Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
4 timer siden, WonderWomaan skrev:

Det er ikke mannen som skal "straffes", men kona di. Er kona di du er sammen med, ikke han. Og du vurderer ødelegge for han? For alt han vet så kan hun ha sagt hun er singel eller noe til han . 

Ja, men han er ikke singel han heller.

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS, jeg har vært på begge sider av det du beskriver. Først som den som oppdaget at min partner hadde et forhold på si og som den som selv var utro. Men jeg vet med sikkerhet at jeg elsker min partner og partneren elsker meg, vi er et bra par på de aller fleste områder men vi trengte i perioder noe mer, noe annet - og lot oss rive med av følelsene, spenningen, settingen. Vi klarte heldigvis å snakke sammen, våget være ærlige på hva som utløste dette, hvordan vi havnet der og hva vi kunne gjøre for å beholde oss og samtidig ha det fint som "meg" i forholdet. Var det enkelt? På ingen måte, det tok noen tøffe samtaler, brutal ærlighet og mange tårer fra begge sider på hvert sitt tidspunkt i livet - men her er vi altså, tiår etterpå og fortsatt sammen mot verden men med større rom for tolmodighet, større forståelse for egne behov og større respekt for den andres behov. Sidesprang er ikke lengre et tema, det er et tilbakelagt kapittel, men det krever fullstendig åpenhet og mot når man føler noe mangler, og det krever en evne til å lytte til partneren sin heller enn å reagere på egne følelser rundt det budskapet som kommer, og DET er tidvis vanskelig - å ikke bli såret over hva den andre tenker og føler. Alle har krav på respekt og å bli lytte til uten at man skal tolke budskapet i verste mening, noe vi mennesker ofte gjør. 

Mitt eneste råd er: kjenn på hva som er viktig for deg og ta det derfra.

Ikke kjenne på følelsen akkurat nå som første greie, men kjenn på følelsen fremover. Vil et liv uten henne være din fremtid og en du kan tenke deg er svaret ditt selvsagt å fortelle og avslutte, men om din fremtid kjennes best om hun er i den er mitt forslag å ta den ubehagelige samtalen med fokus på å finne en felles fremtid med en forståelse av hva som er og ikke er greit for dere. 

Anonymkode: 19bc4...c99

• Liker 2
Skrevet

Snakk med henne etter at du har kjent på hva du vil videre, ikke anklagende eller konfronterende men spørrende for å finne ut hva hun tenker om dette og hvordan hun ser for seg fremtiden.

Skrevet
13 hours ago, Eryn said:

Å elske noen er dessverre ikke synonymt med å være ærlig mot dem. I en perfekt verden ja, men virkeligheten er alltid annerledes enn utopien.

Man kan elske noen til døden og likevel bære på dype hemmeligheter. 

Da er ikke den kjærligheten verdt mye. Jeg kan tilgi utroskap hvis det blir tilstått så raskt som mulig, hører jeg om det fra noen andre og får det bekreftet er det rett på dør.

Skrevet
8 timer siden, Tension skrev:

Da er ikke den kjærligheten verdt mye. Jeg kan tilgi utroskap hvis det blir tilstått så raskt som mulig, hører jeg om det fra noen andre og får det bekreftet er det rett på dør.

Fullt forståelig. Min erfaring er likevel at veldig få innrømmer utroskap raskt etterpå. De få som gjør det er ofte nært et brudd uansett, og innrømmer sidespranget som et kalkulert ledd i prosessen mot bruddet. 

Noen innrømmer ikke utroskap fordi det er noe de virkelig angrer på, ikke fordi kjærligheten ikke er ekte eller dyp nok. 

AnonymBruker
Skrevet
På 8.7.2020 den 8.57, Random skrev:

Ja, men han er ikke singel han heller.

Nei, men han får løse sine problemer hjemme først, før han driver å stikker av til "naboen" og skal lage drama.

Anonymkode: 449de...6de

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.7.2020 den 20.04, AnonymBruker skrev:

Kjipt å finne ut at din kone har gått bak din rygg. Men det har kanskje du også? Kjøpt en dyr ting du ikke har fortalt? Gjort noe du ikke er stolt av og holdt det unna henne? Hvor mange smugrøyker på jobb? Osv. Vi er alle mennesker. Selvom vi prøver å være vårt beste jeg sammen med de vi er glad i, feiler de fleste av oss mange ganger i løpet av livet. 

Minner meg om hvor uendelig glad jeg er for at jeg ikke er i et monogamt ekteskap. Monogami er unaturlig og noe forbanna tøys. I mitt ekteskap har vi frihet til å ha sex med andre. Gjør underverker for samholdet vårt, vi er lekne og elsker hverandre så mye at vi unner hverandre lek og moro. Sex er bare sex. Betyr lite for kjærlighet. Man eier ikke hverandre selv om man er gift. 

Anonymkode: 4f255...9f7

Du kan jo ikke sammenligne å være utro med å ha et åpent forhold! 

Anonymkode: 59465...896

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...