Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Er det flere som sliter med en del blødning pga avføring? 🙈

Jeg ble henvist til rektoskopi i fjor, og hadde det i november grunnet legen kjente innvendig hemoride. Så jeg skulle få strikkbehandling. 

Når jeg da kom på rektoskopien, var det grusomt vondt ved strikkbehandling. Han satte strikk på 2 eller 3, og fortalte at han ikke syntes det så ut som hemoroider 🤔 han fikk ikke utført hele undersøkelsen lenger opp, for det var såå vondt at det kjentes ut som hele tarmen skulle sprekke 🙈 han sa også at jeg hadde skjøre slimhinner, noe som antakelig var grunnen for at jeg hadde slitt med blødning da i over 3 år. 

Det tok lang tid før jeg kunne gå normalt på do, og jeg begynte også å blø fra underlivet en stund etter. 

Det har faktisk vært en pause fra blødning, helt til i dag. Jeg kjente at jeg fikk smerter som om jeg skulle ha diaré. Men når jeg satt på do var det kjempe vanskelig å få ut, selvom det ikke var hard avføring. Det kom blod både på papiret og masse som satt fast på avføringen. 

Jeg har egentlig ikke blitt bedre etter strikkbehandling. Så jeg skal høre med legen i morgen om han kan undersøke meg på ny. 

I oktober i fjor, på ene siden av lysken, begynte det å vokse lymfeknute. Ble sendt til ultralyd i januar for å få bekreftet hva det var. Han sjekka begge Lysker, men var kun på ene siden da. 

Men etter ultralyden har det også kommet på andre siden (legen som kjente det.) 

Han sa at det sikkert var kjennbart pga jeg var så tynn, selvom jeg fortalte at han ikke så noe på andre siden når jeg hadde ultralyd 🙈 ca 1.1 cm. 

Men nå har jeg begynt å lure på hva disse innvendige klumpene egentlig var, om det ikke var hemoroider, og om lymfeknutene har noe med det å gjøre. 

Så derfor bestiller jeg time i morgen for å få sjekka ut. 

Noen som har vært borti lignende? Beklager langt innlegg 🙈

Anonymkode: fbadd...bc1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...