Gå til innhold

Hvordan utnytte sommerferien mest effektivt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 av 12 måneder må jeg stå opp 05:00. Endelig kan jeg legge meg når jeg vil, og stå opp når jeg vil.

Det medfører å sove til ish 12-14 utover dagen. Ergo har jeg 7-10 timer igjen før det er natta på nytt.

Jeg kan selvfølgelig stå opp tidilgere, med vekkerklokke på, som om hverdagen aldri dro. Men da føler jeg et behov for å utnytte tiden mest mulig effektivt, noe jeg ikke helt greier.

Jeg vet ikke om det er det å ha ferie jeg vil, eller det å ikke jobbe. 8-8 modellen med 8 timer jobb og 8 timer fritid, er jo bare gjort om til 0-16. Ulempen er at de 16 timene føles å gå raskere når du har fri, enn de trege 8 timene når du jobber.

Lurer derfor på hvordan man kan gjøre ferien mest effektivt. Utenom ferier så trener jeg etter jobb, spiser, så natta. Her har jeg 8 timer til av dagen til å gjøre andre ting, men jeg har ikke penger, og det å ha det gøy i livet koster penger. Kan vaske huset hver dag. Kan se reprise av Friends på TV hver dag. Kan se inn i en vegg hver dag. Gruer meg egentlig bare til ferien er over, for da begynner jeg å jobbe igjen, og da skulle jeg ønske det var ferie igjen...

Jeg liker ikke å reise. Jeg liker ikke bade... hm... hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: 729a3...e1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville lagt opp annenhver dag med mer avslapning og aktiviteter. Greit å føle man får noe ut av ferien. Jeg synes det er viktig å ha noen dager hvor jeg legger meg sent og står opp sent. Se film og serier, gå tur med hunden, kanskje fikse noe hjemme jeg har utsatt. Andre dager møter jeg venner, går på kafé og restaurant, kino, bader, soler meg, piknik, lengre turer, spa, museum, besøker attraksjoner, shopper. 

Hvis du trives best hjemme så ville jeg kanskje funnet en hobby. Leie bøker. Enten det er skjønnlitteratur eller faktabøker hvor du kan lære noe nytt. Ellers kan du se på YouTube etter diy-prosjekter. Kjøpe blomster og planter. Lage bed om du har hage. Plukke bær ute. Du kan også prøve ut nye oppskrifter på mat eller kanskje kjøpe bokser og fryse ned ulike middager så sparer du tid når du begynner på jobb igjen. Er også gøy å prøve å lage drinker, gjerne med venninner. Jeg liker også å gå i bruktbutikker. Plutselig finner man noe kult ellers er det mye rart å stygt som kan være morsomt å se på. Sjekk også arrangementer på Facebook. Kanskje noe du vil delta på? 

Anonymkode: af0ff...733

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst!? Har du problemer med finne på noe i ferien? Det er jo da du kan gjøre alle de tingene du ikke får tid til resten av året. 

Anonymkode: 59b0e...fea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...