AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #1 Skrevet 5. juli 2020 Jeg har ingen ME diagnose eller annen grunn til å oppleve episoder og dager med (mild) utmattelse/energiløshet. Har riktignok hypothyreose, men er godt regulert. Stadig oftere kommer disse "anfallene" som starter med full hjernetåke, jeg glemmer ord og klarer ikke konsentrere meg. Fysisk blir kroppen veldig sliten og jeg blir irritabel og sløv. Går som regel over etter 2-3 timer om jeg tar det ro og stresser ned. Takler barn og full jobb ok, så har ingenting å klage for sammenlignet med for eksempel ME pasienter. Men blir så bekymret når jeg opplever at anfallene nå stadig kommer tettere, for det er så mye jeg har lyst til å gjøre som jeg ikke klarer 🥺. Noen som har det likt og kan gi meg noen råd? Anonymkode: ba1b6...175
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #2 Skrevet 5. juli 2020 Jeg har riktignok ME, men før jeg fikk diagnose og som ledd i utredning var jeg hos nevrolog for å utelukke andre ting. Da hun ikke hadde grunnlag for å si at jeg hadde annen sykdom så sa hun at ved utmattelsestilstander så er det eneste man kan gjøre å hvile så fort når man får symptomøkning og jo lenger du har trosset formen og blitt dårlig jo lenger tid tar det for kroppen og bli bedre. Jeg tenker at du nå får beskjed fra kroppen at du overbelaster og du må begynne å tenke igjennom hva du ikke MÅ gjøre men kan la hver å gjøre -det er ganske mye når man begynner å tenke seg om. Kan også være lurt å hvile før du blir utmattet. Kanskje du også skal redusere litt på jobb og ta noen ukers delvis sykemelding for å se om du blir bedre?! Anonymkode: 8a77e...453
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #3 Skrevet 5. juli 2020 Har det noen sammenheng med matinntak , høyt eller lavt blodsukker? Er du normalvektig? Anonymkode: 75296...577
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Skrevet 5. juli 2020 Prøv å skrive dagbok/loggbok over aktivitetsnivå, stressnivå, spising, søvn, symptomer og plager. Etter en periode vil du kanskje kunne se klart hva det er som utløser det. Anonymkode: ec8d1...9a8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå