Gå til innhold

Hvorfor drikker så mange Pepsi max hver dag?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser ofte folk hamstre Pepsi Max. Har også fått et innblikk i hverdagen til folk på luksusfellen som atpå drikker en til to flasker om dagen. Hvorfor gjør folk dette når det også er utrolig dyrt å kaste bort penger daglig på noe sånt tull?

Anonymkode: f99f0...496

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Fordi det smaker digg. 

Anonymkode: aff50...d54

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kun for å lure sånne som deg til å spørre.

Anonymkode: 0134b...055

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg synes det smaker pyton🙄

Anonymkode: f284b...2af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er godt?

Drikker ikke alkohol og er sunn ellers, så da koser jeg meg med god samvittighet. Dyrere å drikke alkohol/feste gjevnlig f.eks

Anonymkode: 66aa9...711

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg liker ikke Pepsi Max 🙂. Vil heller drikke to glass ekte Coca Cola i uka enn å bælme lettbrus hver dag 😉

Anonymkode: 75070...ea7

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kaste bort penger på slikt tull? Alt det tullet man bruker penger på, så reagerer du på at folk kjøper drikke som de liker? 🙄

Jeg bruker penger på cola zero fordi jeg liker det, og det gjør meg ikke til en luksusfelle-kandidat. Jeg har råd til å drikke to bokser med cola zero per dag uten at jeg havner i en luksusfelle. Det er mye annet som gjør at folk havner i øknonomiske problemer, å nevne brus er tullete. 

Anonymkode: 9c8b7...fd3

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er godt?

Drikker ikke alkohol og er sunn ellers, så da koser jeg meg med god samvittighet. Dyrere å drikke alkohol/feste gjevnlig f.eks

Anonymkode: 66aa9...711

Nettopp. Jeg drikker heller ikke alkohol (kun vin til maten et par ganger i året), kjøper aldri fastfood og spiser ganske sunt, så hvorfor skal folk legge seg bort i at jeg liker sukkerfri brus til maten? Det finnes så mye annet man kan bli frustrert over. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gretagarbo

Fordi det er digg, og jeg er dessverre litt avhengig. Ikke at det plager meg. Koser meg med Pepsi Max, og føler ikke det tar knekken på lommeboka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg liker ikke Pepsi Max 🙂. Vil heller drikke to glass ekte Coca Cola i uka enn å bælme lettbrus hver dag 😉

Anonymkode: 75070...ea7

Jeg merker ingen forskjell på Cola Zero og "ekte" Cola, det smaker helt likt. Drakk Pepsi Max før, men fant ut at Cola Zero smaker så utrolig mye bedre. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kaste bort penger på slikt tull? Alt det tullet man bruker penger på, så reagerer du på at folk kjøper drikke som de liker? 🙄

Jeg bruker penger på cola zero fordi jeg liker det, og det gjør meg ikke til en luksusfelle-kandidat. Jeg har råd til å drikke to bokser med cola zero per dag uten at jeg havner i en luksusfelle. Det er mye annet som gjør at folk havner i øknonomiske problemer, å nevne brus er tullete. 

Du aner vel ikke hvor mye du brenner av i måneden på Pepsi da om du drikker to flasker hver dag?😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flaut å se voksne mennesker drikke brus, det slukker jo ikke tørsten en gang. Bare gjør at du vil ha mer, samt at inneholder bare dritt.

Samme med koffein/energidrikkende voksne....

Anonymkode: 7ceea...6b9

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du aner vel ikke hvor mye du brenner av i måneden på Pepsi da om du drikker to flasker hver dag?😂

Jeg skrev ikke to flasker, men to bokser. Stor forskjell. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flaut å se voksne mennesker drikke brus, det slukker jo ikke tørsten en gang. Bare gjør at du vil ha mer, samt at inneholder bare dritt.

Samme med koffein/energidrikkende voksne....

Anonymkode: 7ceea...6b9

Faktisk flauere med sånne som deg som sikkert legger deg mye opp i hva folk drikker. Du ser det bare ikke selv.

Anonymkode: 0134b...055

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ikke to flasker, men to bokser. Stor forskjell. 

Men ser du på innnlegget mitt er det rettet mot folk som drikker en til to liter per dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men ser du på innnlegget mitt er det rettet mot folk som drikker en til to liter per dag

Du siterte mitt innlegg og påsto at jeg ikke ante hvor mye jeg brenner av i måneden på brus. 

De fleste er ikke så fattige at de blir blakk om de drikker litt sukkerfribrus🤦🏻

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Nå drikker jeg ikke flere flasker om dagen, men gjerne et par store glass.

For min del så er det min "kaffe". Jeg mistet lysten helt på kaffe svangerskapet, men kroppen mistet dessverre ikke lysten på koffein 😅

Anonymkode: fbc70...6ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fordi det er det eneste alternativet jeg har å drikke omtrent bortsett fra vann eller saft uten sukker. Har diabetes, og pepsi max/cola zero  er en av lightbrusene som ikke inneholder noe sukker. Fanta zero og solo pluss feks inneholder fruktsukker. Og så er det godt å drikke noe annet enn bare vann. Men jeg drikker ikke 2 brus om dagen, alt fra ingenting til 1 l..
Vi kjøper brus i SVerige ( i alle fall før corona kom)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg drikker minst 1,5 liter PM om dagen, noen ganger går det to flasker . Drikker kun vann i tillegg, aldri kaffe, te, saft eller noen alkohol. Drikker det fordi det er godt, ingenting slår en iskald PM. Har god økonomi så merker ikke akkurat kostnaden , går under det vi handler uansett, så himla dyrt er det heller ikke

Anonymkode: 94696...2da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva folk bruker penger på er vel opp til hver enkelt vel? Jeez. Har man råd til det så hvorfor ikke? Anbefaler å lese seg opp på aspartam(se Folkeopplysningen også), og forstå hvor lite farlig det er. Gamle myter om lettbrus holder ikke mål i dagens forskning. Nei, man blir ikke feit av søtningsmidler, nei, man får ikke kreft, nei man øker ikke appetitten av å innta lettbrus. 

Anonymkode: b08d7...d7b

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...