Gå til innhold

Barnehage mister klær og utstyr til barnet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere opplevd av at barnehagen mister barnas klær og utstyr? har ikke barnehagen ansvar for og holde styr på dette? 

Blir litt sliten av og kjøpe inn nye klær ca 3-4 i måneden  siden barnehagen mister det.. Når jeg har henter barnet ser jeg ofte at det er full kaos i hyllene til barna at ting ligger her og der. Jeg har aldri sent noe dyre klær til barnehagen pga av dette og ja klærne og utstyra har merke lapper på men alikevell blir de borte vekk.

Anonymkode: 70492...f8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke mister en sokk engang. Burde kunne kreve bedre orden. Antar at du merker godt også så da bør ikke det være noe stort problem.

Anonymkode: 7354a...291

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere opplevd av at barnehagen mister barnas klær og utstyr? har ikke barnehagen ansvar for og holde styr på dette? 

Blir litt sliten av og kjøpe inn nye klær ca 3-4 i måneden  siden barnehagen mister det.. Når jeg har henter barnet ser jeg ofte at det er full kaos i hyllene til barna at ting ligger her og der. Jeg har aldri sent noe dyre klær til barnehagen pga av dette og ja klærne og utstyra har merke lapper på men alikevell blir de borte vekk.

Anonymkode: 70492...f8a

Er det snakk om småting som votter og lue eller større ting som vinterdress? Man må regne med at småtteri forsvinner, men større ting er det verre med...

Anonymkode: a2fd1...45f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har dere opplevd av at barnehagen mister barnas klær og utstyr? har ikke barnehagen ansvar for og holde styr på dette? 

Blir litt sliten av og kjøpe inn nye klær ca 3-4 i måneden  siden barnehagen mister det.. Når jeg har henter barnet ser jeg ofte at det er full kaos i hyllene til barna at ting ligger her og der. Jeg har aldri sent noe dyre klær til barnehagen pga av dette og ja klærne og utstyra har merke lapper på men alikevell blir de borte vekk.

Anonymkode: 70492...f8a

Merker du godt nok? Det er mer sannsynlig at andre barns foreldre får det med seg hjem og ikke gidder å levere tilbake. Barna er stort sett i barnehagen, og klærne forsvinner ikke av seg selv. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri mistet noe. Hva slags barnehage er dette?

Anonymkode: 035c9...97a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid vært nøye med merking, og har miset kun småting som en ullsokk eller en vott. Er alltid nøye på å se over ved henting osv, at alt er med. Om vår barnehage hadde rota slik hadde jeg blitt kraftig irritert. Mitt inntrykk er også at de ansatt er veldig flinke å kjenne igjen barnas klær nesten uansett. En venninne av meg tok andre foreldre på fersken på en lekeplass. Plutselig sto barnet deres i hennes sønn regntøy, regnvotter og ullue. Godt merket og så i svime kan man ikke være. Klærne hadde vært borte i tre mnd og ikke brukt i bhg i mellomtiden..

Anonymkode: fd789...1ad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

n venninne av meg tok andre foreldre på fersken på en lekeplass. Plutselig sto barnet deres i hennes sønn regntøy, regnvotter og ullue. Godt merket og så i svime kan man ikke være. Klærne hadde vært borte i tre mnd og ikke brukt i bhg i mellomtiden..

Sikker på at de andre foreldrene ikke hadde kjøpt samme regntøyet? De meste vi kjøper er masseprodusert, så det finnes flere eksemplarer av samme tøy :ironi:

Og hvordan så hun merke? Vi pleier å merke inni tøyet, kragen osv. Tok hun i barnet for å sjekke? 

Anonymkode: a2fd1...45f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mistet så mye som en sokk i barnehagen. 
 

Har dog en fleecejakke med et navn jeg ikke kjenner igjen som ble med oss hjem etter vinteren, og som vi ikke oppdaget før vi ryddet vintertøy da våren kom 🙈

Anonymkode: 6dc58...d41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår bhg er det kaos. Ting forsvinner hele tiden, og de ansatte har null kontroll. I coronatiden var det ekstra ille, da fikk vi bare levert poser i porten. I de posene var det mye rart, gitt. Jeg fikk hjem klær som tilhørte fire forskjellige barn en gang, og de var ikke alle i samme kohort heller. Lenge leve smittevernet 🙄

 

Ta det opp på foreldremøter. Kanskje det kan endres litt på rutiner eller utforming av garderober. Bare sørg for at alt tøy er merket, så du har ditt på det tørre. Jeg mistet et umerket plagg en gang, og det var i følge bhg min feil. Lurt å ha alt på stell før man klager. 

Anonymkode: 9bde0...b58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mistet flere ting, foreldre som tok med... 

Anonymkode: aadc5...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av fem år har vi vel mistet en buff. Uhyre sjelden at vi har fått med feil tøy hjem i f.eks en pose med vått tøy. Er orden i hyllene til alle, vi merker våre ting godt og ser alltid over hylla ved henting, tar til vanlig alt hjem hver fredag og går over. Siden corona restriksjonene må vi ta med alt hjem hver dag, så får jo gått over til en hver tid og barna trenger ikke ha all verden med seg fra dag til dag. Er det noen som mangler noe så henges det opp lapp i avdelinga sånn at alle ser det, og det er ikke ofte det har skjedd.

Hvis alt bare flyter må de skjerpe rutinene sine, er ikke greit at ting forsvinner hele tiden. Poenget er jo ikke at de skal drive og rydde hele tiden, men en viss oversikt må de likevel ha kapasitet til å overholde. Men det er ditt ansvar å merke godt nok, og gjør du ikke det kan du ikke forvente at barnehagen kjenner igjen klærne til ditt barn. De kan heller ikke forhindre at andre foreldre stjeler, for det skjer nok oftere enn folk tror.

Anonymkode: 7a51f...9bc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo litt aldersbetinget også. Det er ‘vanlig’ at det blir mer rot i hyllene på storbarnsavdelingen enn på småbarnsavdelingen, siden barna der skal øves til å gjøre mye selv, og de er ikke alltid like nøye på om lua de kaster oppå skapet havner oppå riktig skap, og så blir den med noen andre hjem, osv osv.

Det er jo ikke mulig at barnehagen roter bort klær, dersom klærne er godt merket, og foreldre kun tar med eget merket tøy hjem. 
Barnehageansatte tar jo ikke klær ut fra barnehagen, så det må finnes der, så lenge ikke andre foreldre har tatt det.

Anonymkode: 16efe...301

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være andre foreldre som stjeler? Det opplevde vi dessverre i den tidligere barnehagen som barnet vårt gikk i...

Anonymkode: 52eae...ea3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vinglepetra
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan det være andre foreldre som stjeler? Det opplevde vi dessverre i den tidligere barnehagen som barnet vårt gikk i...

Anonymkode: 52eae...ea3

Herregud er det mulig? Stjele fra småunger når man er forelder selv? Og hvor bruker man tøyet? Kan vel ikke bruke det i samme barnehage...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Vinglepetra skrev:

Herregud er det mulig? Stjele fra småunger når man er forelder selv? Og hvor bruker man tøyet? Kan vel ikke bruke det i samme barnehage...

Er nok ikke sikkert de bevisst stjeler, men mange tar med feil tøy hjem og gidder ikke levere tilbake. Opplevde ofte at sønnen vår plutselig hadde en annens bukse feks, selv om han hadde eget skiftetøy med. Virket som de bare tok nærmeste bukse for å skifte med 😅 men jeg vasket det og la det tilbake i riktig hylle. 

Anonymkode: d9f64...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har mistet en sokk eller to. Vi har 2 barn og er på 7. året som foreldre i barnehagen. Men til gjengjeld merker vi ALT, hver eneste sokk er merket. Garderoben ser ut som et kaos innimellom, men ved henting sjekker vi over at alt er der, bretter det og legger det på plass, parrer votter og sjekker tørkeskapet hver eneste dag, så hvis noe er på avveie oppdager vi det med en gang og leter det opp. Nøkkelen er å ha nok klær, men ikke for mye, samt å merke alt. 
 

Jeg jobber selv i en annen barnehage enn der mine barn går, og de barna som mister mest klær hos oss er de som ikke merker klærne eller lar være å ommerke klær som er arvet eller kjøpt brukt, og de barna som har så mye klær at det tyter ut av hyllene.... 

Anonymkode: 5574a...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke mistet noe særlig. Har av og til fått med andres klær. 

En venninne av meg hadde problemer med at klær ble stjålet i barnehagen.

Ta det opp med barnehagen, det er nok ikke så vanlig at mye blir borte 

Anonymkode: 64c3a...d55

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at ingen stjeler? Vi og mange foreldre mistet også masse klær fra avdelingen. De ansatte var ganske fortvilet de også og skjønte ikke hvordan det kunne skje. Plutselig dukket klærne opp hos søskene til et barn på avdelingen. Da hadde et foreldrepar stjelt klær for å bruke det på sine andre barn. Dyre vinterdresser, vintersko, luer og votter ++ (De har fem barn i barnehagealder). 

Anonymkode: 9c15e...089

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 20.19, AnonymBruker skrev:

Sikker på at ingen stjeler? Vi og mange foreldre mistet også masse klær fra avdelingen. De ansatte var ganske fortvilet de også og skjønte ikke hvordan det kunne skje. Plutselig dukket klærne opp hos søskene til et barn på avdelingen. Da hadde et foreldrepar stjelt klær for å bruke det på sine andre barn. Dyre vinterdresser, vintersko, luer og votter ++ (De har fem barn i barnehagealder). 

Anonymkode: 9c15e...089

Fikk dere klærne deres tilbake? 😮 

Anonymkode: dcc9b...b19

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 18.27, AnonymBruker skrev:

Sikker på at de andre foreldrene ikke hadde kjøpt samme regntøyet? De meste vi kjøper er masseprodusert, så det finnes flere eksemplarer av samme tøy :ironi:

Og hvordan så hun merke? Vi pleier å merke inni tøyet, kragen osv. Tok hun i barnet for å sjekke? 

Anonymkode: a2fd1...45f

Merkelappene var fjernet, altså med hennes barns navn. Det de andre foreldrene ikke visste var at i buksebenet sto storebrors navn, så unde lek klarte hun å vippe opp buksa å se. Denne dama er ikke skuddredd og tok det opp med moren, og etter ansiktsutrykk å dømme tok hun ikke feil. Vrengte ikke klærne av ungen heller da, men sa at om det ikke lå i hylla deres i barnehagen innen to dager ville hun rapportere det i bhg. Jammen lå det ikke der dagen ettepå. 

Anonymkode: fd789...1ad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...