AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #41 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har absolutt ingenting i mot innvandrere. Kjenner ikke veldig mange, men de jeg kjenner er greie folk. MEN jeg har i mot at de har bedre rettigheter i Norge enn etnisk norske. De har fordeler vi ikke har, de henter ut penger på Nav som om de var en minibank. De sender penger ut av landet, og så må Nav betale husleien! Det er ikke den enkelte innvandrer som er problemet, men putene Norge AS syr under armene på de! Anonymkode: b4d0a...f53
Klossmajor Skrevet 2. juli 2020 #42 Skrevet 2. juli 2020 På 30.6.2020 den 23.12, AnonymBruker skrev: Innvandrere er fantastiske! I hvertfall alle jeg møtt i mitt liv. Finnes selvfølgelige dårlige eksemplarer som hos alle mennesker. Segregeringen (som skaper problemer) er det nordmannen som står for her i landet. hurra for mangfold! Anonymkode: 845c8...10f Visse innvandrergrupper har en mye sterkere tendens til segregering enn hva nordmenn har. Lite er så segregeringsfremmende som endogami. Endogami er problematisk for ethvert samfunn. Det legger opp til segregering og klasseinndeling. Det er langt i fra nordmenn som er verst i klassen i den sammenheng.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #43 Skrevet 2. juli 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har absolutt ingenting i mot innvandrere. Kjenner ikke veldig mange, men de jeg kjenner er greie folk. MEN jeg har i mot at de har bedre rettigheter i Norge enn etnisk norske. De har fordeler vi ikke har, de henter ut penger på Nav som om de var en minibank. De sender penger ut av landet, og så må Nav betale husleien! Det er ikke den enkelte innvandrer som er problemet, men putene Norge AS syr under armene på de! Anonymkode: b4d0a...f53 Jeg vil vite hva jeg har rett på som du ikke har rett på? Hilsen innvandrer. Anonymkode: 66325...f17 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #44 Skrevet 2. juli 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil vite hva jeg har rett på som du ikke har rett på? Hilsen innvandrer. Anonymkode: 66325...f17 Mange får rettigheter igjennom folketrygden fra dag 1 som vi andre bruker 40 år på opparbeide oss, det er også vanlig at staten betaler for førerkort og andre ting som en nordmann aldri hadde fått dekt. Eldre mennesker blir kastet ut av kommunale boliger fordi boligen skal brukes til innvandrere, det er faktisk veldig mange rettigheter innvandrere har i forhold til oss nordmenn. Innvandrere blir forklart hvilke rettigheter man har mens vi andre må finne ut av dette på egen hånd. Anonymkode: f4a5c...1bb 7
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #45 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mange får rettigheter igjennom folketrygden fra dag 1 som vi andre bruker 40 år på opparbeide oss, det er også vanlig at staten betaler for førerkort og andre ting som en nordmann aldri hadde fått dekt. Eldre mennesker blir kastet ut av kommunale boliger fordi boligen skal brukes til innvandrere, det er faktisk veldig mange rettigheter innvandrere har i forhold til oss nordmenn. Innvandrere blir forklart hvilke rettigheter man har mens vi andre må finne ut av dette på egen hånd. Anonymkode: f4a5c...1bb Nettopp, se på sverige. Der er det helt ødelagt, svenskene stiller bakerst i køen på bolig. Pensjonister havner på gata, staten kjøper opp boliger som innvandrere skal bo i gratis. Anonymkode: 05f1a...a03 5
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #46 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil vite hva jeg har rett på som du ikke har rett på? Hilsen innvandrer. Anonymkode: 66325...f17 Det er forskjell på innvandrere. Noen innvandrere har ikke rett på en dritt og må kjempe for å komme hit. Andre kan komme hit og få alt servert. Kjæresten min må betale for norskkurs, mens andre får betalt for å gå på gratis norskkurs. Og som andre sier her, flyktninger får 40 års pensjonsrettigheter fra dag 1. Som jeg skrev i mitt første innlegg her. Det er forskjell på innvandrere. Alle som ikke er norske og som kommer/flytter til Norge er innvandrere. Hvilken status man har innenfor den store kategorien "innvandrere" avhenger av navnet på undergruppen man tilhører. Anonymkode: 0ded5...15f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #47 Skrevet 2. juli 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er forskjell på innvandrere. Noen innvandrere har ikke rett på en dritt og må kjempe for å komme hit. Andre kan komme hit og få alt servert. Kjæresten min må betale for norskkurs, mens andre får betalt for å gå på gratis norskkurs. Og som andre sier her, flyktninger får 40 års pensjonsrettigheter fra dag 1. Som jeg skrev i mitt første innlegg her. Det er forskjell på innvandrere. Alle som ikke er norske og som kommer/flytter til Norge er innvandrere. Hvilken status man har innenfor den store kategorien "innvandrere" avhenger av navnet på undergruppen man tilhører. Anonymkode: 0ded5...15f Ikke status. Skrev feil. Hvilke rettigheter man har avhenger av hvilken undergruppe man tilhører Anonymkode: 0ded5...15f
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #48 Skrevet 2. juli 2020 Jeg har ikke noe imot innvandrere, men for mange innvandrere. Jeg er ung, og har vokst opp med venner med utenlandsk bakgrunn (somalisk, polsk, tamilsk, pakistansk, osv). Jeg har faktisk overraskende mange venner som ikke er etnisk norske.Fra vi var små har jeg og mine etnisk norske venner merket ting vi ikke synes var særlig positivt. Mange av venninne våre med pakistansk og somalisk bakgrunn fikk ikke være med på leirskole, ha guttevenner eller være med i svømmetimene på skolen. Hvis en spurte hvorfor, sa de at foreldrene ikke hadde godtatt det. Da vi ble eldre (ungdom), ble ting vanskeligere for dem. Jo mer former vi fikk, desto mer måtte de dekke seg til. Og når vi snakket om gutter, sa de at foreldrene aldri hadde godtatt at de hadde blitt sammen med noen som ikke hadde samme bakgrunn. Mine somaliske venninner snakket om at foreldrene i bunn og grunn fryktet det somaliske miljøet og rykter, og at det var dette som drev deres strenge holdninger. Jeg har også fått det inntrykket av mine somaliske venninner at foreldrene ikke menget seg med mange nordmenn, da de har alle sine venner i det somaliske miljøet. Jeg tror slike miljøer er usunne. Jeg er redd at jo mer innvandring vi får (spesielt fra kulturer med sterk tro og skikker), desto vanskeligere blir det å integrere seg i det norske samfunn. Ikke minst er jeg bekymret for at barn og ungdom møter på unødvendige hindringer knyttet til foreldrenes kultur og forventninger som ikke samsvarer med våre norske verdier. Jeg snakker i dette innlegget hovedsakelig om mine somaliske venninner og inntrykket JEG har etter samtalene våre. Jeg vet at det er mange unntak og det også er forskjellig fra hvilket land innvandrerne kommer fra. Men i bunn og grunn tror jeg at vi er mer på den sikre siden hvis vi tar imot færre innvandrere fra slike land, for å unngå segregering. Anonymkode: 1f65d...cf8 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #49 Skrevet 2. juli 2020 På 30.6.2020 den 23.12, AnonymBruker skrev: Innvandrere er fantastiske! I hvertfall alle jeg møtt i mitt liv. Finnes selvfølgelige dårlige eksemplarer som hos alle mennesker. Segregeringen (som skaper problemer) er det nordmannen som står for her i landet. hurra for mangfold! Anonymkode: 845c8...10f Vi hadde en gang mangfold. Mange ulike raser, mange ulike kulturer, mange ulike nasjoner. Nå kan du dra hvor som helst og ikke ane hvor du er, fordi de som egentlig hører hjemme der knapt nok er i flertall. Til slutt blir vi en kultur, en rase. Der har du mangfoldet du hyller. Mangfoldet hører fortiden til. Våkn opp. Anonymkode: 954a5...838 3
Klossmajor Skrevet 2. juli 2020 #50 Skrevet 2. juli 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vi hadde en gang mangfold. Mange ulike raser, mange ulike kulturer, mange ulike nasjoner. Nå kan du dra hvor som helst og ikke ane hvor du er, fordi de som egentlig hører hjemme der knapt nok er i flertall. Til slutt blir vi en kultur, en rase. Der har du mangfoldet du hyller. Mangfoldet hører fortiden til. Våkn opp. Anonymkode: 954a5...838 Man kan trekke det videre til næringslivet der de samme butikk-kjedene brer seg utover alt. I sportsverden har enkelte engelske og spanske fotballklubber etter hvert fått flere tilhengere i Norge enn de største norske klubbene har. Lokalt særpreg minker. 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #51 Skrevet 2. juli 2020 Alle innvandrere er jo helt like, så selvsagt går det an å svare på dette. Innvandrere er som én, kjempestor person, egentlig. Alle mener det samme og gjør det samme, har likt humør og lik personlighet. Anonymkode: 3b389...4a6 2
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #52 Skrevet 2. juli 2020 På 1.7.2020 den 0.13, Uatskillelig skrev: Hva jeg synes om innvandrere? De er vel helt som folk flest. Ulike, med forskjellige personligheter, som alle andre mennesker på kloden. 👆🏽 Anonymkode: 33ae6...96f 1
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #53 Skrevet 2. juli 2020 Har ingenting i mot innvandrere, så lenge jeg slipper dem i mitt nabolag. Tror de fleste har fått med seg elendigheten det medfører... Anonymkode: af2b5...115 3
Jr.Garcon Skrevet 2. juli 2020 #54 Skrevet 2. juli 2020 (endret) På 30.6.2020 den 23.12, AnonymBruker skrev: Innvandrere er fantastiske! I hvertfall alle jeg møtt i mitt liv. Finnes selvfølgelige dårlige eksemplarer som hos alle mennesker. Segregeringen (som skaper problemer) er det nordmannen som står for her i landet. hurra for mangfold! Anonymkode: 845c8...10f Det mangfoldet ditt -multikulturalisme -finnes det ikke et eneste eksempel i verdenshistorien på at fungerer. Det er bare fakta , men fakta bryr ikke ytre venstre seg en dritt om. Jeg er 100% sikker på at du kommer til å angre ordene dine når du ser hva for et Norge dine barn må vokse opp i om 20-30 år. Innvandring fra ikke vestlige land skulle være stoppet, og i størst mulig grad skulle den vært forsøkt reversert - særlig blant de kriminelle, men også blant de som aldri har lagt en pinne i kors for å integrere seg, lære seg språket og bidra til fellesskapet. Endret 2. juli 2020 av Jr.Garcon 3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2020 #55 Skrevet 2. juli 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har ikke noe imot innvandrere, men for mange innvandrere. Jeg er ung, og har vokst opp med venner med utenlandsk bakgrunn (somalisk, polsk, tamilsk, pakistansk, osv). Jeg har faktisk overraskende mange venner som ikke er etnisk norske.Fra vi var små har jeg og mine etnisk norske venner merket ting vi ikke synes var særlig positivt. Mange av venninne våre med pakistansk og somalisk bakgrunn fikk ikke være med på leirskole, ha guttevenner eller være med i svømmetimene på skolen. Hvis en spurte hvorfor, sa de at foreldrene ikke hadde godtatt det. Da vi ble eldre (ungdom), ble ting vanskeligere for dem. Jo mer former vi fikk, desto mer måtte de dekke seg til. Og når vi snakket om gutter, sa de at foreldrene aldri hadde godtatt at de hadde blitt sammen med noen som ikke hadde samme bakgrunn. Mine somaliske venninner snakket om at foreldrene i bunn og grunn fryktet det somaliske miljøet og rykter, og at det var dette som drev deres strenge holdninger. Jeg har også fått det inntrykket av mine somaliske venninner at foreldrene ikke menget seg med mange nordmenn, da de har alle sine venner i det somaliske miljøet. Jeg tror slike miljøer er usunne. Jeg er redd at jo mer innvandring vi får (spesielt fra kulturer med sterk tro og skikker), desto vanskeligere blir det å integrere seg i det norske samfunn. Ikke minst er jeg bekymret for at barn og ungdom møter på unødvendige hindringer knyttet til foreldrenes kultur og forventninger som ikke samsvarer med våre norske verdier. Jeg snakker i dette innlegget hovedsakelig om mine somaliske venninner og inntrykket JEG har etter samtalene våre. Jeg vet at det er mange unntak og det også er forskjellig fra hvilket land innvandrerne kommer fra. Men i bunn og grunn tror jeg at vi er mer på den sikre siden hvis vi tar imot færre innvandrere fra slike land, for å unngå segregering. Anonymkode: 1f65d...cf8 opplevde du det samme med venner av tamilsk, polsk bakgrunn? Anonymkode: 63a2d...d01 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #56 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 2.7.2020 den 17.47): Har ingenting i mot innvandrere, så lenge jeg slipper dem i mitt nabolag. Tror de fleste har fått med seg elendigheten det medfører... Anonymkode: af2b5...115 At vi får færre skatteinntekter... Anonymkode: 54f34...00d 1
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #57 Skrevet 18. februar 2021 AnonymBruker skrev (På 1.7.2020 den 1.03): Hva med de som kommer via familiegjenforening og arrangerte ekteskap?, har du en statistikk på den delen?. Anonymkode: f4a5c...1bb Arrangerte ekteskap er både godt og sunt for det norske samfunnet! Anonymkode: 54f34...00d
Lisaaaaa Skrevet 18. februar 2021 #58 Skrevet 18. februar 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 2.7.2020 den 12.23): det er også vanlig at staten betaler for førerkort og andre ting som en nordmann aldri hadde fått dekt. Kilde på at dette er vanlig? I enkelte kommuner har flyktninger fått hjelp til å få tatt lappen, for å kunne integreres bedre. Det er langt fra vanlig. Og dette gjelder ikke innvandrere generelt, det gjelder flyktninger. Endret 19. februar 2021 av Lisaaaaa 2
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2021 #59 Skrevet 18. februar 2021 Men vi nordmenn får jo nesten ikke barn lenger. Hvem skal jobbe samt forsørge oss framover? Anonymkode: 90e90...f7e
Gjest NoDiablo Skrevet 19. februar 2021 #60 Skrevet 19. februar 2021 Jeg har fått mye mer hjelp fra innvandrere enn nordmenn. Mange år tilbake, trengte jeg haik en gang fordi (grunner). Fortvilet situasjon. Jeg henvendte meg først og fremst til nordmenn. Ikke én eneste av dem ønsket engang stoppe å høre på meg. For andre uken på rad, ble det en innvandrer som hjalp meg. I dag fikk jeg hjelp av mine innvandrernaboer til å dytte ut bilen fra parkeringsplassen. Jeg har dårlige erfaringer også. Innvandrere jeg har blokkert på mobilen, folk som har totalt annen holdning enn meg. Og det gjelder nordmenn også. Hva synes jeg om innvandrere? Jeg synes de som er snille og hjelpsomme og som viser at de ønsker bidra til Norge positivt er allrighte mennesker. Og så synes jeg det motsatte om de som ikke er det. Uansett hvor du er fra, mener jeg personligheten er viktigst.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå