supermamz Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Hei! Nå trenger jeg og høre erfaringer. Er det noen her inne som har trekt visdomstenner pga. plassmangel slik at andre tenner har blitt presset sammen og blitt skjeve? tanna nede foran til meg går innover mot tungen har gjort det ganske så lenge, men i det siste har det begynt å plaga meg. Å tror det er for det presser på? noen som har opplevd noe lignene tidligere? ble det bedre etter visdomstennene ble trekt, kan tanna "rette" seg litt opp igjen om det blir bedre plass? Har så sykt tannlegeskrekk! men tror jeg må få meg en sjekk for føler jeg skremmer meg selv opp.. Håper på at noen kan ta seg tid til å svare❤️❤️ Beklager for et rotete innlegg!
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #2 Skrevet 1. juli 2020 Jeg hadde ikke plass til visdomstennene som prøvde å komme frem. De kom ikke ordentlig frem fordi det ikke var plass. De gjorde også slik at tennene oppe ble flyttet på så nå har jeg ikke rett bitt lenger. Det er ikke snakk om mer enn et pr mm. Dette har ikke rettet seg tilbake. Mitt råd er å ta en time hos tannlegen som kan sjekke om visdomstennene lager bry for deg og om du har plass til dem. For har du ikke det så er det like greit å bli kvitt dem så fort som mulig. PS: trekkingen gikk kjempefint! Det var over på 10 minutter fra bedøvelsen ble satt. Om du må operere dem ut så er det selvfølgelig en annen sak. Jeg trakk to og opererte ut to. Men det gikk veldig fint å operere dem ut også, men det tok litt lenger tid. Anonymkode: 66090...b38
Gjest Peanut Skrevet 1. juli 2020 #3 Skrevet 1. juli 2020 Jeg har 24 tenner i munnen. De er det plass til. Resten ble trukket pga plassmangel. Hadde tannregulering. Har hatt 5 visdomstenner (en under en annen) som alle ble trukket pga plassmangel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå