Gå til innhold

Advokat og tap av barndom


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen her inne som er advokat som evt kan litt om erstatning ved tap av barndom? Jeg kan spørre om noen ting? 

Anonymkode: 3f406...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal du saksøke foreldrene dine?

Anonymkode: be363...429

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal du saksøke foreldrene dine?

Anonymkode: be363...429

Har hatt rundt 50/60 bekymringsmeldinger uten omsorgsovertakelse i den ene byen. Barnevernspapirene står det veldig mye om at hun opptrer ruset , sprøyter til stedet. Ekkel leilighet osv. men ble aldri gjort noe. Flyttet til en annen kommune og der vant hun i fylkesnemnda. Da den kommunen vi flyttet til mente at bv i den gamle kommunen hadde gjort mye feil. Men allikevell vant moren min, Gud vet hvordan. Først når jeg var 15-åring ble jeg flyttet til et familiemedlem ved privat avtale fordi hun selv mente det var best og få meg vekk. 
 

så jeg vet ikke hvem jeg skal saksøke osv jeg, er diverse jeg lurer på som jeg ønsker ta på melding 😊

Anonymkode: 3f406...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva ønsker du å oppnå?

Anonymkode: fe056...395

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt rundt 50/60 bekymringsmeldinger uten omsorgsovertakelse i den ene byen. Barnevernspapirene står det veldig mye om at hun opptrer ruset , sprøyter til stedet. Ekkel leilighet osv. men ble aldri gjort noe. Flyttet til en annen kommune og der vant hun i fylkesnemnda. Da den kommunen vi flyttet til mente at bv i den gamle kommunen hadde gjort mye feil. Men allikevell vant moren min, Gud vet hvordan. Først når jeg var 15-åring ble jeg flyttet til et familiemedlem ved privat avtale fordi hun selv mente det var best og få meg vekk. 
 

så jeg vet ikke hvem jeg skal saksøke osv jeg, er diverse jeg lurer på som jeg ønsker ta på melding 😊

Anonymkode: 3f406...8eb

Hei. 💕

Så trist å høre at du ikke har fått den hjelpen du trengte som barn og ungdom. Forstår godt at du ønsker en form for rettferdighet i denne saken. 

Om du ønsker å saksøke kommunen eller BVtjenesten, så kan du ta kontakt med advokat. Men det kan være ganske dyrt med mindre det er en straffesak det er snakk om.

Går du til noe behandling eller psykolog eller noe? Mulig du må ha dokumentasjon på at du har fått betydelige psykiske skader, som følge av mangelfull oppfølging, for at søknaden om erstatning kan gå gjennom.

Lykke til😊👍

 

Endret av Uatskillelig
  • Liker 7
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal veldig mye til for å få noen kroner i erstatning for tapt barndom, du må tenke godt gjennom om det faktisk er verdt det.

Anonymkode: c907f...8b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skal veldig mye til for å få noen kroner i erstatning for tapt barndom, du må tenke godt gjennom om det faktisk er verdt det.

Anonymkode: c907f...8b5

Altså jeg har jo lest alt av papirer. Så om det skulle være verdt det har vell egentlig ikke noe og si for meg. Har ingen ting og tape på det. 

Anonymkode: 3f406...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du kan jo tape masse penger i advokatomkostninger hvis du ikke vinner frem saken. 

Anonymkode: fe056...395

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Uatskillelig skrev:

Hei. 💕

Så trist å høre at du ikke har fått den hjelpen du trengte som barn og ungdom. Forstår godt at du ønsker en form for rettferdighet i denne saken. 

Om du ønsker å saksøke kommunen eller BVtjenesten, så kan du ta kontakt med advokat. Men det kan være ganske dyrt med mindre det er en straffesak det er snakk om.

Går du til noe behandling eller psykolog eller noe? Mulig du må ha dokumentasjon på at du har fått betydelige psykiske skader, som følge av mangelfull oppfølging, for at søknaden om erstatning kan gå gjennom.

Lykke til😊👍

 

Takk, henter ut alt av dokumentasjon ❤️ 

Anonymkode: 3f406...8eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

du kan jo tape masse penger i advokatomkostninger hvis du ikke vinner frem saken. 

Anonymkode: fe056...395

Det er ikke noe jeg bekymrer meg for. Som sagt har jeg noen spørsmål rundt det her og starter der jeg 😊

Anonymkode: 3f406...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan kontakte foreningen rettferd for taperne. 

Anonymkode: 26bda...536

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør jusstudentene! De har jo en sånn gratis tjeneste og kan hjelpe deg i gang med saken! Lykke til!❤️

Anonymkode: 9eeb8...59f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spør jusstudentene! De har jo en sånn gratis tjeneste og kan hjelpe deg i gang med saken! Lykke til!❤️

Anonymkode: 9eeb8...59f

Hvor får man tak i de? 😊

Anonymkode: 3f406...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det norske rettsvesenet blir alt brukt imot deg, så bruk energien din på andre ting! 

Anonymkode: b86b4...a07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en bekjent som vant frem ved hjelp av "Stiftelsen rettferd for taperne". Men det var steintøft og tok voldsomt lang tid.

Anonymkode: 89c71...0b7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en bekjent som vant frem ved hjelp av "Stiftelsen rettferd for taperne". Men det var steintøft og tok voldsomt lang tid.

Anonymkode: 89c71...0b7

Og hva/hvor mye fikk han i erstatning?

Anonymkode: b86b4...a07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva/hvor mye fikk han i erstatning?

Anonymkode: b86b4...a07

Et enkelt Google søk ser du jo hvor mye diverse folk får og at det kan være alt fra noen tusen til mill.

Anonymkode: 3f406...8eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Og hva/hvor mye fikk han i erstatning?

Anonymkode: b86b4...a07

Tror det var rundt 700 000. Jeg leste papirene og det var helt grusomt å lese. Det var ikke bare barnevernet som ikke hadde gjort jobben sin, men det var også mishandling på barnehjem. 

Anonymkode: 89c71...0b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...