Lisaaaaa Skrevet 19. februar 2021 #61 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.7.2020 den 12.23): det er faktisk veldig mange rettigheter innvandrere har i forhold til oss nordmenn Hvilke rettigheter tenker du på da?
Druid Skrevet 19. februar 2021 #62 Skrevet 19. februar 2021 (endret) Hedilove skrev (På 30.6.2020 den 23.05): Er du imot innvandrere ? Har en nabo som er fra Kina, og de er gbj Jeg har aldri klart å putte innvandrere i boks. Jeg har bodd i by og bygd, jeg har hatt kollegaer og venner over hele verden, fra brevvenner, til folk jeg har levd tett på, til mennesker jeg nesten har drept sønnen til. Jeg kan putte individer i boks: jeg har møtt arrogante tullinger, arrogante intelektuelle og folk som bare er besserwissere, jeg har møtt kriminelle på ulike nivåer, mennesker med shitty menneskesyn, rassister og kvinnefiendlige. Og grunnleggende gode mennesker. Jeg har møtt mange, men hver gang jeg tror jeg ser et kulturelt mønster, blir det brutt. Hver gang jeg kommer til et nytt land, hver gang jeg møter en ny religion, hver gang jeg møter en ny «rase», møter jeg nye mennesker med veldig gjenkjennelige trekk. Mennesker med samme tanker , verdier og forståelse som meg, men ulik kontekst. Jeg er Nordmann. Jeg er fra ett folk som reiste verden rundt og var seg selv gjennom over 1000 år. Det blir VELDIG vanskelig å dømme andre mennesker som «innvandrer» da. Endret 19. februar 2021 av Druid 1
sonush Skrevet 19. februar 2021 #63 Skrevet 19. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2020 den 0.07): Jeg har mange fine opplevelser med innvandrere, men også flere dårlige. Jeg ønsker ikke mer innvandring til Norge. Jeg vil at mine barnebarn skal vokse opp i et trygt land, med norske normer og verdier, jeg ønsker et Norge hvor den etnisk norske befolkningen er i flertall og setter agendaen. Nordmenn har bare Norge. Anonymkode: a71e0...c18 Jeg er ikke etnisk norsk selv, men etter 35 år i Norge så er jeg så godt som det. Allikevel forstår jeg hva du mener. Det er samme følelse, det er jo enkelte religioner og grupperinger som befinner seg i flere land, og liker de ikke hvordan det er i Norge, vel så ja, det finnes flere andre land de kan flytte til. Jeg forstår tankene bak det. AnonymBruker skrev (På 2.7.2020 den 12.01): Jeg har absolutt ingenting i mot innvandrere. Kjenner ikke veldig mange, men de jeg kjenner er greie folk. MEN jeg har i mot at de har bedre rettigheter i Norge enn etnisk norske. De har fordeler vi ikke har, de henter ut penger på Nav som om de var en minibank. De sender penger ut av landet, og så må Nav betale husleien! Det er ikke den enkelte innvandrer som er problemet, men putene Norge AS syr under armene på de! Anonymkode: b4d0a...f53 En av de tingene jeg sterkt misliker, når det kommer fra politisk parti er når de kommenterer at de skal jobbe for at innvandrere ikke har særrettigheter, fremfor etniske nordmenn. Tanken er god, men den forteller ingenting om at innvandrere som en gruppe har ingen særrett. Jeg kan ikke bare møte opp på nav og få alt. Jeg må også slite baken av meg for å opparbeide meg full pensjon. Fra det minste jeg eier, leppepomade og det største jeg eier, bolig og bil, har jeg betalt for med mine egne penger, som jeg har svettet for. Poenget mitt? Jeg har ingen rettigheter ut over det andre også har. Ja, så har enkelte grupper, bla flyktninger og asylsøkere, rettigheter vi ikke har, og vi kan godt diskutere hvorvidt det er riktig eller ikke, men det gjelder ikke innvandrere som en stor gruppe. AnonymBruker skrev (8 timer siden): Arrangerte ekteskap er både godt og sunt for det norske samfunnet! Anonymkode: 54f34...00d Hvorvidt det er godt for Norge og etniske nordmenn kan jeg ikke uttale meg om, men arrangert ekteskap er en helt ok og legal måte å gifte seg på. Ihvertfall når det er den indiske måten. Vi har ingen fettere og kusiner ekteskap i arrangert ekteskap, hvor det er ingen mulighet til å si nei. I våre arrangert ekteskap så finner familien en el flere aktuelle kandidater, som man kan velge og vrake mellom. Man kan møtes og deretter si nei, om det ikke er aktuell. Nei betyr nei. Innrømmer dog at det kan forekomme bla enkelte grupperinger av indere i India, hvor man ikke gir reell valg til barna. Foreslår at man ser på Indian Matchmaking på Netflix. Den er laget med øvre klasse/øvre middelklasse, og befinner seg over landegrenser, men gir dog likevel pekepinn på mekanismen bak indisk arrangert ekteskap.
AnonymBruker Skrevet 19. februar 2021 #64 Skrevet 19. februar 2021 Jeg hadde ikke noe imot innvandrere da jeg vokste opp på 80/90-tallet i Oslo. Vi hadde vel en 4-5 i klassen og det var vanlig. De var like Norske som resten av oss og foreldrene var godt integrert her. Men siden har det tatt helt av med kriminalitet og gjenger og har følt meg direkte utrygg i området. Flyttet for 5 år siden og veldig glad for det. Synd at barndomsområdet mitt har blitt ødelagt. Synd det blir så store grupper rundt om steder som Drammen og Oslo, tror det har mye å si for integrering at de kommer til steder med mye etniske Nordmenn. Anonymkode: 16a60...679 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå