...cd0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har "kostholdsforsket" mye for min egen del, på grunn av fordøyelsen. Kjøtt er det soleklart sikreste jeg kan spise, uten å få noe trøbbel. Dessverre. Det er en lang rekke matvarer fra planteriket som ikke er bra for akkurat meg.

Joda, jeg begynte i vegetarianerenden av matskalaen, fordi det skal være så sunt. Og jeg har vært innom veldig mye av kostholdsplaner og kostholdstilskudd.

Anonymkode: f69ce...18e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst bør du kanskje skrive vegetarianer korrekt.

Jeg er enig i at alle bør spise mindre kjøtt, jeg har selv kuttet fra 5-6 dager i uka til 1-2. Men jeg er ikke enig i at det passer for alle :) Men det er pga miljøaspektet jeg gjør det, og fordi det er rimeligere. Jeg må nå ta tilskudd av vitamin D og B12, som jeg ikke får nok i meg av via kosten lengre. Det er ikke helt bra. 

Hvilke farlige sykdommer kommer av at mennesker spiser kjøtt, TS? Hva spesifikt er de "veldig mange farlige sykdommene"? Forskningsartikler?

Anonymkode: 6bae7...444

• Liker 2
Gjest AnnaW
Skrevet

Min oldemor ble 103 år, min mormor er snart 90, spiste kjøtt og drakk fløte bl.a trente ihverfall ikke...så trur gener har mye mer å si...jeg liker kjøtt og trur det er trygt for meg, mindre gla i det grønne også:)

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først og fremst bør du kanskje skrive vegetarianer korrekt.

Jeg er enig i at alle bør spise mindre kjøtt, jeg har selv kuttet fra 5-6 dager i uka til 1-2. Men jeg er ikke enig i at det passer for alle :) Men det er pga miljøaspektet jeg gjør det, og fordi det er rimeligere. Jeg må nå ta tilskudd av vitamin D og B12, som jeg ikke får nok i meg av via kosten lengre. Det er ikke helt bra. 

Hvilke farlige sykdommer kommer av at mennesker spiser kjøtt, TS? Hva spesifikt er de "veldig mange farlige sykdommene"? Forskningsartikler?

Anonymkode: 6bae7...444

Er bare å se til Kina det..

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Du ser ingen forskjeller på Kina og Norge når det kommer til å spise kjøtt? 

Argumentet ditt er uansett ikke særlig bra. 

Anonymkode: bc0a5...d61

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det? Du ser ingen forskjeller på Kina og Norge når det kommer til å spise kjøtt? 

Argumentet ditt er uansett ikke særlig bra. 

Anonymkode: bc0a5...d61

Hallo, hvor kom coronaen fra ?

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er ikke akkurat flaggermussuppe og murmeldyfrikassé hverdagskost i Norge.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke akkurat flaggermussuppe og murmeldyfrikassé hverdagskost i Norge.

Nei, men gris f.eks. er et fint mellomledd for mange virustyper og da smitter det lett videre til mennesker. 

Anonymkode: 9d431...658

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Nei, men gris f.eks. er et fint mellomledd for mange virustyper og da smitter det lett videre til mennesker. 

Anonymkode: 9d431...658

Nå har vi spist svin i veldig mange år uten at det har hatt noen alvorlige negative konsekvenser. Men ja, svineinfluensaen var en greie. Den farsotten ga seg heldigvis ganske fort.

• Liker 1
Skrevet

Kommer astma, diabetes, hjertesykdommer, cystisk fibrose fra dyr vi spiser?

AnonymBruker
Skrevet

Kjøtt og fett/spekk er noe av det viktigste du kan spise.

Vegansk er bare en motegrei, dessverre blir mange unge kvinner hjernevasket av dette.

Anonymkode: 5a23b...45a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Der spiser de vel mest ris........😏

Anonymkode: 10442...ed3

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, AnonymBruker said:

Der spiser de vel mest ris........😏

Anonymkode: 10442...ed3

Og pussig nok blir de matintolerante overfor ris, på samme måte som vi blir det mot hvete.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
20 hours ago, AnonymBruker said:

Nå har vi spist svin i veldig mange år uten at det har hatt noen alvorlige negative konsekvenser. Men ja, svineinfluensaen var en greie. Den farsotten ga seg heldigvis ganske fort.

Faktisk er sykdom hos husdyr et veldig stort potensielt problem som vi motkjemper også i Norge

Veterinærinstituttet har analysert prøver av besetningen, som bekrefter at smitten er av LA-MRSA, som er gule stafylokokker som har utviklet motstand mot flere typer antibiotika. Alle dyrene i besetningen må slaktes eller avlives og fjøset må i tillegg vaskes og desinfiseres. https://www.nrk.no/nordland/_nedkjempet_-bakterie-pavist-pa-griser-i-norge-for-forste-gang-pa-to-ar-1.14418487

Anonymkode: e84b0...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...