Gå til innhold

Noen her som har stjelet fra klesbutikk før? Og hva? Hvordan?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri stjålet noe i hele mitt liv. Men hadde en gang fått en genser i julegave som noen hadde glemt å ta av ranssikringen på. 

Gjett hva som skjedde når jeg hadde på meg den og gikk inn på europris? 

Det var veldig pinlig. Alle lommene ble tømt, og det tok veldig lang tid før vi fant ut hva synderen var. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eneste jeg har stjålet i mitt liv er en boks med leverpostei. Jeg var halvannet år gammel og visste ikke at det var galt. Min mor gikk tilbake med den, beklaget og betalte. Nå vet jeg bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri stjålet noe og det kunne ikke falt meg inn å forsøke en gang. 
Datteren min kjøpte imidlertid en lommebok på en klesbutikk i USA for et par år siden. Inne i den er det fortsatt en slags alarm som gjør at det piper nesten uten unntak hver gang hun går ut av en klesbutikk her i Norge... 
Hun har begynt å si i fra i kassen når hun betaler, slik at de er klar over det før hun går ut, men det er like ekkelt hver gang. 
Vi har nesten dissekert hele lommeboka uten å finne synderen, så nå går snart hele lommeboka i søpla....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg stjal stort sett alle klærne mine i oppveksten. Vokste opp med en alenemor som ikke hadde økonomisk styring, den første halve uka etter trygdeutbetaling fikk vi mat de neste 3 1/2 ukene var det stjeling. Mat puttet vi i skolesekken, den ene av søsknene stod vakt ved reolenden mens den andre stappet mest mulig ned i sekken. Klær var ganske lett å ta med seg. Vi dro på "shopping" som mange andre familier. Mor sto vakt utenfor prøverom mens vi unger stappet det vi kunne ned i poser. Vi hadde også triks med vide bukser/jakker. Superenkelt å ta på seg en skinny jeans og trekke ei vid bukse over. Jakke under jakke og var jakken posete nok kunne vi knytte bukser rundt livet som ikke syntes. -Hurra for 80 talls moten. Det eneste som var vanskelig å stjele var sko, så uansett hvor super up to date vi var i klesveien brukte vi alltid fillete sko. Småting stappet vi inn i jakkeermet, tror ikke jeg betalte for en eneste julegave i årene fra jeg var 7 til jeg var 14. Ble tatt for stjeling i en matbutikk en gang, og det var fordi jeg drakk opp en boks med juice som jeg satte fra meg i ei hylle og butikksjefen så det. Ble tatt inn på kontoret og sa at mora mi var sjuk og at han ikke kunne ringe henne, dermed fikk det ikke noen konsekvenser. 

Jeg håper virkelig at det ikke er så lett å stjele nå i butikkene.

Anonymkode: 0b615...603

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aniita

En annen ekkel ting som kommer med om du blir tatt for nasking er at securitas vaktene er noen skikkelige jævler. Har hørt hvordan noen jeg kjenner ble behandlet etter nasking på Oslo City, av noe sminke. De behandler deg som om at du skulle ha gjort verdens verste forbrytelse, og de snakker til deg som om du skulle ha vært den heksa for det du har gjort. Mener å ha hørt om enkelte vakter som også er voldelige, eller hvis du prøver å vri deg unna dem, så er de på deg mye hardere. 

Man vet aldri om det er alarm på klærne, selv om det ikke synes. Ikke verdt det. Det er jo bare billig dritt uansett på H&M. Ville ikke ha hatt det om jeg fikk det gratis engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Aniita skrev:

En annen ekkel ting som kommer med om du blir tatt for nasking er at securitas vaktene er noen skikkelige jævler. Har hørt hvordan noen jeg kjenner ble behandlet etter nasking på Oslo City, av noe sminke. De behandler deg som om at du skulle ha gjort verdens verste forbrytelse, og de snakker til deg som om du skulle ha vært den heksa for det du har gjort. Mener å ha hørt om enkelte vakter som også er voldelige, eller hvis du prøver å vri deg unna dem, så er de på deg mye hardere. 

Man vet aldri om det er alarm på klærne, selv om det ikke synes. Ikke verdt det. Det er jo bare billig dritt uansett på H&M. Ville ikke ha hatt det om jeg fikk det gratis engang.

De som nasker fortjener å bli tatt litt hardt. Det er kanskje småting for dem som nasker, men for butikker kan det være avgjørende for videre drift. Selv om butikken bærer navnet til en stor kjede kan det være franshise, og da er det butikksjefen/franshisetageren som må dekke underskudd av egen lomme. Flere butikker har gått konkurs pga for mye tyveri. Selv hadde jeg valget mellom det og å selge butikken da svinnet var for stort. Så personlig synes jeg offentlig gapestokk hadde vært supert for butikktyveri. Selv om det ikke gir pengene jeg tapte tilbake, hadde det føltes deilig å se tyvene bli ydmyket.

Anonymkode: 79077...4c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Aniita skrev:

En annen ekkel ting som kommer med om du blir tatt for nasking er at securitas vaktene er noen skikkelige jævler. Har hørt hvordan noen jeg kjenner ble behandlet etter nasking på Oslo City, av noe sminke. De behandler deg som om at du skulle ha gjort verdens verste forbrytelse, og de snakker til deg som om du skulle ha vært den heksa for det du har gjort. Mener å ha hørt om enkelte vakter som også er voldelige, eller hvis du prøver å vri deg unna dem, så er de på deg mye hardere. 

Man vet aldri om det er alarm på klærne, selv om det ikke synes. Ikke verdt det. Det er jo bare billig dritt uansett på H&M. Ville ikke ha hatt det om jeg fikk det gratis engang.

Har også hørt at noen av de (vet ikke om det er securitas eller annet selskap) , driver seksuell trakkasering. Prøver seg med at ..."Du slipper unna hvis...."

Anonymkode: 494e3...62e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste gangen jeg har stjele noe var da jeg var på kino i storby med verdens lengste kø i kiosken - betalingskøen gikk helt ut på gaten. Vi hadde forhåndsbestilt billetter og var allerede sent ute, men jeg hadde fryktelig lyst på noe å drikke så jeg tok en brus og prøvde å gå disker forbi køen da en vakt så meg, rev meg etter armen og lagde en stor scene ut av det. Jeg ble så flau at jeg begynte å gråte, som var enda flauere. Har aldri før gjort noe kriminelt men vakten behandlet meg som om jeg hadde skutt noen. Fikk ikke gå inn på et eget rom for å forklare meg heller, måtte sitte i en gang hvor ALLE som stod i køen gikk forbi. Det var tydelig at folk glante og hvisket. Det er det flaueste som har skjedd meg. Greide ikke si et ord til vakten eller sjefen for jeg hikstet og gråt meg ihjel. Var mindreårig, har ikke stjålet noe siden og er glad for at jeg fikk den lærepengen selv om vakten var unødvendig slem.

Anonymkode: b3364...6bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.7.2020 den 13.52, AnonymBruker skrev:

Ser ofte hårspenner eller øredobber mangler ene. 
Hvorfor stjeler folk? Er det fordi det er såpass lett? Er bare å bringe tingen til prøverom og ta det. Er veldig få som gir skilt med hvor mange plagg man tar med inn. Og når man tar med ut teller de heller aldri plaggene

har noen av dere gjort det? 

Anonymkode: fb0e2...b17

Nei, tenk så patetisk og desperat etter å eie et klesplass, en øredobb eller lignende er jeg bare ikke!

 

Anonymkode: 48b99...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde akkurat kjøpt meg en drink på et utested da gjengen jeg var med ville gå videre. Gikk inn på do og puttet glasset med drikke i vesken og gikk ut. Ble ikke oppdaget. Først dagen etter innså jeg at jeg faktisk stjal et glass. Ville jo bare ha drikken min 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...