AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #1 Skrevet 1. juli 2020 Jeg har snakket med tannlegen om bittoppbygging, altså å forlenge korte tenner. Om jeg forsto han rett, sier han at dersom man forlenger tennene på tre steder i munnen, vil de andre tennene "strekke seg" over tid (en til to måneder), med det resultatet at de blir omtrent samme lengde som de forlengede tennene. Jeg visste ikke at dette var mulig. Vokser tennene våre fortsatt? Noen som har en forklaring? Anonymkode: 90d75...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Tennene vokser ikke nei, men tannkjøttet kan trekke seg tilbake eller nedover for å beskytte tennene Anonymkode: 6c2d8...2a8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Men at tannkjøttet trekker seg tilbake eller nedover vil jo ikke føre til at tennene "møtes"😅 Anonymkode: 90d75...fa2
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #4 Skrevet 1. juli 2020 8 minutter siden, AnonymBruker said: Men at tannkjøttet trekker seg tilbake eller nedover vil jo ikke føre til at tennene "møtes"😅 Anonymkode: 90d75...fa2 Tennene følger jo tannkjøttet. Så de vil "ramle" nedover/oppover etterhvert som tannkjøttet flytter seg. Anonymkode: 6c2d8...2a8
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #5 Skrevet 1. juli 2020 Men om man får forlenget noen tenner, slik at de resterende tennene ikke møtes når man lukker munnen, vil jo ikke tannkjøttet ha betydning for det? Da må jo tennene faktisk vokse for at bittet skal bli jevnt (og at man ikke fortsetter å ha f.eks. to lange fortenner) Anonymkode: 90d75...fa2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå