Gå til innhold

Ice Net - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt ice i et par år og har ikke hatt noen problemer med dekning eller annet. Mulig de har dårligere dekning andre steder, jeg bor i Østfold. De få gangene jeg har mistet dekningen (langt uti skogen på landet feks.), så har mannen min som har Telia mistet den også.

Det eneste er at når jeg krysser svenskegrensa, så må jeg slå av og på telefonen når jeg kommer tilbake for å få tilbake dekningen. Men jeg vet ikke om det er pga ice eller telefonen min. Har ikke vært nok plaget av det til at jeg har prøvd å finne ut av det. 😛

Anonymkode: d0c3c...803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har brukt Ice noen år nå. Det er bra når det er dekning, men det har hendt dekningen blir borte i områder jeg ikke forventer at den skal falle bort. Dette er meget merkelig. 

 

Anonymkode: fa919...528

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidvis veldig tregt nett og dårlige signaler. Merket det mest om jeg skulle se lengre youtubeklipp eller film. 

Anonymkode: 736ac...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i såkalte grisgrendte strøk i nord. Har hatt ice i mange år. Har ingen problemer med dekningen her. Kundeservicen har jeg også gode erfaringer med. 

Anonymkode: c0306...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det eneste er at når jeg krysser svenskegrensa, så må jeg slå av og på telefonen når jeg kommer tilbake for å få tilbake dekningen. Men jeg vet ikke om det er pga ice eller telefonen min. Har ikke vært nok plaget av det til at jeg har prøvd å finne ut av det. 😛

Anonymkode: d0c3c...803

Det er nok telefonen din gitt 😂 

 

Er stadig over grense både til Finland og Sverige, men ingen restart må til 😊

Anonymkode: c0306...87a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sleit veldig med at nettverket på mobilen kuttet, og selv om mobilen var satt opp til å automatisk søke opp nettverket igjen, så måtte jeg alltid søke det opp manuelt. Jeg googlet telefon-mast-punktene til ICE, og jeg fant ut at nettverket ble droppet selv midt i en mast-radius, så det hadde ingenting med hvor nært jeg var masta. Prøvde også med forskjellige telefoner, i tilfelle det var min egen telefon som var problemet, men nei, det droppa uansett.
SMS og MMS kunne finne på å ikke bli mottatt i det hele tatt, selv fra HrMinya som også hadde ICE, meldinger som var sendt fra hans telefon dukket rett og slett ikke opp på min.
Jeg ble drit lei etter et års tid med denne galskapen og byttet til et lite kjent selskap som het Telipol, som brukte Telenors egne nettverk.
Årsaken til at jeg ikke har byttet til et av de mer kjente leverandørene, er at jeg bruker helt ekstremt lite mobildata så jeg trenger kun den laveste verdien (500mb, med overskytende fra forrige måned, så jeg har som regel 1000), og da gidder jeg ikke betale nesten 300 kroner per måned hos en større leverandør når jeg kan få akkurat det samme for en liten hundrelapp hos en liten leverandør jeg aldri har hatt problemer med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...