Gå til innhold

Noen her som har stjelet fra klesbutikk før? Og hva? Hvordan?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser ofte hårspenner eller øredobber mangler ene. 
Hvorfor stjeler folk? Er det fordi det er såpass lett? Er bare å bringe tingen til prøverom og ta det. Er veldig få som gir skilt med hvor mange plagg man tar med inn. Og når man tar med ut teller de heller aldri plaggene

har noen av dere gjort det? 

Anonymkode: fb0e2...b17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stjal et par solbriller en gang, uten å mene det. Jeg holdt dem i venstre hånd, sammen med lommebok og mobil, prislapp dinglende. Og snudde inn i butikken igjen for å betale dem når jeg oppdaget det på vei inn i bilen igjen. 

Jeg tror jeg aldri kunne stjålet en hårspenne. Tenk så jævlig pinlig å bli tatt for noe sånt. 

Anonymkode: 02715...c80

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stjal et par solbriller en gang, uten å mene det. Jeg holdt dem i venstre hånd, sammen med lommebok og mobil, prislapp dinglende. Og snudde inn i butikken igjen for å betale dem når jeg oppdaget det på vei inn i bilen igjen. 

Jeg tror jeg aldri kunne stjålet en hårspenne. Tenk så jævlig pinlig å bli tatt for noe sånt. 

Men man blir jo ikke tatt? Hvordan merker de hvis man tar det med seg i feks prøverommet?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg stjal en singlet en gang, uten viten og vilje! Hadde prøvd masse klær, deriblant singleten, og glemte helt å ta den av meg når jeg var ferdig. Den hadde tydeligvis ikke alarm for jeg oppdaget det ikke før jeg skulle skifte om kvelden🙈 Var femten år gammel og ble så redd at jeg gjemte singleten helt øverst og innerst i klesskapet og fortrengte det helt til vi skulle flytte to år senere... da begynte jeg derimot å bruke den da.

Anonymkode: 18803...456

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men man blir jo ikke tatt? Hvordan merker de hvis man tar det med seg i feks prøverommet?

De kan ha skjult alarm i strekkoden (som deaktiveres når de gnir lappen over magnetgreier på disken), de kan ha vanlig alarm, ansatte kan se at du tar med deg for mye inn i prøverommet og lite ut. De har agenter i sivil i mange butikker og jobber hardt for å jobbe mot nasking. Du kan bli stoppet ved mistanke, selv om de ikke har sett deg stjele. Eller bli bedt om å åpne poser/veske. 

Du risikerer bot, walk of shame sammen med security ut av butikken, anmeldelse.. 

Også er det helt steike galt. Om mange stjeler går jo prisene opp på alt. Så det er ikke bare moralsk forkastelig og ulovlig. Det er bedritent mot de som jobber der og kan bli stilt til veggs for manglende varer, og for alle andre som handler der. 

Hvorfor i alle dager tenker du på noe sånt? 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Lillesøstra mi hadde lenge for hobby å naske i butikker, da spesielt klesbutikker. Hun ble aldri tatt heller. Er visstnok kjempeenkelt å bare ta ting som ikke har alarm på, heldigvis skjerpet hun seg, innrømmet hva hun hadde gjort og sluttet å naske. 

Anonymkode: 6ef6c...51d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stjeling er ikke verdt det. Blir man tatt er det fryktelig pinlig. Var på kjøpesenter med et par venner etter konfirmasjon. En av jentene stjal noe fra en butikk uten at jeg visste om det. Husker at alarmen gikk, og jeg snudde meg og så panikken i ansiktet hennes. Da butikkansatte kom, også security, liret hun av seg unnskyldninger om at hun hadde fått telefon om et familiemedlem som hadde vært i en ulykke og måtte løpe. Det var veldig pinlig å være vitne til. 

Anonymkode: 859e5...3f1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stjal en avis engang, uten å mene det. Jeg hadde avisen under armen mens jeg la på varene jeg skulle ha. Jeg glemte at jeg hadde den og den ansatte la ikke merke til at jeg hadde den. Etter at jeg var kommet ut, oppdaget jeg at jeg hadde denne varen som ikke var betalt for. Jeg snudde jo selvsagt og gikk inn igjen og betalte for avisen.

Anonymkode: 45f52...165

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke stjålet men en jeg hang med på ungdomsskolen stjal klær. Brukte alltid baggy joggedresser og hadde teknikker på å få med seg både gensere og joggebukser nedi joggebuksa fra butikkene. Brettet de på en eller annen måte så det ikke syntes igjennom. Sokker, shortser og t-skjorter puttet han nedi sokkene som var store så det var plass i dem. Dette var på 90-tallet, fantes ikke kameraovervåkning eller alarmer. En gang gikk han inn i en sportsbutikk og tok på seg to joggedresser under den han hadde på. Tror han hadde bestilling og tjente en del penger på det. Tror aldri han ble tatt. 

Anonymkode: 8108b...d38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ble lært av ei venninne å stjele da vi var små, da gikk det i godteri og småleker på diverse butikker. Jeg ble aldri tatt, hun ble visstnok tatt en gang men fikk ikke noe særlig med konsekvenser. 

Jeg sluttet raskt med det da jeg hadde så mye dårlig samvittighet og var sykt paranoid for å bli tatt. Hun fortsatte inn i tenårene, men tror hun sluttet da hun fikk sin første jobb. Tror hun var drevet av at hun ikke fikk en dritt fra sine rike foreldre, verken sykkel, nye klær mens hun vokste, BH når hun fikk pupper osv. Eneste måten å få helt vanlige ting var å stjele dem. Så når hun tjente egne penger så var det nok en stor lettelse. Og hele henne forandret seg, til en mer fornøyd og mindre stresset jente.

Er voksen nå, har ikke stjålet noe på 20 år. Men jeg kjenner et lite rush avogtil, det hadde vært så spennende å se om jeg slipper unna med det. Men til syvende og sist er det ikke verdt det å leke criminal mastermind over plastikk fra Kina. 

Anonymkode: f70ee...711

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stjal nesten godteri en gang. Var i Sverige og vi handlet i en godtebutikk der, søsteren min ha noe spesialgodis. Jeg plukket med meg godis og hang posen på håndleddet. Vi betalte for varene vi skulle ha og da vi skulle pakke varene så oppdaget jeg at posen fremdeles hang på håndleddet 😂 Hadde glemt at den hang der! Ble skikkelig stressa og gikk tilbake for å betale. Tenk om jeg hadde blitt tatt for det da, hva skal man liksom si? "Jeg hadde glemt at den hang der?" Det er jo sannheten, men en vekter ville nok ikke trodd meg 😂

Anonymkode: 13320...4ed

• Liker 3
Skrevet

Jeg har aldri stjelt noe. Men har jo vært vitne til at folk har blitt stoppet av bekjening på matbutikken pga stjeling. Og når politiet kommer til butikken, vil jeg tro at de aldri gjør det igjen.

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble lært av ei venninne å stjele da vi var små, da gikk det i godteri og småleker på diverse butikker. Jeg ble aldri tatt, hun ble visstnok tatt en gang men fikk ikke noe særlig med konsekvenser. 

Jeg sluttet raskt med det da jeg hadde så mye dårlig samvittighet og var sykt paranoid for å bli tatt. Hun fortsatte inn i tenårene, men tror hun sluttet da hun fikk sin første jobb. Tror hun var drevet av at hun ikke fikk en dritt fra sine rike foreldre, verken sykkel, nye klær mens hun vokste, BH når hun fikk pupper osv. Eneste måten å få helt vanlige ting var å stjele dem. Så når hun tjente egne penger så var det nok en stor lettelse. Og hele henne forandret seg, til en mer fornøyd og mindre stresset jente.

Er voksen nå, har ikke stjålet noe på 20 år. Men jeg kjenner et lite rush avogtil, det hadde vært så spennende å se om jeg slipper unna med det. Men til syvende og sist er det ikke verdt det å leke criminal mastermind over plastikk fra Kina. 

Anonymkode: f70ee...711

Det er flott at hun sluttet med det. Jeg håper du lar være å stjele selv om du blir fristet. Blir du tatt, kan det komme på rullebladet ditt.

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg stjal nesten godteri en gang. Var i Sverige og vi handlet i en godtebutikk der, søsteren min ha noe spesialgodis. Jeg plukket med meg godis og hang posen på håndleddet. Vi betalte for varene vi skulle ha og da vi skulle pakke varene så oppdaget jeg at posen fremdeles hang på håndleddet 😂 Hadde glemt at den hang der! Ble skikkelig stressa og gikk tilbake for å betale. Tenk om jeg hadde blitt tatt for det da, hva skal man liksom si? "Jeg hadde glemt at den hang der?" Det er jo sannheten, men en vekter ville nok ikke trodd meg 😂

Ups, ser nå at det står klesbutikk i trådens tittel. Sorry 😂

AnonymBruker
Skrevet
På 5.7.2020 den 13.16, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke se bort ifra at du hadde blitt trodd. Dette er den vanligste måten å «stjele» på. Jobbet i matbutikk i studietida, og har ikke tall på hvor mange ganger folk kom tilbake og sa: «jeg glemte at jeg hadde denne avisa under armen» (ref. en annen bruker her inne), eller lignende.

Jeg har også glemt det selv i matbutikken en gang, hadde en pose med epler hengende på håndleddet da jeg gikk i butikken. Hadde glemt handlekurv og plukket med meg masse greier, og glemte helt av den ettersom jeg fikk en viktig telefon da jeg la resten av varene på båndet.

Har hørt at det samme ofte skjer i klesbutikker, at noen går ut døra med noe de hadde glemt at de hadde hengende over armen. Og så går alarmen.

Har aldri opplevd at noen har ringt etter vekter. Man gjør kunden oppmerksom på det (eller de oppdager det selv), og så ler man litt av situasjonen.

Dersom noen faktisk vil stjele noe, tror jeg at dette ville være den metoden med minst sjanse for konsekvenser. Nettopp fordi det skjer hele tiden med distraherte kunder som overhodet ikke har noen intensjon om å stjele.

Men for de fleste av oss tror jeg at det er lite fristende å gjøre seg til tyv for en avis eller en pose med epler. 

Anonymkode: ee7c1...089

• Liker 3
Skrevet

På coop så plukket vi frukt og grønnsaker, og veide dem i shop express eller hva det kalles. Men den ene grønnsaken ble visst ikke scannet. Vi ble plukket ut i tilfeldig kontroll, og måtte scanne alle varene på nytt. Ingen konsekvenser heldigvis. Av 1000 kr var det kun den ene frukten til 25kr som var veid opp som ikke var scannet. Tror de skjønte at det var en glipp, og ikke et forsøk på tyveri 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Det kunne aldri falt meg inn. Men jeg stjal en skje fra et tidligere arbeissted en gang. Ikke med vilje da. Jeg skulle bare låne den, men så ble den med meg på turen hjem. Opdaget det ikke før arbeidsplassen ikke fantes lenger, så jeg gorde det ikke med vilje.

Anonymkode: 6102e...6b9

Skrevet

Nei, aldri. Jeg har derimot stjålet en gang fra en dagligvarebutikk da jeg gikk på ungdomsskolen. En New Energy. Sjokoladen smakte ikke godt, og jeg kunne aldri i min villeste fantasi tenkt meg å gjøre noe lignende igjen. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat stjeling. Men jeg og familien hadde akkurat landet etter en utenlandsreise, og stakk innom taxfree. Vi kjøpte godteri og litt alkohol. Mannen la den ene flaska under barnevognen til babyen vår. Vi betalte og gikk. Når vi omsider kom til bilen, så oppdaget vi flaska som lå under barnevognen..

Anonymkode: 8f074...de3

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri stjålet, men har glemt å betale. Stod i kassen, de hadde slått inn varene, hadde en rutine med spriting av sine hender og mine helder og datterens hender og alt i nærheten. Jeg ble så distrahert at jeg etterpå tok posen, sa hade og strenet mot døren. De måtte rope etter meg at jeg hadde glemt å betale. Datteren ble flau, men tror ikke noen rundt oss mistenkte at jeg prøvde å stjele. 

Anonymkode: 58baf...702

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...