Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Lurer på om det bare er meg som synes det er vanskelig å åpne opp og gjøre seg sårbar for å like noen, når menn ofte dater flere samtidig? Er så redd for å tørre å bli interessert og å like noen, for så å bli avvist som "bare en i rekken". Føler meg litt gammeldags i dette "dating-gamet"... 

K30 

Anonymkode: f082b...539

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er selvsagt ikke bare du, og det er ikke bare en mannlig greie, hvis du lurer på det. Å gjøre seg sårbar til et visst nivå,  og det å gå på noen smeller i jakten på kjærligheten, er helt nødvendig. Noen treffer rett med en gang,  mens andre blir desillusjonerte og motløse. De fleste er ett eller annet sted på den linja.  

Mann.

Anonymkode: 77e37...366

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Lurer på om det bare er meg som synes det er vanskelig å åpne opp og gjøre seg sårbar for å like noen, når menn ofte dater flere samtidig? Er så redd for å tørre å bli interessert og å like noen, for så å bli avvist som "bare en i rekken". Føler meg litt gammeldags i dette "dating-gamet"... 

K30 

Hvor langt ut i datingen er du da?

Min erfaring er at mange damer også dater flere menn samtidig. Så hvis man føler det kan bli exclusivt kan du jo gå inn for å ta opp dette med å bare date hverandre fremover?

Skrevet (endret)

Jeg tenkte sånn før, at det var skummelt å åpne seg og vise seg som sårbar, men jeg gjør det ikke nå lenger.

Jeg har troen på betingelseløs kjærlighet og at ærlighet varer lengst og hvis andre ikke ønsker selskapet mitt, så tar jeg det ikke personlig. 

Selvfølelsen er ikke avhengig av andres anerkjennelse. Og jeg vet at jeg kan spre kjærlighet og hjelpe andre hvis energiene mine ikke resonnerer med en person. Det er jo trist hvis jeg ikke kan gjøre noe for dem, men vi går alle gjennom noe og er noen ganger på ulike steder i livet.

Og det er helt greit synes jeg. Det er sånt vi velger selv. Det er det som gjør oss til den vi er.

Endret av MarieLo
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for fine svar. Det jeg mener er at jeg føler det blir vanskelig å være helt åpen for noen, når de samtidig dater/er i kontakt med andre. Også fra starten av. Sitter vel og kjenner på at det spesielle mellom to forsvinner når samme person også trolig sier fine ting til andre damer og flørter? Om jeg dater noen som jeg helt sikkert fra starten av vet kun snakker med meg, stiller jo saken seg i et annet lys. Jeg tenker litt at om en ønsker noe seriøst, så er det best å fokusere på ett menneske av gangen, men kanskje andre opplever dette annerledes? 

K30

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker litt at om en ønsker noe seriøst, så er det best å fokusere på ett menneske av gangen, men kanskje andre opplever dette annerledes? 

Det er nettopp det. Begge deler kan føre mot målet, og det er vel få som bevisst velger den ene eller andre strategien?  Tipper at de som har datet en periode, har opplevd både serie og parallelldating.

Anonymkode: 77e37...366

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for fine svar. Det jeg mener er at jeg føler det blir vanskelig å være helt åpen for noen, når de samtidig dater/er i kontakt med andre. Også fra starten av. Sitter vel og kjenner på at det spesielle mellom to forsvinner når samme person også trolig sier fine ting til andre damer og flørter? Om jeg dater noen som jeg helt sikkert fra starten av vet kun snakker med meg, stiller jo saken seg i et annet lys. Jeg tenker litt at om en ønsker noe seriøst, så er det best å fokusere på ett menneske av gangen, men kanskje andre opplever dette annerledes? 

K30

Hvem er det som dater flere samtidig?

Det er jo mindre eksklusivt hvis det gis til mer enn en person og ingen som ønsker noe seriøst ville holdt på med flere om gangen.

Og ønsker man noe tilbake for det man gir eller gir man det betingelseløst og så kan de bruke det til hva de vil eller gi det videre til hvem de vil?

AnonymBruker
Skrevet

Det er dessverre den store bakdelen med denne datingapptrenden. Det er enkelt å møte folk, men samtidig er det dessverre sosialt akseptabelt å date flere på en gang 😕

Anonymkode: ab0ea...4d1

Skrevet

Jeg synes ikke det er en bakdel. Alle har en fri vilje til å gjøre som de vil og det burde alltid ha vært sosialt akseptert det. Hvor lenge en selv vil la seg utnytte er også opp til en selv. Noen har nulltoleranse, andre tar det de får.

Og man har ansvar for seg selv, ved å ikke la seg bli negativ og brukt av giftige relasjoner, dersom en ønsker å være positiv og full av kjærlighet. ❤

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

K30 

Jeg er veldig enig i dette og sliter fryktelig mye med det samme. Min tenke er at alle menn dater flere samtidig og velger til sist den de liker best. Har veldig vanskelig for å stole på menn på grunn av dette, og kommer sjelden videre da. Så mye er jo egen feil, men det handler jo om en følelse av at alle bestandig leter etter «noe bedre». Mye takket være tinder.

K30

Anonymkode: ca7ae...873

AnonymBruker
Skrevet

Som en helt vanlig mann kan jeg i hvert fall avkrefte at jeg dater flere samtidig. Jeg hverken orker eller kan det. Jeg har vel kanskje vært det jeg kaller aktiv på apper osv. fire måneder totalt i fjor og i år, som resulterte i at jeg data tre kvinner. Dater du ikke en av de relativt få mennene på Tinder o.l. som blir nedrent av kvinner er sjansen svært liten for at motparten dater noen andre på samme tidspunkt. Ikke alle er kynikere som sitter og måler andre opp og ned mot hverandre. Når jeg drar på date er det med et håp om at vedkommende er "the one". Sammenligner ikke med tidligere dater eller kjærester, men gir daten den sjansen hun faktisk fortjener.

Anonymkode: 4ea68...6c1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Min tenke er at alle menn dater flere samtidig og velger til sist den de liker best

De må jo få lov til å velge den de liker best, alt annet ville vært meningsløst.

Men i praksis er vel de færreste menn i en posisjon hvor de kan velge mellom masse damer?

Anonymkode: ce1a7...4ca

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er ikke bare deg. Som den håpløse romantikeren jeg er var det ikke særlig kult at mennene jeg prioriterte og etterhvert utviklet følelser for oppdaterte profilbilde på tinder i samme tidsrom. Syns dette var så nedslående at da jeg møtte han siste så saboterte jeg det sannsynligvis siden jeg unnlot å ta noe som helst initiativ og holdt igjen (samtidig som jeg var varm og åpen med han, men på en annen måte enn tidligere). Tenkte at hva er vitsen å dagdrømme og kose meg med denne mannen når han skriver det samme til og møter andre damer. Han ble til slutt stille, det er litt trist å tenke på at det kunne blitt noe hvis jeg var optimistisk og initiativtakende som før i tiden. Men jeg orker ikke. 

Anonymkode: 8dca3...40b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, MarieLo skrev:

Hvem er det som dater flere samtidig?

Det er jo mindre eksklusivt hvis det gis til mer enn en person og ingen som ønsker noe seriøst ville holdt på med flere om gangen.

Og ønsker man noe tilbake for det man gir eller gir man det betingelseløst og så kan de bruke det til hva de vil eller gi det videre til hvem de vil?

Tror det er MYE å hente på å date flere samtidig. Det dreier seg jo bare i første omgang om å bli kjent og se om det er kjemi? Hvis du kun dater en, så vil du gå glipp av noe, om det skulle vise seg å ikke fungere, og du vil bli sett på som player, hvis du da går tilbake etter å ha avslutta med andre gutter. Dessuten så kjenner du ikke han du dater,så han ahr jo ikke krav på noe, og du skylder han heller ingenting. Verken nå eller senere. :)

Anonymkode: 146e1...dc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke date en som dater fler om gangen, ikke date fler om gangen selv. Det vil gi tid til å bli kjent. Hvertfall om du ønsker mer enn bare dating. Lykke til :)

Anonymkode: af0e7...3cb

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er dessverre den store bakdelen med denne datingapptrenden. Det er enkelt å møte folk, men samtidig er det dessverre sosialt akseptabelt å date flere på en gang 😕

Anonymkode: ab0ea...4d1

Dating er jo bare en fase hvor en blir kjent. Du får det til å høres som om en forplikter seg ved å treffe folk. Når en har datet en stund kan en bare bli enige om å bli eksklusive hvis kjemien stemmer.

Anonymkode: 2d71e...2a7

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror det er MYE å hente på å date flere samtidig. Det dreier seg jo bare i første omgang om å bli kjent og se om det er kjemi? Hvis du kun dater en, så vil du gå glipp av noe, om det skulle vise seg å ikke fungere, og du vil bli sett på som player, hvis du da går tilbake etter å ha avslutta med andre gutter. Dessuten så kjenner du ikke han du dater,så han ahr jo ikke krav på noe, og du skylder han heller ingenting. Verken nå eller senere. :)

Anonymkode: 146e1...dc3

Hvis du vil.

Jeg gidder ikke å date flere om gangen.

• Liker 1
Gjest Minesveiper
Skrevet (endret)

Hva med å se etter som har et verdisyn hvor man kun dater 1 om gangen? Vi finnes. Hvis jeg finner ut at en dame jeg ser dater flere så stopper jeg relasjonen med henne. Hvorfor skal jeg investere i henne når hun holder på med flere samtidig? Det skaper bare usikkerhet. 

Endret av Minesveiper

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...