Gå til innhold

Hvordan slutte å bry seg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bryr meg alt for mye om andre mennesker, så mye at det blir irriterende for de. Hvordan bry seg mindre ?

Anonymkode: f8802...9b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På hvilken måte viser du at du bryr deg? Ringer ofte, oppsøker de ofte, klemmer mye?  

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Slitenmamma skrev:

På hvilken måte viser du at du bryr deg? Ringer ofte, oppsøker de ofte, klemmer mye?  

At jeg blir bekymret over valgene deres, for eksempel. 

AnonymBruker
Skrevet

Noen ganger opplever jeg at folk bryr seg men de bryr seg egentlig ikke, men er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 5b334...441

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger opplever jeg at folk bryr seg men de bryr seg egentlig ikke, men er bare nysgjerrig. 

Anonymkode: 5b334...441

Nei,det er ikke slik. Jeg kveler de med kjærlighet, har jeg blitt fortalt. 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At jeg blir bekymret over valgene deres, for eksempel. 

Da minner du deg selv på at dette er myndige mennesker som du liker (det er jo derfor du uroer deg). Så minner du deg selv på at fordiom en liker et menneske trenger en ikke like noen av eller alle valgene deres - de er egne individer og skal ta valg du ikke ville ha tatt.

Dersom du er typen som lar deg selv falle for fristelsen å komme med «velmenende råd» ubedt - minn deg selv på at å komme med ubedt råd til folk er ufint, respektløst og noe en kun utsetter folk en virkelig hater for. Og så kjefter du nedi deg selv til du slutter med slikt.

Anonymkode: 80fc6...dea

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da minner du deg selv på at dette er myndige mennesker som du liker (det er jo derfor du uroer deg). Så minner du deg selv på at fordiom en liker et menneske trenger en ikke like noen av eller alle valgene deres - de er egne individer og skal ta valg du ikke ville ha tatt.

Dersom du er typen som lar deg selv falle for fristelsen å komme med «velmenende råd» ubedt - minn deg selv på at å komme med ubedt råd til folk er ufint, respektløst og noe en kun utsetter folk en virkelig hater for. Og så kjefter du nedi deg selv til du slutter med slikt.

Anonymkode: 80fc6...dea

Takk, skal huske på dette.

Skrevet

Hvis det gjør at det er irriterende for dem, må jo det bety at du deler dine bekymringer med dem. Så kan du prøve å la vær å lufte dine bekymringer med dem det gjelder. Tenk igjennom dem for det selv, omså skriv dem ned for å få de ut av systemet ditt. Eller så snur du om på tankegangen din, hva kan bli bra hvis de tar dette valget? hvorfor bekymrer det meg? Handler om å snu tankemønstre ditt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...