Gå til innhold

Han blir sjåvinistisk i fylla.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, nå har jeg holdt på litt med en fyr i ca. to mnd, og han er jo veldig morsom å være med og kjemien er grei nok den. Men vi har festet litt, og når han drikker, blir han utrolig selvgod og spesielt når han er med èn av kompisene, begynner de med kvinnevitser og at vi egentlig bør holde oss til matlaging og strikking (wtf?) i stedet for f.eks tekniske ting som motorer, ingeniørkunst, etc. Dette har skjedd begge gangene de to har vært sammen og drukket en del.

Jeg har selvsagt snakket med han om dette, og han har unnskyldet seg begge gangene de har holdt på sånn og han sier at de to bare har en litt sær og intern form for humor som ikke alle skjønner. Har tatt dette opp med en venninne, og hun mener dette er et stort rødt flagg og at jeg bør droppe han. Jeg har jo egentlig litt lyst å gi ham tvilen til gode litt til, men forrige gang ble de helt uspiselige og de var skikkelig mannssjåvinistiske. Men han har sagt begge gangene at han egentlig ikke mener dette. Hva tror dere? Han har på eget initiativ beklaget seg begge gangene da.

Anonymkode: a01ba...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror han egentlig mener det. Ellers hadde det ikke vært morsomt.

Du kan overføre det til rasistiske vitser, hvis du ikke er rasist, synes du da er morsomt med rasistiske vitser?

Anonymkode: c26a7...a95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du sier at du ikke liker det og det fortsetter tror jeg ikke jeg hadde giddet mer

Anonymkode: 043a0...3e1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får litt vond smak i munnen av dette her, jeg tror jeg hadde dumpet...

Anonymkode: c0c6b...b21

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han egentlig mener det. Ellers hadde det ikke vært morsomt.

Du kan overføre det til rasistiske vitser, hvis du ikke er rasist, synes du da er morsomt med rasistiske vitser?

Anonymkode: c26a7...a95

Jeg finnes ikke rasist men med én god venninne har jeg en sterk intern humor med hvor vi blant annet kan dra en rasistisk vits (ikje så andre hører det såklart) innimellom. Vi vet jo begge at dette bare er «dobbelttull» hvis du skjønner, ironisk på en måte🤷🏼‍♀️ 

Anonymkode: e6535...76a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg feminist, antirasist og sosialdemokrat, men likevel har jeg drøy humor og synes at både rasistiske og sexistiske vitser KAN være morsomme. Tror ikke du trenger å legge noe i det.

Anonymkode: eb15a...9cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan være at han har en dominerende kamerat, men det er jo veldig umodent å holde på sånn. I mitt nærvær ville jeg blitt forbannet og sagt til begge to. Jeg er usikker på om han mener det. Men det bør ikke gjenta seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er en del av sjargongen og at de prøver å tøffe seg for hverandre. Han er sikkert bare en ung usikker mann som ikke har funnet fotfeste ennå.

Mange godt voksne menn gjør det samme, men de snakker om andre tema der de prøver å overgå hverandre med detaljkunnskap om helt uninteressante tema.

Anonymkode: 574c1...3c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannsjovinister er vel utrydningstruet i Norden. Ultrafeminister derimot tyter oppoveralt 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde droppet han nå mens du fortsatt ikke har investert mer enn to måneder med han. 

At det går an å ha en spesiell humor med en kompis er en ting, men han her legger tydeligvis ingenting imellom selv om det er flere til stede. Høres ut som et utdatert kvinnesyn er vanlig i gjengen hans. 

"det er motsomt fordi det er sant" er det noe som heter. Hvis han ikke hadde sånne meninger innerst inne ville han neppe syntes det var morsomt heller. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, RoH skrev:

Mannsjovinister er vel utrydningstruet i Norden. 

Takk og lov. 

Anonymkode: e5bc3...169

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang så ville jeg filma han når han sa det også kan du vise det til han i ettertid, og spørre om hva han synes om han fyren der, om han liker seg selv når han oppfører seg som det der. 

Anonymkode: 41c87...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Du kan overføre det til rasistiske vitser, hvis du ikke er rasist, synes du da er morsomt med rasistiske vitser?

Anonymkode: c26a7...a95

Selvfølgelig. Trenger ikke være rasist for det. Noe av det dummeste jeg har hørt.  Alt kan spøkes om, ferdig snakka. 

Anonymkode: d3f0b...9d7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Neste gang, si noe sånt som "synd at det er du som er kjerringa i forholdet vårt da.."😅 roast han tilbake 

Anonymkode: 41c87...eb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A drunk mind speaks a sober heart. Hadde funnet meg en mann som ikke spøket med sånn til å begynne med.

Anonymkode: fb1e4...5c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han ellers ikke gir uttrykk for dårlige holdninger ville jeg ikke bekymret meg for dette. Det er helt normalt å ha litt "drøy" humor, særlig ovenfor de en vet forstår den. 

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror han egentlig mener det. Ellers hadde det ikke vært morsomt.

Du kan overføre det til rasistiske vitser, hvis du ikke er rasist, synes du da er morsomt med rasistiske vitser?

Anonymkode: c26a7...a95

Mye av det morsomme med den typen humor er jo nettopp det at en ikke mener det, ellers ville det ofte rett og slett ikke vært humor. Veldig mye humor som spiller på rasisme, kjønsrelatert sjåvinisme og "homohets" er jo nettopp at det en spøker med er så absurd og gammeldags at det i seg selv blir komisk. 

Dette ble for en stund siden belyst gjennom et stikk i "Radioresepsjonen" der humoren lå i nettopp hvor utrolig teit og pinlig rasisme er, men der dette dessverre likevel var uakseptabelt for en del. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/P9Xd7b/nrk-fjerner-radioresepsjonens-humorinnslag-etter-anklager-om-rasisme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Alterego666
15 timer siden, RoH skrev:

Mannsjovinister er vel utrydningstruet i Norden. Ultrafeminister derimot tyter oppoveralt 

Mannssjåvinister med dårlige norskkunnskaper derimot, virker som om de formerer seg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, herzeleid said:

Om han ellers ikke gir uttrykk for dårlige holdninger ville jeg ikke bekymret meg for dette. Det er helt normalt å ha litt "drøy" humor, særlig ovenfor de en vet forstår den. 

Mye av det morsomme med den typen humor er jo nettopp det at en ikke mener det, ellers ville det ofte rett og slett ikke vært humor. Veldig mye humor som spiller på rasisme, kjønsrelatert sjåvinisme og "homohets" er jo nettopp at det en spøker med er så absurd og gammeldags at det i seg selv blir komisk. 

Dette ble for en stund siden belyst gjennom et stikk i "Radioresepsjonen" der humoren lå i nettopp hvor utrolig teit og pinlig rasisme er, men der dette dessverre likevel var uakseptabelt for en del. 

https://www.aftenposten.no/kultur/i/P9Xd7b/nrk-fjerner-radioresepsjonens-humorinnslag-etter-anklager-om-rasisme

Hvis humoren går på å drite ut gammeldagse holdninger og sjåvinisme så er det så klart noe annet. Men det hadde nok ts merka og da hadde vel ikke denne tråden blitt laget vil jeg tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mannsjåvenist som bare later som som for å klare å holde på en kvinne. Hams sanne jeg kommer frem når han drikker.

Anonymkode: f328f...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gliffy skrev:

Hvis humoren går på å drite ut gammeldagse holdninger og sjåvinisme så er det så klart noe annet. Men det hadde nok ts merka og da hadde vel ikke denne tråden blitt laget vil jeg tro? 

Nå ble det jo temmelig stort oppstyr da "Radioresepsjonen" prøvde å drite ut gammeldagse holdninger og sjåvinisme så jeg vet ikke om jeg ville vært for sikker, og det er samtidig ikke gitt at slik humor vil være like tydelig som det var der. Om jeg eksempelvis sier til en kompis som drikker rosevin "ekke det litt femi a?" (som jeg tror bla. kom fra en reklame på 2000-tallet) vil humoren kanskje være åpenbar for ham, men kan fremstå som noe helt annet og mer primitivt for en utenforstående. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...