Gå til innhold

Hvordan oppbevarer du kontaktlinsene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hjelp til en rotekopp ønskes :smilyblomst:

Jeg bruker engangslinser (remser på fem og fem som leveres i pappesker). Det resulterer i pappesker som flyter rundt i skuffen med linser på avveie overalt. Det er to forskjellige styrker, så evig jakt i halvblind etter riktig linse til rett øye der altså.. 

Hjelp meg med å finne en praktisk løsning, jeg blir gal 😂 ser man får kjøpt en dispenser av noe slag på etsy f eks, noen som har erfaring? 🧐

Anonymkode: 2d2cf...7ca

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mine på to steder: Eskene har fast plass på en hylle i baderomsskapet under servanten, der de ligger med kodene ut og synlig. De påbegynte remsene ligger lett tilgjengelig sammen med dagkrem, deo etc. 

Jeg er også så "heldig" at jeg har skjev hornhinne på det ene øyet, så jeg har esker og remser med forskjellig farge. Det gjør det lett å se forskjell. Grønn på høyre øye, og blå på venstre. Men du kunne kanskje merke pakkene og/eller remsene med sprittusj? Et kryss på eskene for høyre øye, f.eks., og en tusjstripe langs remsa om du oppbevarer de påbegynte for seg selv slik jeg gjør. (Det må selvsagt være tusj som sitter godt, og ikke smitter av på hendene når du skal håndtere linsene ...)

Anonymkode: 9fe20...bd7

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mine på to steder: Eskene har fast plass på en hylle i baderomsskapet under servanten, der de ligger med kodene ut og synlig. De påbegynte remsene ligger lett tilgjengelig sammen med dagkrem, deo etc. 

Jeg er også så "heldig" at jeg har skjev hornhinne på det ene øyet, så jeg har esker og remser med forskjellig farge. Det gjør det lett å se forskjell. Grønn på høyre øye, og blå på venstre. Men du kunne kanskje merke pakkene og/eller remsene med sprittusj? Et kryss på eskene for høyre øye, f.eks., og en tusjstripe langs remsa om du oppbevarer de påbegynte for seg selv slik jeg gjør. (Det må selvsagt være tusj som sitter godt, og ikke smitter av på hendene når du skal håndtere linsene ...)

PS: Eskene mine har små avkryssingsbokser for høyre og venstre. Men jeg vil tro det er mye enklere å se et svært tusjkryss på lokket, selv om det ikke er like pent og pyntelig som en avkrysset boks på 2 x 2 mm. :P

Skrevet

Jeg ville ha kjøpt to kurver i passende størrelse på Europris/Clas Ohlsson og hatt eskene til høyre og venstre linse i hver sin kurv, samt skrevet en tydelig H og V på eskene. Eventuelt brukt fargede klistremerker, en farge til høyre og en til venstre, om du synes det er lettere å skille i halvblinde.

Har den gamle typen som renses mellom hver bruk og brukes til de mistes eller blir ødelagte, så jeg har ikke dette problemet. Problemet mitt er derimot å skille høyre og venstre på linsekoppen, haha.

AnonymBruker
Skrevet

Linsene ligger i pakken de kom i hos meg. Ingen problem å løfte opp lokket og dra av en linse. Ikke rot i det hele tatt. For å gjøre det enklere kan man bare rive av lokket og ha esken åpen. 

Anonymkode: c08d2...afd

Skrevet

Jeg bruker dagslinser med 30 i pakken. Har pakkene stablet i en hylle hvor de for venstre øye står på venstre side, og motsatt. Så plukker jeg bare ut én fra den åpne esken hver morgen.

Gjest Blondie65
Skrevet
På 4.7.2020 den 13.27, Karve skrev:

Jeg ville ha kjøpt to kurver i passende størrelse på Europris/Clas Ohlsson og hatt eskene til høyre og venstre linse i hver sin kurv, samt skrevet en tydelig H og V på eskene. Eventuelt brukt fargede klistremerker, en farge til høyre og en til venstre, om du synes det er lettere å skille i halvblinde.

Har den gamle typen som renses mellom hver bruk og brukes til de mistes eller blir ødelagte, så jeg har ikke dette problemet. Problemet mitt er derimot å skille høyre og venstre på linsekoppen, haha.

Brilleland har linseetui med forskjellig farge på lokket. Her finner du eksempler på det jeg mener - dessverre har ikke Brilleland bilde av sine. Du får også denne typen etui på apoteket. 

Skrevet
28 minutter siden, Blondie65 skrev:

Brilleland har linseetui med forskjellig farge på lokket. Her finner du eksempler på det jeg mener - dessverre har ikke Brilleland bilde av sine. Du får også denne typen etui på apoteket. 

Bruker linseetui med forskjellige farger på lokket, pluss at venstre lokk har en uthevet L. Er bare så halvblind uten linser eller briller på at det ikke hjelper sånn supermye. :fnise:

Gjest Blondie65
Skrevet
Akkurat nå, Karve skrev:

Bruker linseetui med forskjellige farger på lokket, pluss at venstre lokk har en uthevet L. Er bare så halvblind uten linser eller briller på at det ikke hjelper sånn supermye. :fnise:

Oi ...! Jeg er blind selv uten linser, men farger ... det ser jeg. Er langsynt da. Vet godt at det er forskjell på det å være nærsynt og langsynt.

Skrevet
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Oi ...! Jeg er blind selv uten linser, men farger ... det ser jeg. Er langsynt da. Vet godt at det er forskjell på det å være nærsynt og langsynt.

Jeg er en blanding av nærsynt og langsynt, faller utenfor og innenfor begge. Ble født med grå stær, så jeg har operert ut linsene på øynene og er derfor både langsynt og nærsynt samtidig som jeg er ingen av delene. Øyet er en snodig ting!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har harde linser, og de kan jeg bruke i ti år før jeg må skifte de ut. Tar de ut hver kveld, og da ligger de natten over i eget linseetui med linsevæske. Fungerer veldig fint :) 

Anonymkode: 7342f...3f3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...