Gå til innhold

Hvor ofte bytte kattedoen?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte bytter dere på kattedoen? Kommer selvfølgelig an på hvor mye katten driter/pisser.

Bruker First Price kattesand som sikkert er sånn "midt på treet" kattesand. 

Anonymkode: 8375b...715

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bytter ut sanda  sjelden, men tar ut av doen daglig (hvis ikke jeg glemmer det og det går en dag uten,og det er ikke noe krise). Har en katt som bare er inne og bruker Everclean. Den klumper seg veldig godt, og holder lenge. Har liten leilighet og kattedoen i stua og lukter ingenting. 👌

Anonymkode: b7e07...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på om katten gjør fra seg ute eller inne. Sjekk doen inne regelmessig og plukk ut.

Anonymkode: a4114...8b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har to innekatter. Bruker Everclean kattesand, og ganske mye av det så det er nok å grave i. Plukker ut klumper daglig, og kaster den "ubrukte" sanden et par ganger i året kanskje. Da rengjør jeg hele kattedoen samtidig. Noen gjør det sikkert oftere, men siden Everclean klumper så bra så er jo den gjenværende sanden i utgangspunktet ren, så jeg føler ikke at det er behov for det. 

Anonymkode: 11363...735

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da pus faktisk brukte doen inne så brukte vi everclean. Beste som er (for oss). Da tok vi ut klumper hver dag, fylte evt på litt mer sand. Byttet ut all sand kanskje annenhver mnd eller når sanden begynte å se kornete og stygg ut. 

Anonymkode: 248c8...4de

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det med en gang jeg merker at pus har vært der.

Anonymkode: 1894f...ea0

Skrevet

jeg spadde ut klumper og fylte på etterhvert som det ble mindre, brukte ikke first price men regner med den også klumper seg? Byttet alt en gang pr mnd.. (brukte ever clean less trial lavendel)

AnonymBruker
Skrevet

Bruk klumpsand, det er verdt de ekstra kronene. Det varer mye lengre og er lettere plukke ut av det som er skittent. Klumpsand vil si at sand klumper seg rundt urin og bæsj, og du kan plukke ut kun de kulene og resten er relativt rent. Det betyr at du sjeldent trenger skifte hele sanden, du tar bare ut de 3-5 klumpene hver dag som er der. 

Du burde plukke ut bæsj og urinklumper hver dag for å være sikker på at katten er fornøyd og ikke begynner mislike doen og gå på do andre steder. 

Anonymkode: e356a...14d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...