Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at ansiktet mitt alltid er rødblussent. Får mange kommentarer på det og synes det er ganske sjenerende. 

Er det noen som har noen gode råd til hvordan jeg kan ta vare på huden min, og forhåpentligvis roe ned rødheten? 

Anonymkode: 00f76...e12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du sjekket om du har rosacea?

Anonymkode: 54ef1...66f

Skrevet

Det spørs helt hva slags rødblusset du mener. Sjekk opp om du har for eks rosacea, eller for eks malessezia.

Du kan prøve roe det litt med Avene Thermal Spring Water som fås kjøpt på apotek. Ellers anbefaler jeg å først finne årsak og deretter kjøpe trygge produkter ut fra årsak

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! Jeg tviler på at jeg har noe av dette, men har vurdert å gå til en spesialist. Det ser ikke ut som utslett. Huden min er fin og glatt ellers, men det ser ut som jeg rødmer på en måte. Jeg ser solbrent ut, og det er mange som tror at jeg enten har slurvet med solkremen eller ligget for lenge i solarium.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg tviler på at jeg har noe av dette, men har vurdert å gå til en spesialist. Det ser ikke ut som utslett. Huden min er fin og glatt ellers, men det ser ut som jeg rødmer på en måte. Jeg ser solbrent ut, og det er mange som tror at jeg enten har slurvet med solkremen eller ligget for lenge i solarium.

Jeg spurte fordi jeg har rosacea, men jeg har ikke noe utslett. Jeg er kun rød, som om jeg er veldig pinlig berørt eller solbrent 😊 Kan være lurt å sjekke med en spesialist, for å høre.

Har du ellers noen utfordringer med huden?

Anonymkode: 54ef1...66f

• Liker 1
Skrevet

Er huden din rett og slett sensitiv siden den "rødmer" hele tiden?

Medik8 har en ansiktskrem med grønnskjær for sensitiv hud som minsker rødhet. Paulas Choice har også flere gode produkter mot rød blussende hud. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har det på samme måte og har derfor ikke gått uten foundation siden jeg var 12. Viste et bilde av huden min til hudlege da jeg skulle dit for noe annet (ønsket ikke å fjerne sminken til timen), og da hun så på bildene spurte hun om jeg hadde rosacea. Aldri hatt noe rosacea-utslett eller noe, bare en intenst rød ansiktshud, som blir varm for hver minste ting. Den er bestandig rød selv om jeg f.eks kun sitter avslappet hjemme alene i sofaen.

Fant en video på nettet av noen som ser ut som har samme problemet som meg, og lurer på om jeg skulle forsøkt IPL behandling.

https://malaysia.news.yahoo.com/laser-treatment-got-rid-rosacea-110000140.html

Anonymkode: 78352...76b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...