Gå til innhold

Angsten..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sosial over de siste dagene. Da har det blitt sånn at det ble alkohol involvert. Nå er det jo ferie og alt. Å innta alkohol sånn er ikke noe jeg vanligvis gjør. To av dagene gikk det helt fint (noen glass vin), en av dagene ble det litt for mye. Jeg har ikke slått noen, vært slem eller utro men idag river jo angsten i meg (som jeg vanligvis sliter med, periodevis). Livredd for å kødde til relasjonene mine. Idag har jeg bestemt meg for å kutte ut alkohol helt. Det skal nok gå fint. Jeg blir ikke sånn kjempedårlig, men får mye mer angst dagen etterpå. 

Jeg må bli flinkere til å anerkjenne ovenfor meg selv når jeg kjenner jeg har det vanskelig. Angsten har kommet snikende tilbake den siste tiden, især kveld og nattetid. Den nye jobben sliter meg ut, mer enn jeg så for meg (Mye ansvar). Idag er jeg helt alene og redd. Har bestemt meg for å spise så sunt jeg klarer, ingen alkohol, nikotin, sukker etc. Kan det hjelpe på psykisk helse? 

Bare lurer på om noen har vært gjennom det samme og har blitt bedre? Jeg føler meg så dum og mislykket.. Men vet at det mest sitter i hodet mitt 

Anonymkode: 299e7...24c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hei TS. 

Når jeg har drukket alkohol kan jeg plutselig bli så fortvilet at jeg setter meg selv i livsfare. Om ikke mens jeg er full, så får jeg det så jævlig etterpå at jeg har angst og ikke klarer være ute av sengen 1-2 dager om gangen. Jeg trenger ikke ha gjort noe ille "på fylla" men bare reagerer sånn. Nå har jeg ferie, men går ellers helst ut fredag fremfor lørdag, for å si det sånn ;) Kjenner også til det det med å være redd for relasjoner. Jeg tenderer til å overdele når jeg er full og ser meg av og til nødt til å kutte kontakt med disse personene i ettertid - lenge leve skammen. 

Du høres jo kjempe smart ut som har såpass selvinnsikt at du nå vurderer droppe flere risikofaktorer. Høres ut som en no-brainer for de fleste, men er jo ikke lett å frivillig avstå fra alkohomrus, av flere grunner. Heia deg :) Skriv om hvordan det er på den andre siden da. Jeg er for alltid stuck her 😛

Anonymkode: 97370...585

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei TS. 

Når jeg har drukket alkohol kan jeg plutselig bli så fortvilet at jeg setter meg selv i livsfare. Om ikke mens jeg er full, så får jeg det så jævlig etterpå at jeg har angst og ikke klarer være ute av sengen 1-2 dager om gangen. Jeg trenger ikke ha gjort noe ille "på fylla" men bare reagerer sånn. Nå har jeg ferie, men går ellers helst ut fredag fremfor lørdag, for å si det sånn ;) Kjenner også til det det med å være redd for relasjoner. Jeg tenderer til å overdele når jeg er full og ser meg av og til nødt til å kutte kontakt med disse personene i ettertid - lenge leve skammen. 

Du høres jo kjempe smart ut som har såpass selvinnsikt at du nå vurderer droppe flere risikofaktorer. Høres ut som en no-brainer for de fleste, men er jo ikke lett å frivillig avstå fra alkohomrus, av flere grunner. Heia deg :) Skriv om hvordan det er på den andre siden da. Jeg er for alltid stuck her 😛

Anonymkode: 97370...585

Det skal jeg☺️ Kjenner meg igjen knyttet opp til dette med skam. Idag var angsten ille. Men jeg sto opp og trosset den. Drakk 1 kopp kaffe (ikke bra, men hadde ingen matlyst). Kjørte til trening. Først sa jeg hei til naboen. Følte han så på meg med hat i blikket. Så dro jeg på trening. Presset meg gjennom 45 min, svimmel og ekkel. Det var ekkelt å kjøre bil idag, så resten av dagen blir jeg inne. Dager som dette vil man helst ikke dra ut.. 

Det verste er å skjule dette. Kun en person vet om diagnosen min og det er kjæresten min. Ellers ingen andre. Jeg er sliten... Jeg håper du har det bra! 

Anonymkode: 299e7...24c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...