^me^ Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 jeg har ikke vert i syden før så jeg er helt grønn på dette.. (det ser dere sikkert på alle trådene jeg har laget ....masmasmas ) nå lurer jeg da på hvor mye spennepenger et par minst må ha med seg til syden? håper på og komme oss til santorini.. så lurer jeg på hva muligheter for deponering betyr?
Nella Skrevet 6. juli 2005 #2 Skrevet 6. juli 2005 Santorini er vel et av de dyreste stedene. Vi var på kos for noen år siden og pengen fløy. Det var ikke spesiellt billig der heller. Du må regne at det kommer til å gå masse penger i vann/annen drikke. Vet ikke hva dere har av måltider på hotellet, men vår frokost var så pyton at vi kjøpte alt ute og da flyr pengene. Skal dere finne på aktiviteter, utflukter så koster det også. Vanskelig å gi noen sum, men ha mulighet til å overføre penger om du går tom. Prøv å se hvor mye dere trenger ca hver hvar dag til mat og sånn og pluss på til litt shopping.
Gjest ^me^ ikke innlogget Skrevet 7. juli 2005 #3 Skrevet 7. juli 2005 snakket nettopp med en kollega og hun sa at man måtte MINST ha med seg 5000 pr. person!!altså 10.000 eller mer for jeg og min kjære på hellas tur?? jeg hadde seriøst bare tenkt 4000-5000 for begge oss to..blir det virkelig SÅÅ mye for oss to som egentlig bare skal handle noen småting og mat der borte..vi skal jo bare bort for opplevelsens skjyld.. nå har ikke jeg så mye peilong heller da..har aldri vert i syden.. hvor hadde dere tatt med i den situasjonen? er jeg helt på blåbærtur???
Gjest reiseglad Skrevet 8. juli 2005 #4 Skrevet 8. juli 2005 Hvor mye penger du kommer til å bruke i løpet av ferien, kommer jo an på hvor mye du fester etc og på hvor fine restauranter dere spiser. Men du trenger uansett ikke å ha MED deg pengene. VISA-kort funker fint i minibanker over hele verden. Ofte lurt å ha med litt kontanter slik at du ikke trenger å lete etter minibank med en gang, men ikke ta med deg tusenvis av kroner cash. Skal du være borte en eller to uker? Mulighet for deponering betyr at hotellet har safe der du kan legge verdisaker i. Legg f.eks flybillettene til hjemturen, passene og minibankkortene når dere ikke trenger dem (eller legg igjen et av dem). Kjedelig å bli frastjålet slikt på hotellrommet. God tur. Har ikke vært på Santorini selv, men det skal jo være en av de mest romantiske greske øyene.
Gjest Chica Skrevet 8. juli 2005 #5 Skrevet 8. juli 2005 Jeg har aldri vært i Hellas, men når jeg reiser til Spanske charterplasser pleier jeg minst å ha 5000kr tilgjengelig på visakortet. (10.000 for 2 personer). Vi spiser lunsj og middag ute hver dag, handler inn til frokost og spiser dette hjemme. Shopper vi mye går det mer penger. Skal du drikke masse på utesteder koster gjerne dette litt i lengden også, mens en flaske vin til å nyte på verandaen er gjerne billigere. MYE bedre å ha nok penger tilgjengelig på kortet enn å måtte tenke på om vi har råd til å spise ute eller ikke etc. (Ble rotete dette - litt trøtt ennå...)
Gjest Gjesta Skrevet 8. juli 2005 #6 Skrevet 8. juli 2005 For to år siden tror jeg vi brukte ca 4000 pr pers på to uker, altså 8000 til sammen. Da gikk vi lite ut og drakk (stedet var så lite og gudsforlatt), spiste ikke særlig dyrt (men på restaurant hver kveld), og shoppet bare småting. Hellas er ikke så billig lenger, og spesielt ikke øyer som Santorini. I fjor var jeg også en uke i Hellas (fastlandet, i en by), men ikke på ferie, og da var all mat osv mye billigere og bedre enn jeg har opplevd på øyene.
Shantee Skrevet 12. juli 2005 #7 Skrevet 12. juli 2005 Vel pengene flyr.. Med mindre dere har tenkt å lage maten selv og ikke gå ut å spise/drikke eller dra på utflukter o.l Jeg var 1 uke på Kypros i fjor(riktignok et dyrere sted enn Hellas) og jeg brukte rundt 10 000 alene!
Gjest Guest Skrevet 15. juli 2005 #8 Skrevet 15. juli 2005 Shantee: hvis du brukte så mye penger på ferien, hvorfor i all verden gadd du å reise til Kypros. For den summen kunne du fått en mye mer spennende ferie. Skal man bruke 15.000 kroner på en ferie (per pers - for du betalte jo noe for reisen og), kan du jo reise til Kina! Hilsen en som ikke er glad i Syden, men elsker å reise
Gjest Fruktfat Skrevet 16. juli 2005 #9 Skrevet 16. juli 2005 skal dere være en uke: ca tre tusen pr pers. to uker;ca ti tusen tilsammen. husk, en brusboks koster ca 10kr i hellas, det er IKKE billig der lenger. for en middag betalte vi mellom 20 og 40 euro (for to). var på samos to uker i fjor, brukte ca 20000 på reise (underkant av ti tusen) og lommepenger. og santorini er vakkert, men strendene er svarte og steikhete, husk badesko...
Gjest Sukkerert Skrevet 17. juli 2005 #10 Skrevet 17. juli 2005 (endret) 4000-5000 kroner for begge to på en uke skulle gå helt fint dersom dere er innstilt på å ikke bruke så mye penger og ikke planlegger noen shopping. Jeg og kjæresten var på Kreta i to uker for et par år siden og klarte oss fint på det. Dersom dere bor i leilighetskompleks trenger dere ikke spise ute hver dag. Jeg og kjæresten spiste ute annenhver dag og laget godt mat som vi nøt på balkongen de andre dagene. Alkohol kan en også drikke hjemme før en drar på byen. Dere reiser for opplevelsen og sikkert for å ligge på stranda. I tillegg kan en dra på utflukter til et par hundrelapper. Endret 17. juli 2005 av Sukkerert
Shantee Skrevet 19. juli 2005 #11 Skrevet 19. juli 2005 Gjest: Vel for det første så ville jeg til Kypros og ikke til Kina. Det var verdt de 10 000 jeg brukte den uka Jeg sparte ikke på noe heller da.. Du vet.. Hver sin smak! Syden er forresten et vidt begrep nå. Kan like godt være Brasil eller Thailand det er snakk om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå