Gjest LoisLane Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Vi har gått til innkjøp av trampoline, og det er jo morsomt både for små og store. Jeg har hoppet en del fordi det både er gøy og fordi jeg håper det kan trene litt kondis. Hørte også at det var bra for rygg- og magemuskler, uten noen særlig begrunnelse. Men å hoppe er jo en påkjenning for knær og skjelett forøvrig - kan det bli vel tøft for gamlemor meg? Hvordan kan man eventuelt trene effektivt på trampolina?
Gjest Kveldsgjest Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 Har det ikke en sammenheng med hopping og underlaget man hopper på tro? Hadde du hoppet like ivrig på asfalten så hadde det vært mer skadelig, men siden du hopper på noe med veldig svikt i, så er det ikke så skadelig? Bare en liten tanke... Jeg har ikke noen råd angående effektiv trening på trampoline - men det er jo kjempegøy da, så da er det vel bare å holde ut så lenge det er gøy? Lykke til med hoppingen!
Gjest hoppsala Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Ikke hvis du hopper så høyt at du ikke lander igjen
Gjest LoisLane Skrevet 6. juli 2005 #4 Skrevet 6. juli 2005 Ikke hvis du hopper så høyt at du ikke lander igjen Riktignok bor jeg noen hundre meter over havet, men tyngdekraft har vi da her.
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2005 #5 Skrevet 6. juli 2005 Vil ikke dette ha samme effekt som man snakke om angående sandvolleyball? Jeg aner ikke hvilken effekt det har for knær og skjelett, men er det ikke en tankevekker i og med at det har vært så mye snakk om volleyball og hengepupper? :o
Gjest LoisLane Skrevet 6. juli 2005 #6 Skrevet 6. juli 2005 Oh god! Jeg skal her og nå måle om de har blitt lengre! :o
Gjest *kosejoker* Skrevet 6. juli 2005 #7 Skrevet 6. juli 2005 Ja, nå vet ikke jeg alts. Men det er jo mer eller mindre samme aktivitet? (hopping opp og ned og rundt omkring). Jeg holder meg borte fra alt som heter trampoliner. Men kun fordi jeg pleier å falle ned :oops:
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå