søndagsengel? Skrevet 6. juli 2005 #1 Skrevet 6. juli 2005 Vet ikke om dette er rette sted å spørre, men jeg prøver. Jeg er gravid, og har ikke jobb. Vurderer å hoppe på et eller annet studie ved høgskolen, hvis jeg finner noe på restetorget. Dette for å få fødselsstipend. Det blir i såfall et studie som krever lite fremmøte. På den måten håper jeg å kunne fortsette etter fødselen. Det jeg lurer på er om barnets far har rett til å ta ut fødselspermisjon i stedet for meg (bortsett fra de tre uker før og 6 uker etter fødsel, som er forbeholdt mor), så lenge jeg ikke tar permisjon fra studiene? Må jeg i såfall ta et heltidsstudie? Hvis han kan det, vil det jo si at vi stort sett kan gå hjemme i flere måneder begge to, og det virker nesten for godt til å være sant :-)
Smashing Skrevet 6. juli 2005 #2 Skrevet 6. juli 2005 Jeg vet ikke hvordan det er med han, men i forhold til deg er du nødt til å ha vært student i 6 av de siste 10 månedene for å ha krav på fødselsstipend. Gå inn på Lånekassen hvis du lurer, der står det kanskje noe om hvordan det blir med mannen/typen din. Lykke til
søndagsengel? Skrevet 6. juli 2005 Forfatter #3 Skrevet 6. juli 2005 Jeg har sjekket opp litt nå, og tror jeg fant ut av det :-) så ikke noe om at jeg må ha vært student 6 av de 10 siste månedene (men det har jeg jo, bortsett fra i sommerferien, og antakelig rekker jeg det fram til fødselen også).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå