AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #1 Del Skrevet 4. juli 2020 Hei! Jeg har funnet ut av at vannet i huset mest sannsynlig er hardt, altså at det bla inneholder mye kalk... Er det mulig å få vannet til å bli bløtere, og hvordan gjøres det? Jeg har hørt at det er mulig å få kjøpt et slags filter til dusjhodet, men jeg vet ikke hvor en får tak i det... Er det sånn at en kan ringe til feks en rørlegger som kan komme og montere bløtere vann, eller er dette noe en kan fikse selv? Hvor mye koster det å fikse det? Anonymkode: 07f23...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2020 #2 Del Skrevet 4. juli 2020 Har du borehull eller brønnvann? Da kan det være lurt å ta en vannprøve og sjekke kvaliteten på vannet deres. Både for kalk, men også for andre mineraler (fx fluor, jern og mangan) og for bakterier. Har en skikkelig hardt vann bør en ha varmtvannsbereder tilpasset dette og bruke salt i oppvaskmaskina (beholder nede i bunnen, spesialsalt). Det er mulig å sette inn filter på vanninntaket, men jeg aner ikke hva det koster (varierer garantert etter hvilken løsning en velger også). Ring flere rørleggere og spør om pris. Anonymkode: 1f8cc...025 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mumsmums Skrevet 4. juli 2020 #3 Del Skrevet 4. juli 2020 Salt. Ta prøve av vannet så får man råd med på kjøpet. Hard vsnn ødelegger varmtvannsbereder og armatur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #4 Del Skrevet 5. juli 2020 Vann med mye kalk ødelegger også rørene. Der jeg bodde tidligere hadde vi egen brønn med hardt vann, før vi la inn kommunalt vann. En av arbeiderne viste meg vannrøret de plukket opp fra bakken og det så ikke pent ut... «Se her, det her har dere puttet i dere», sa han og ristet på hodet. Anonymkode: 6aeb2...731 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2020 #5 Del Skrevet 5. juli 2020 Det finnes filtere som fjerner kalk og andre mineraler, men det er ingen billig affære, om du skal montere det på hovedinntaket og filtrere alt vann. Anonymkode: 99ff9...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2020 #6 Del Skrevet 6. juli 2020 Ta en titt på f.eks denne siden: https://kalktek.no/ Anonymkode: 23207...f6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå