Gå til innhold

Hvorfor drikker så mange Pepsi max hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Om ikke lenge vil vi få høre hvilke sykdommer drikking av lettbruser medfører. Da får saueflokken panikk og kaster seg over noe annet de tror de kan helle i seg uten konsekvenser. Det er derfor vi har velferdsstaten og trygdeordninger, for å beskytte oss mot oss selv. Bare så synd at de som ikke trenger denne typen beskyttelse ofte er de som betaler mest for å holde det gående.

Anonymkode: 4a3c8...8ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke, sier alt om deg som menneske når du går rundt å drikker brus i voksen alder. Kjøper inn brett, kaster bort penger på tull.

Nei.

Anonymkode: 7ceea...6b9

Sier det alt om meg som menneske at jeg drikker Pepsi Max fordi det smaker godt? Følte ikke akkurat at det var noe som definerte meg som mennesket, akkurat. :klo:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Brunello skrev:

Selv om det ikke er kalorier i Pepsi Max, tror jeg det er veldig usendte like vel. Det er i alle fall veldig mange overvektige som drikker mye av det.  Min teori er at man utvider magesekken med all brusen og spiser mye mer også. Noe må det i alle fall være.

Man går ikke opp i vekt av Pepsi Max. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

To flasker Pepsi max koster vel omtrent 50 kroner? Det blir 18200 kroner i året. På brus. 

Anonymkode: 8cd72...6f0

Tror de færreste drikker to flasker med brus hver dag, jeg har i hvert fall til gode å møte et menneske med så stort bruskonsum.  

Anonymkode: 9c8b7...fd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker Pepsi Max fordi det smaker godt, jeg drikker verken te, kaffe eller alkohol, og vann er kjedelig. Dessuten er det ingen kalorier. Å drikke kalorier er for meg fullstendig bortkastet. 

Du snakker om at det er dyrt, men det å drikke Pepsi Max er jo ikke ensbetydende med luksusfellen. Ja, jeg bruker en del penger på det, men jeg drikker aldri alkohol, jeg fester aldri, går ikke på byen og bruker heller ikke snus eller tobakk. 

Jeg har råd. Det er noe jeg er villig til å betale for.

Endret av SPOCA
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk drikker så store mengder Pepsi Max. Man ser jobaldri folk drikke de samme mengdene med Solo liksom. Og - det er bare her i Norge at det er et fenomen. Ingen andre land i verden drikker sånne mengder Pepsi max. 

Det er fascinerende og jeg forstår det ikke, bortsett fra at det kanskje brukes som erstatning for kaffe? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Flaut å se voksne mennesker drikke brus, det slukker jo ikke tørsten en gang. Bare gjør at du vil ha mer, samt at inneholder bare dritt.

Samme med koffein/energidrikkende voksne....

Det er jo veldig mye som inneholder bare dritt. Godteri og potetgull og alkoholholdige drikker er også bare dritt, men jeg tipper på at du spiser eller drikker noe sånt du og? 

Jeg drikker ikke pepsi max hver dag selv, men synes det er godt med et stort glass en eller to ganger i uka. Det er bedre for tennene og for resten av kroppen enn sukkerholdig drikke. Lettbrus endrer ikke PH i munnen, men det gjør sukkerholdig drikke og alkohol også forøvrig. Om man drikker lettbrus i stedet for alkohol er det ekstremt mye bedre for kroppen. Ikke alt vi spiser og drikker er for en næringsmessig verdi, men for smak som for mange er viktig. 

Anonymkode: d2979...07a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror de færreste drikker to flasker med brus hver dag, jeg har i hvert fall til gode å møte et menneske med så stort bruskonsum.  

Jeg skrev to flasker fordi det har blitt nevnt gjentatte ganger i tråden. To flasker som i to halvlitere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har alltid lurt på hvorfor folk drikker så store mengder Pepsi Max. Man ser jobaldri folk drikke de samme mengdene med Solo liksom. Og - det er bare her i Norge at det er et fenomen. Ingen andre land i verden drikker sånne mengder Pepsi max. 

Det er fascinerende og jeg forstår det ikke, bortsett fra at det kanskje brukes som erstatning for kaffe? 

I andre land drikkes det mye mer Cola/Cola lettvarianter, er ihvertfall mitt inntrykk.

Uansett, ja. Har du ikke sett folk bøtte ned med kaffe? Det blir jo litt det samme for min del, da jeg verken drikker kaffe eller te. Skal sies, jeg ofte drikker vann på jobb. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samme grunn for at noen drikker kaffe hver dag.  

Anonymkode: 1ffad...b57

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker det godt selv.

Min teori er at veldig mange trenger «noe». Før var det veldig vanlig å røyke. Så ble det oppdaget og satt fokus på at det er farlig. Da ble det mye mer sukker i folks kost, og en gryende fedmeepidemi oppstod. Så ble det satt fokus på sukker. Folk erstatter noe med noe annet. Det må være lov.

Anonymkode: 84a2f...b75

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke logisk. Drikker man mye oppnår man også metthetsfølelse, så nei, det er ingen logikk i det. For ordens skyld, jeg drikker en del vann og maks to bokser med brus om dagen. Jeg er tynn og aldri opplevd å få økt appetitt av lettbrus. 

At du ikke opplever økt appetitt av brus, betyr ikke at mange andre gjør det. Det er påfallende mange tjukke folk som drikker mye lettbrus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
24 minutter siden, Brunello skrev:

At du ikke opplever økt appetitt av brus, betyr ikke at mange andre gjør det. Det er påfallende mange tjukke folk som drikker mye lettbrus.

Leser du hva jeg skriver? Det er ikke bare noe jeg påstår, dette er basert på faglig konsensus. Det er bare useriøst å hevde at folk legger på seg av drikke uten kalori fordi du har sett at noen overvektige drikker brus. Det man kan si med sikkerhet er jo at de ikke har blitt overvektige av å ha drukket brus uten noe kalorier. At man får økt appetitt at kunstig søtning er noe helseguruer påstår, ingen seriøs forskning har kommet fram til dette. Vet du forresten hva kunstig søtning er? Søk og les, og tenk på alle de matvarene du spiser, som ikke er kunstige, som også inneholder disse stoffene. Hint, det gjelder veldig mange matvarer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Leser du hva jeg skriver? Det er ikke bare noe jeg påstår, dette er basert på faglig konsensus. Det er bare useriøst å hevde at folk legger på seg av drikke uten kalori fordi du har sett at noen overvektige drikker brus. Det man kan si med sikkerhet er jo at de ikke har blitt overvektige av å ha drukket brus uten noe kalorier. At man får økt appetitt at kunstig søtning er noe helseguruer påstår, ingen seriøs forskning har kommet fram til dette. Vet du forresten hva kunstig søtning er? Søk og les, og tenk på alle de matvarene du spiser, som ikke er kunstige, som også inneholder disse stoffene. Hint, det gjelder veldig mange matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Overhodet ikke, sier alt om deg som menneske når du går rundt å drikker brus i voksen alder. Kjøper inn brett, kaster bort penger på tull.

Nei.

Nå lurer jeg veldig på hva akkurat det sier? 

Anonymkode: 0134b...055

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les hva jeg skriver. Mener ikke at søtningsstoffer har noe som helst betydning. Det jeg skriver, er at man utvider magesekken ved å drikke veldig mye. Pepsi Max inneholder masse koffein som er vannlatende. Det vil si at man kvitter seg med dritten (bokstavlig talt) raskere enn om man drikker vann. Det gir en sultfølelse, og man spiser mer.

Endret av Brunello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ofte folk hamstre Pepsi Max. Har også fått et innblikk i hverdagen til folk på luksusfellen som atpå drikker en til to flasker om dagen. Hvorfor gjør folk dette når det også er utrolig dyrt å kaste bort penger daglig på noe sånt tull?

Anonymkode: f99f0...496

Lurer jeg også på! Siden jeg synes det smaker dritt. Drikker ikke lettbrus, eller andre produkter som går i Pepsi Max kategorien.

hvorfor gidde. Kjøp heller frukt, juice el lignende å få i deg vitaminer og fiber isteden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 hours ago, AnonymBruker said:

Ser ofte folk hamstre Pepsi Max. Har også fått et innblikk i hverdagen til folk på luksusfellen som atpå drikker en til to flasker om dagen. Hvorfor gjør folk dette når det også er utrolig dyrt å kaste bort penger daglig på noe sånt tull?

Anonymkode: f99f0...496

Penger er da til for å brukes

Anonymkode: acd99...67b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Brunello skrev:

Les hva jeg skriver. Mener ikke at søtningsstoffer har noe som helst betydning. Det jeg skriver, er at man utvider magesekken ved å drikke veldig mye. Pepsi Max inneholder masse koffein som er vannlevende. Det vil si at man kvitter seg med dritten (bokstavlig talt) raskere om man drikker vann. Det gir en sultfølelse, og man spiser mer.

Magesekken har en evne til å utvide seg (og trekke seg sammen) uten at sukkerfri brus trenger å være årsaken, at magesekken utvider seg er helt vanlig. Å hevde at pepsi max er årsaken til overvekt er useriøst. Det er din teori. 

Bare for å ha det klart, når du drikker lettbrus utvider ikke magesekken slik at du ender opp med å bli overvektig. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...