Gå til innhold

Hva er de vakreste og de styggeste språkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på nachspiel en gang, der det var to afrikanske som snakket sitt språk. Vet ikke hvor de var fra. Det er det vakreste språket jeg har hørt. Irriterer meg at jeg ikke spurte hvilket språk det var. 
Lignet ikke på somali eller andre afrikanske språk som jeg har hørt

Anonymkode: 55281...1e0

Fulfulde?

har hørt det er vakkert

Anonymkode: 380a5...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt usikker på hva folk mener med et stygt språk? 

Er det fordi du ikke skjønner språket? 

Er det noen språk du forstår, og fortsatt synes er stygt? 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, stan skrev:

Litt usikker på hva folk mener med et stygt språk? 

Er det fordi du ikke skjønner språket? 

Er det noen språk du forstår, og fortsatt synes er stygt? 

 

Ikke nødvendigvis. Forstår stort sett ikke italiensk, kan ikke fransk, men synes de er vakre. Italiensk har en rytme som jeg liker. Det er vakkert, selv når de kjefter på hverandre😃jeg liker rytmen i finsk, selv om jeg ikke forstår et kvekk. Tror jeg får assosiasjoner til Mumiland. 
 

Kan tysk og forstår mye. . Likevel synes jeg ikke at det slår meg som et veldig vakkert språk i utgangspunktet. Helt greit. 
 

Anonymkode: 380a5...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spansk og Italiensk er de fineste. Ellers synes jeg "skotsk-engelsk " er fint å høre på. Nederlandsk og tysk er bare slitsomt.

Anonymkode: 6ee0b...ce0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna

Spansk, fransk og italienske er fint.

Kommer ikke på noen jeg syns er stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ingen språk er direkte stygge, ser flere skriver Nederlandsk, jeg bodde 2 år på grensen til Nederland og hørte språker hver dag, syns det var helt ok bare jeg ble vant til det. 

Syns de peneste språkene er Koreansk, (har bodd 10 år i Seoul, så er ikke så rart), Maori(New Zealand) og Spansk/Catalansk. Russisk, Svensk og Hawaii. Har en forkjærlighet for polynesiske språk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grønlandsk. Veldig stakatto. Ingen klar melodi. Alle ord høres veldig like ut. ikke uten grunn til at det omtales som verdens vanskeligste språk 

 

Anonymkode: 380a5...dc6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller vakreste språket jeg hører er Brasils versjon av portugisisk.

Så kommer japansk, nederlandsk, samisk, indianske språk som sioux, cheyenne osv, diverse afrikanske språk (ikke alle), italiensk, skotsk, irsk, hawaiisk og de andre språkene som faller innenfor den polynesiske paraplyen.

Fæle språk: arabisk (det virker til tider svært hardt og aggressivt når det snakkes), diverse øst-europeiske språk, dansk, svensk, tysk, fransk, persisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke hørt ALLE språk. 

*snip*

Stygge:

alt fra afrikanske land. Klarer ikke få til et eneste ord ut av det.

 

Anonymkode: 99cc9...e01

....Ganske selvmotsigende, syns du ikke? og eurosentrisk!

et afrikansk land jeg har besøkt, har 74 ulike språk. Syns det er rart at du kak si at du ikke liker «alt fra afrikanske land». 

 

ps. Det heter hindi, og ikke indisk. De har forøvrig mange ulike språk i India også!

Anonymkode: 8dbe7...b71

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hatsumomo skrev:

Det aller vakreste språket jeg hører er Brasils versjon av portugisisk.

Så kommer japansk, nederlandsk, samisk, indianske språk som sioux, cheyenne osv, diverse afrikanske språk (ikke alle), italiensk, skotsk, irsk, hawaiisk og de andre språkene som faller innenfor den polynesiske paraplyen.

Fæle språk: arabisk (det virker til tider svært hardt og aggressivt når det snakkes), diverse øst-europeiske språk, dansk, svensk, tysk, fransk, persisk.

Jeg liker også den varianten av portugisisk. Vanlig portugisisk kan jeg lett oppfatte som slavisk, da de sluker så mange vokaler. 
irsk er også vakkert. 
 

Jeg synes også at arabisk lett kan oppfattes som aggressivt, spesielt når de snakker fort. 

Anonymkode: 380a5...dc6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.7.2020 den 13.36, AnonymBruker skrev:

Dansk syns jeg er kjempefint!

Anonymkode: b9e71...b41

Jeg liker å høre på dansk uten «støt».  Spesielt den dansken som snakkes av de som ikke har det som førstespråk er vakkert for meg.   Der sluker de ikke ordene. 

Anonymkode: 380a5...dc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine språk: fransk,  tysk ( jeg har bodd i Tyskland), italiensk, hindi, britisk engelsk,  islandsk, spansk, gresk. 

Språk som er slitsomme å høre på: arabisk,  somali,  brautende texas-engelsk, russisk.

Anonymkode: 3c580...523

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror mange sier "stygt" om språk de ikke forstår, eller ikke liker kulturen/befolkningen til.

Jeg må høre et språk ganske mye for å gjøre meg opp en mening om hvorvidt det er stygt eller pent. Hører jeg bare tilfeldig et ukjent språk, har jeg ingen mening om det.

Det verste jeg hører er faktisk amerikansk-engelsk. Synes ulike former for britisk engelsk, eller irsk, australsk osv. engelsk er så utrolig mye mer behagelig å høre på. 

Jeg synes tysk er fint. Det er også et utrolig variert og uttrykksfullt språk, med veldig mange ord og uttrykk man ikke finner andre steder. Liker også både russisk, svensk og dansk. Flere språk forstår jeg ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peneste må være italiensk og fransk. Styggeste, somali og andre afrika språk.

Anonymkode: a23a8...ff2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at en del nevner språk som thai og japansk som stygt. Jeg bare lurer på om enkelte bunter disse sammen og tenker det låter likt. Selv synes jeg det er enorm forskjell på japansk og thai. Thai høres nasalt, støyende og gneldrete ut i mine øre som "æng bæng æng bæng", mens japansk er mye mykere med en en slags rolig hvisle-lyd. Helt til noen kommer inn fra sidelinja og tar et karateslag, da. 

Anonymkode: 664e9...dd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.7.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

Og hva er det som avgjør hva vi klassifiserer som vakkert og stygt?

Mine vakre språk fransk spansk italiensk svensk  finsk samisk 

rare språk/ ikke behagelige språk å høre på blant annet 

somalisk  japansk  vietnamesisk dansk polsk 

Hva er deres liste?

 

Anonymkode: 380a5...dc6

Vakreste: islandsk 

Styggeste: somali

Anonymkode: f5524...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...