Gå til innhold

ta kontakt med jogger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har løpt en del og ønsker nå å bli trener.

Er det innafor å ta kotakt med unge jenter og gutter som jeg syns løper bra for å høre om de vil bli trent av meg?

Anonymkode: 6f06c...44d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du kan ikke bare oppsøke unger for å høre om de vil at du skal være deres trener.

Forstår du hvor dumt det er? Kan likeglad kjøpe deg en hvit van og lokke dem med godteri.

De oppsøker selv idrettsklubb eller andre organiserte foreninger dersom de vil bli trent av andre.

Anonymkode: e1ccd...2b4

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følg med på nyhetene. Den skrekkelige "Joggemannen" er i komminga. :ninja: 

Anonymkode: 42ad1...e46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du heller kontakte foreldrene deres, starte enmannsforetak kanskje, og fremvise politiattest. Kanskje enklere å kontakte en friidrettsklubb og be om å få bli trener? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i friidrettsklubb, men noen må jo rekruttere. Har vært dårlig med nye medlemmer. 

Tenker ikke barn, ungdommer 16+

Anonymkode: 6f06c...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lag deg en instagramkonto med fokus på løping. Lag en facebookside til instagramkontoen, en youtubekanal osv. Når du har opparbeidet deg en del følgere, tilby dem din hjelp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Ekkel much!?

Anonymkode: 9ec07...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei. Ikke gjør det. Jeg er voksen kvinne, og hadde noen stoppet meg på joggeturen min og spurt om det samme hadde jeg løpt så fort jeg kunne vekk fra deg...

Anonymkode: 166b5...6da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange talenter viser sitt sanne jeg etter pubertet mens noen viser det før pubertet. 

De før pubertet er det litt skummelt å presse noe da mye av dette bare skal være en lek. Det jeg ser av mine barn og naboenes er at de gjerne blir med på tur sammen med meg. Jeg er klar på det at hvis de blir med på tur så bestemmer de tempo, men at jeg bestemmer at vi er i bevegelse hele tiden unntatt pausene. Vi har øvd litt på korte turer hjemme i nabolaget og nå er vi på lengre turer. Barna styrer dette fint selv og jeg opplever at jeg må bremse dem istedet for å pushe. Det siste her er så skummelt fordi dette skal være en lek. For barn er veldig av og på slik at pusher du for mye så blir de lei og slutter/vil ikke. Derfor er jeg litt mot dette med for mye spesifikk trening i barndommen, men heller satse på masse der de kan få utfolde seg mye og til slutt velge selv hva de ønsker. 

Så pt. til barn blir litt feil. Jeg ser at enkelte reagerer på det jeg gjør og, men de har ikke fått med seg at det er barna selv som ønsker å dra på tur. 

Når man ser hvordan barnefotballen har utviklet seg så ser man at dette er ikke noe man ønsker og vil egentlig. Det blir alt for mye alvor i det lenge før barna er ferdig med å være barn.

Så nei du skal ikke presse folk til å bli trent av deg. Husk også det finnes folk der ute uten at du ser det på dem med en trenerkompetase en vanlig mann eller dame ikke klarer å fremskaffe iløpet av et langt liv. Har selv opplevd folk har kommet til meg for å fortelle hvordan jeg skal trene og at jeg trener feil. Når jeg ser på mine resultater og sammenligner med deres oppfatning så ser jeg at de tar feil.

Folk som vil bli trent av deg vil komme å oppsøke deg for råd. Da er det greit. 

Min erfaring er også at du må omtrent til olympiatoppen for å finne gode trenere i dag fordi det svirrer så mange selvutnevnte pt rundt om med masse råd og innspill. De kommer ofte med råd jeg vet ikke på noe vis funker i lengden. Dette er da skummelt mtp. barn fordi de vil kansje bli i verste konsekvens skadet bare fordi trenerkompetansen ikke var god nok og treningen ble feil og monotom.

Barn og tidlig ungdom er lek og morro og ikke mere enn det. I pubertetsalder kan man begynne med spissing for da er de ofte voksne nok i hodet selv til å være med på det som kreves.  

Mangt et godt talent har gått heden pga. for tidlig og hard satsing. 

Endret av Hr. Aktiv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...