Gå til innhold

Hva er det beste?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei har termin snart :) jeg og mannen lurer på hva det beste for babyen er sove i egen seng i rommet vårt? Eller samsove med oss i sengen?

 

Anonymkode: 58474...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig fornøyd med chicco bed side crib. Samme høyde som senga vår og det var lett å flytte baby over når vi hadde ammet på natta. Føltes tryggere å ha baby for seg selv rett ved, enn i mellom oss, og baby sov veldig godt der. Mannen sover tungt og bøller endel på meg til vanlig. Vi har stor seng, men tok ikke sjansen på å samsove i lag alle 3 likevel. 

Anonymkode: 79d63...8ed

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen seng på vårt rom var vi fornøyd med. 

Anonymkode: 46bae...13e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre sov i egen seng inntil vår seng på soverommet. Det sagt så er det ikke alltid så lett å planlegge på forhånd. Noen babyer nekter plent å sove i egen seng, så da er (trygg) samsoving et bedre alternativ slik at alle får søvn. Noen planlegger også at baby skal sove i egen seng, men så føles det feil og de vil samsove allikevel. Ta det som det kommer :) men jeg vil si at dersom babyen sover greit i egen seng, så er ikke det på noen måte feil. Man MÅ ikke samsove for å gjøre det beste for baby, om baby sover fint i egen seng på deres rom. Det beste for baby er rett og slett at man legger til rette for god søvn og at det er trygt. Å sove på samme rom som foreldrene er anbefalt første leveår. 

Anonymkode: fd4ba...3ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, dette er umulig å vite.. vi kjøpte inn en bed side, vår baby nektet plent og sove i den! Ikke en time sov han i den sengen.. kun tett inntil meg.. jeg fullammer og når jeg prøvde å løfte han over til sengen hans så slang han armene ut av refleks og begynte å skrike eller kave. Jeg orket ikke truge han til å sove der, så da flyttet samboer inn på gjesterommet, så bebis og jeg kunne boltre oss i dobbeltsengen alene. 😋 nå er bebis 6 mnd og sover delvis i sprinkelseng ved siden av vår seng. Mannen er tilbake oppi senga med meg iallefall .. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det beste for babyen er å gjøre det den trives med. Isolert sett er egen seng på foreldresoverommet det tryggeste mtp samsoving, men det er ikke det beste for babyen hvis den føler seg utrygg sånn og må gråte seg i søvn. Det er veldig vanlig at nyfødte bare vil sove inntil mamma og samsoving er et trygt alternativ så lenge man følger rådene for trygg samsoving

 

Anonymkode: 863ad...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det beste for babyen er å gjøre det den trives med. Isolert sett er egen seng på foreldresoverommet det tryggeste mtp samsoving*, men det er ikke det beste for babyen hvis den føler seg utrygg sånn og må gråte seg i søvn. Det er veldig vanlig at nyfødte bare vil sove inntil mamma og samsoving er et trygt alternativ så lenge man følger rådene for trygg samsoving

 

Anonymkode: 863ad...f24

Krybbedød

Anonymkode: 863ad...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Krybbedød

Anonymkode: 863ad...f24

Det eneste barnet jeg kjenner personlig som har dødd i krybbedød lå i en vognbag da det døde. Ingen av de mange titalls barna jeg kjenner som samsover eller har samsovet da de var små, har dødd i krybbedød.

Samsoving gjort forsvarlig er faktisk helt trygt.

Anonymkode: 012d9...049

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre har hatt egen seng på vårt rom. Hver gang har sengetøy, smokker, bamser og klær sovet trygt i babyens seng mens babyen har ligget i min seng. 

Anonymkode: 9620c...6c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine har hatt seng inn til vår seng der første året. Om de har sovet i den eller i vår seng varierer fra natt til natt. Bare husk å lese deg opp på trygg samsoving om du velger det.

Anonymkode: d4e57...31a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det eneste barnet jeg kjenner personlig som har dødd i krybbedød lå i en vognbag da det døde. Ingen av de mange titalls barna jeg kjenner som samsover eller har samsovet da de var små, har dødd i krybbedød.

Samsoving gjort forsvarlig er faktisk helt trygt.

Anonymkode: 012d9...049

Jada, jeg vet det 🙂 Jeg siterte mitt eget innlegg og la til ordet "krybbedød" fordi det ble en feil i det første innlegget. 

Anonymkode: 863ad...f24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...