Gå til innhold

Ladekø Tesla/Andre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Slik er det, og værre blir det! Enda det ikke er flere enn omtrent 300.000 elbiler solgt i Norge så langt. Da kan en bare tenke seg hvordan det blir når ALLE, + turister kommer og skal lade. Er bare å glede seg! For det svært få tenker over, er at ladehastigheten pr.stolpe halveres når det er to biler på én. (Mener det gjør det på Tesla sine ladestolper også). Da sier det seg selv at dette er dødfødt, men vi får bare gå den tunge veien og ta lærdom av det.

Skal det bygges ut slik at alle kan få lade når de har behov, de gangene det er veldig mye biler på veiene, er det mange plasser som knapt blir brukt når det ikke er behov for de. Og de koster, faktisk ganske mye pr.mnd selv om de ikke brukes. Da blir det etterhvert en dyr kjøretur for å dekke opp tapet når stasjonene ikke er i bruk. Trenger ikke være rakettforsker for å skjønne den logikken :) 

Anonymkode: ad82c...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte over 1000 km forrige helt i Sør-Norge og det var knapt biler på veiene eller foran hurtigladerne hele helgen.

Trollene som skriver om ladekaos har nok ikke engang en elbil eller har kjørt med slike på ferie..

Anonymkode: 636cf...372

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg spør er at jeg aldri har sett ladekø på superchargerne til Tesla, så kjenner meg ikke helt igjen i den artikkelen. Det rare er jo at bildet i artikkelen viser en ladestasjon med masse ledige plasser :-/

Anonymkode: e151e...2d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så deilig at det kun tar 1-2 minutter både for meg og han foran meg å fylle en full tank med diesel. Så kan vi begge kjøre i nesten 1000 km uten å bekymre oss. 😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri opplevd ladekø selv heller. Men for de som har, er det jo kjedelig at en pause går fra 30 til 60, noen ganger 90 minutter. Har du anledning, kjører du vel bare videre til neste. Til fleste profesjonelle overnattingssteder tilbyr saktelading over natta også.

Anonymkode: 1dbd3...b9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Det er så deilig at det kun tar 1-2 minutter både for meg og han foran meg å fylle en full tank med diesel. Så kan vi begge kjøre i nesten 1000 km uten å bekymre oss. 😊

Og mens du betaler over 1000 kr for den strekninga, betaler elbilistene under hundrelappen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pierre Gynt skrev:

Og mens du betaler over 1000 kr for den strekninga, betaler elbilistene under hundrelappen. 

De betaler nok litt mer. 

Men jeg betaler for friheten! (Litt for dyrt i byen, men deilig utenfor) 😉😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snyltebilistene kan stå i kø og klage på kg mens vi som betaler for oss kan kjøre etter 2 min

Anonymkode: c38d1...d8e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det er så latterlig at de som foretrekker én type drivstoff har et så stort behov for å forsvare seg uoppfordret mot en annen type drivstoff, gang på gang. Kom nå her, lille dieseldyret, få et klapp på hodet, og en klem. Du er ikke mindre verdt enn dem som kjører bensin, strøm eller hydrogen, slapp av! Holdt deg til tema og ikke bli så desperat at du må skryte av diesel i en el-tråd, for femhundrede gang. Takk!

Anonymkode: 1dbd3...b9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.7.2020 den 12.03, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg spør er at jeg aldri har sett ladekø på superchargerne til Tesla, så kjenner meg ikke helt igjen i den artikkelen. Det rare er jo at bildet i artikkelen viser en ladestasjon med masse ledige plasser 😕

Anonymkode: e151e...2d7

Jeg har stått i SC-ladekø flere ganger. På det meste i 25 minutter. Er nok bare 'menigheten' som mener noe annet.

Anonymkode: 9dbcb...3a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørt Tesla i to år. Enkelte langturer og to ferieturer i høysesong med mange andre på veien.

Rekorden disse to årene er ca 10 min i ladekø. Lader som regel 20 - 30 min, det holder til 20 mil omtrent. Etter å ha kjørt det, pleier jeg å strekke på beina mens jeg lader litt til. 

Med de nye V3 laderne reduseres ikke hastigheten om man deler stolpe heller. 

Tesla er den eneste produsenten som har knekket ladeløsningen. Istedenfor å ha 2 ladere der og 4 her, har de 20 - 40 ladere langs hovedveiene med litt avstand. 

Om man er avhengig av lading underveis til ferie / hytte / familie regelmessig, skjønner jeg ikke hvorfor man kjøper noe annet enn Tesla. 

Anonymkode: 29acd...93b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...