Gå til innhold

Reise til utlandet nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte reisen i januar, men så kom korona og jeg innså at jeg nok ikke fikk reist likevel (reisen skal foregå i slutten av juli/begynnelsen av august). Jeg ble først skuffet, men nå hadde jeg egentlig innfunnet meg med at jeg ikke fikk reist og jeg har tenkt at det nok uansett er det beste slik situasjonen er rundt om i verden. MEN så skal plutselig regjeringen slutte å fraråde reiser til mange land, hvilket betyr at jeg likevel må reise fordi jeg ikke får igjen noe fra forsikringen hvis jeg ikke reiser. Jeg syns det er veldig lite greit at når vi (og i mange andre land) akkurat har begynt å åpne samfunnet innbyrdes så skal vi plutselig begynne å fly rundt igjen. Jeg syns vi burde ventet litt med det, og jeg syns det er utrolig teit og dumt at jeg nå enten bare må reise eller tape pengene og ikke få brukt de på noe annet (som innenlandsferie). Jeg er utrolig usikker på hva jeg skal gjøre. Noen som er i samme situasjon? 

Anonymkode: 170c5...d85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har to valg:

1: Hopp i det og reis i det håp at det ikke blusser opp med smitte.

2: Ikke reis og gå med tap da turen ikke dekkes grunnet nytt reiseråd.

Anonymkode: 907ff...c8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har to valg:

1: Hopp i det og reis i det håp at det ikke blusser opp med smitte.

2: Ikke reis og gå med tap da turen ikke dekkes grunnet nytt reiseråd.

Anonymkode: 907ff...c8c

Jeg er fullstendig klar over det, og det er jo akkurat det jeg skriver?

Jeg spør om noen andre er i samme situasjon og hva de tenker. 

Det er forøvrig ikke to, men ett valg med to alternativer. 

Anonymkode: 170c5...d85

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å reise om myndighetene tillater det og reiseforsikringen gjelder. Skal til et land med veldig lite smitte, men er klar over at turister kommer til å dra med seg smitte. Drar i midten i siste halvdel av august.

Anonymkode: 695b0...7ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/7/2020 at 12:59 PM, AnonymBruker said:

Jeg er fullstendig klar over det, og det er jo akkurat det jeg skriver?

Jeg spør om noen andre er i samme situasjon og hva de tenker. 

Det er forøvrig ikke to, men ett valg med to alternativer. 

Anonymkode: 170c5...d85

Reis dersom du vil. Ta regninga om du velger å ikke reise. Hva er det som er så vanskelig med å forstå?

Anonymkode: 2adb7...245

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reis dersom du vil. Ta regninga om du velger å ikke reise. Hva er det som er så vanskelig med å forstå?

Anonymkode: 2adb7...245

Er jo ikke det at det er vanskelig å forstå, det står jo skrevet tydelig i HI. Handler om at det ønskes synspunkter fra andre i samme situasjon... Kanskje høre hva de tenker for og imot alternativene for å lettere kunne ta en avgjørelse selv 

Anonymkode: 60be5...51e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 hours ago, AnonymBruker said:

Reis dersom du vil. Ta regninga om du velger å ikke reise. Hva er det som er så vanskelig med å forstå?

Anonymkode: 2adb7...245

Herregud, dette er et diskusjonsforum.

Anonymkode: 4aebf...73f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor går reisen da?

Hvis det er mulig å leve ganske isolert der du reiser, hadde jeg dratt.

Flere eksperter sier jo faktisk nå at risikoen for smitte ikke er nødvendigvis er høyere hvis man følger retningslinjene. 

Anonymkode: abdf5...096

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på hvilket land. Er det Spania (og det åpner) hadde jeg blitt hjemme. 
 

Er det Tyskland hadde jeg muligens dratt. 

Anonymkode: 001e3...3d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer vel an på hvor det er. Det er jo land i Europa som har like lite smitte som Norge, så det bør ikke innebære noe mer smitte enn å reise rundt her. Mens det er andre land det gjerne ikke frister like mye å reise til. Dersom du var innstilt på å ikke reise, burde gjerne reisen blitt kansellert da det fremdeles ikke var lov å reise. Mange forsikringsselskap dekket jo billetter og overnattinger, selv om flyselskapene ikke tilbydde dette. Det er ikke mulig å endre billetten til en voucher eller få poeng? Det er jo iallefall bedre enn ingenting, dersom du velger å ikke reise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avvent situasjonen og se hva som skjer. 

Har du bestilt før mars/korona har du jo litt mer rettigheter - du kan få voucher på flyreise som det nevnes over - mulig det også gjelder for overnatting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...