Gå til innhold

Rumpetrening uten styrkeøvelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å jogge for snaut 2 måneder siden, samtidig la jeg om kosten og har gått ned 8 kg. Jeg jogger ca 2 mil i uka fordelt på 3-4 turer. 
Nå er jeg så slank som jeg ønsker å være men rumpa er flat som en pannekake. Er det mulig at rumpa vil bedre seg etter mer jogging eller finnes det andre metoder? Bakkeløp vil det ha effekt? Jeg er så lite motivert for øvelser ala squats og lignende så vil ha en mer «aktiv» måte å få litt mer spenst i rumpa. Jeg har null ønske om sprettrumpe som er trenden nå kun litt løft. 

Anonymkode: 88e2f...727

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Styrkeøvelser med vekter er nok det som er mest optimalt, men hvis du ikke er motivert for det så tror jeg at bakkeløp absolutt er bedre enn vanlig jogging. Vanlig jogging vil ha lite effekt. Jogging bygger ikke så mye muskler. 

Hvis jeg skal anbefale noe må det være å gå på fjellturer. Det bør hjelpe på.

Anonymkode: 2e885...513

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpe i trapper, kanskje? 

Anonymkode: a35b1...eab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp en del oppover bakker, løp trapper så vil du automatisk merke forkjsell etter noen måneder!  Ikke gigantisk forksjell, men litt løft! 
Lykke til🌸 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs, er rumpa flat men fast eller er den myk og «pøsete»? Sistnevnte vil være umulig å forbedre uten tung styrke da det vil kreve bygging av muskler for å fylle opp.

Anonymkode: 69605...4b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mye jogging "brenner" bort rumpa.

Sprintløping bygger muskler. F.eks du løper så fort du kan på 1-3 min og tar pause eller går sakte i 1-3 min. 

 

Skjermbilde 2020-07-06 kl. 08.49.54.png

Anonymkode: cb72e...eb4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

For mye jogging "brenner" bort rumpa.

Sprintløping bygger muskler. F.eks du løper så fort du kan på 1-3 min og tar pause eller går sakte i 1-3 min. 

 

Skjermbilde 2020-07-06 kl. 08.49.54.png

Anonymkode: cb72e...eb4

Dette er jo helt tullete. De med gener for muskelbygging, er de som blir best i sprint - og det er mennesker med sånn genetikk som naturligvis tiltrekkes av den sporten. Det betyr ikke at selve sprintinga bygger muskler. Det blir som å si at man blir høy av å spille basketball, siden basketballspillere er høye. Sprintere bedriver MYE styrketrening. Det er primært det som bygger musklene deres - noe de drar nytte av i sporten sin.

Endret av Pierre Gynt
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at man får mye rumpemuskler ved å sykle på høyt gir/høy intensitet på spinningsykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk effekt av sprintløping og oppoverbakker. Både løping i oppoverbakke og gå fort opp en veldig bratt bakke. Men etter nok ganger så merker man det ikke lenger så mye. Gjorde rumpe øvelser før, men til slutt tar ikke rumpa mi mer trening rett og slett! Det er lårene som tar alt sammen og jeg aner ikke hvorfor. 
Løper du i oppoverbakke får du forresten mye i ett. Du får både kondisjon og muskler :) jeg synes også det er dørgende kjedelig å stå med disse øvelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motbakkeintervaller

Kortintervaller

Trikset er at man må ha et visst fraspark for å aktivere musklene. 

Anonymkode: 4ef54...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta sats litt dypt og dra på. Da blir det rumpe. Jo dypere du tar satsen jo mere rumpe blir involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jogger, både flatt og i bakker og tar knebøy etter løpeøkten (plus mage). Det gir meg ikke sprettrumpe, men den naturlig flate rumpen min er ikke like flat og ser fin ut både i bukse, tights og kjole. Bygger lett muskler i lårene da, og kunne gjerne gitt litt fra lårene til rumpa. 😛 Men jeg er ikke interessert i disse store muskelrumpene som er populært nå. 

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...