Gå til innhold

Hva synes dere om innvandrere?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi tar knapt imot noen derfra lengre. Har du ikke lest de nye tallene for asylsøkere og flyktninger?

Anonymkode: 80a54...7dc

Hva med de som kommer via familiegjenforening og arrangerte ekteskap?, har du en statistikk på den delen?. 

Anonymkode: f4a5c...1bb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som funker elendig i innvandringen til Norge er å ta inn folk fra Afrika og muslimske land.

Anonymkode: f27a2...039

Hvorfor ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i mot innvandrere som kommer hit uten hensikt om å tilpasse seg vårt samfunn. Jeg er også i mot innvandrere med veldig ulike verdier enn det som er normen (dømt til å gå galt).

Anonymkode: 08f0c...357

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Hedilove skrev:

Hvorfor ?

Les relevante statistikker.

Anonymkode: 56c70...159

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg syntes det er viktig og riktig at innvandrere kommer til Norge. Men det har blitt alt alt alt for mange. Jeg bor i Drammen som ved siden av Oslo har flest innvandrere i Norge, her er det ikke bærekraftig nå. Barn med hijab over alt. Mye problemer. Enorme utgifter. Kommunen spytter alle penger inn i Fjell bydel mens andre bydeler er det ventet at beboerne tar kronerulling seg imellom. Det er selvfølgelig også mye bra og mye mangfold. Jeg sier ikke at alle fører med seg problemer, mange er flinke arbeidere og bidrar til mye bra i byen vår. Tenker da spesielt på tyrkerne og pakistanerene som kom på 80- og 90-tallet. Jeg er glad for at Norge endelig har satt en brems på innvandringen. Måtte den bare vare. 

Anonymkode: 16a60...679

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Innvandrere er fantastiske! I hvertfall alle jeg  møtt i mitt liv. Finnes selvfølgelige dårlige eksemplarer som hos alle mennesker. Segregeringen (som skaper problemer) er det nordmannen som står for her i landet.

Ja, det er sikkert bare nordmenns skyld at noen innvandrerkulturer holder seg for seg selv for at ikke barna skal bli for norske, eller ikke vil la døtrene sine gå ut alene av frykt for å miste ære.

Anonymkode: 4d5c0...fea

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere som lærer seg språket, begynner på skole og/eller får seg en jobb, forsørger seg selv og aksepterer vestlig kultur = tipp topp. Velkommen. 

Innvandrere som nekter å bli integrert, lever på NAV og klager på at de ikke får nok penger, holder seg i gjenger, mener norske kvinner er horer de er fri til å voldta osvosv = reis hjem igjen idiot. 

Anonymkode: 2b95b...830

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Noen innvandrere og noen normenn er kjipe, mange innvandrere og mange nordmenn er helt kurante.

Anonymkode: 77545...5d8

AnonymBruker
Skrevet

Alle innvandrere jeg har bodd i nærheten av har vært forferdelige (bråk, skitne, etc.). De passer rett og slett ikke inn. Har selvsagt møtt mange oppegående og kule innvandrere og, men da må jeg ut på byen. 

Anonymkode: 7bf22...6d3

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle innvandrere jeg har bodd i nærheten av har vært forferdelige (bråk, skitne, etc.). De passer rett og slett ikke inn. Har selvsagt møtt mange oppegående og kule innvandrere og, men da må jeg ut på byen. 

Anonymkode: 7bf22...6d3

Nå er du rasistisk!

Gjest Aniita
Skrevet

Det merkelige er at jeg i hodet mitt tenker at det ikke er bra for Norge å ta imot så mange muslimer osv, men når jeg tenker meg om så har alle innvandrere jeg har møtt vært hyggelige fine mennesker. Husker ikke en eneste en som var dust eller ekkel mot meg i alle de årene jeg bodde i hovedstaden. I motsetning til flere norske derimot.

Mange er jo så utrolig flinke til å jobbe og driver kanskje egen butikk. Og de er etter min erfaring også høfligere enn mange nordmenn. 

Kvinnene jeg har møtt er veldig like norske kvinner både når det gjelder humor, tankemåte og såklart intelligens.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Aniita skrev:

Det merkelige er at jeg i hodet mitt tenker at det ikke er bra for Norge å ta imot så mange muslimer osv, men når jeg tenker meg om så har alle innvandrere jeg har møtt vært hyggelige fine mennesker. Husker ikke en eneste en som var dust eller ekkel mot meg i alle de årene jeg bodde i hovedstaden. I motsetning til flere norske derimot.

Kanskje du møtte langt flere norske?

AnonymBruker
Skrevet

Innvandrere kan være så mangt.

Som mange andre her har jeg også nesten utelukkende positive erfaringer med enkeltmennesker.

Men jeg er svært skeptisk til den storstilte innvandringen vi ser fra Afrika og muslimske land. Dette er kulturer hvis verdier går helt på tvers av våre.  

Det multikulturelle samfunnet er en utopi. Prøv gjerne å motbevise meg med noen få enkelteksempler, men faktum er at de vil ikke være som oss eller med oss og vi vil heller ikke være som dem. Med noen då unntak.

Det er bare å se til andre land i Europa som ligger foran oss enda. For eksempel Sverige.

Hva er egentlig logikken i at vi skal ha en afrikansk eller arabisk koloni i Norge?

Anonymkode: e0d6e...ce1

• Liker 3
Skrevet

Alle innvandrere jeg har snakket med har vært bra folk, så jeg er veldig glad for at de kan starte nye liv i Norge :hjertesmil: (Tenker da på innvandrere fra ikke-vestlige land) 

AnonymBruker
Skrevet

De fleste innvandrere jeg har møtt er veldig hyggelige, imøtekommende og høflige. Man kan si mye om deres kultur eller religion, men det er tydelig at de fleste etnisiteter er mye mer varme og kjærlige enn oss nordmenn. 

Kommer aldri over en gang hunden min hadde skadet foten sin på tur, så vi gikk til første bussholdeplass for å ta buss til veterinæren. Bussjåføren var utenlandsk og så at hunden haltet, han nektet meg å betale bussbillett for hunden og ba meg løfte den opp i setet ved siden av meg så den lå behagelig under turen. Så hentet han fram et teppe han hadde og la det over hunden (ikke nødvendig, men så sykt snilt!). Etter noen minutter brølte ei dame i 40 årene ut: «få den jævla bikkja ned fra setet, er det faen mulig!!». Bussjåføren stoppet bussen, åpnet dørene og sa i mikrofonen: «den stakkars hunden har skadet seg og får sitte i setet! Alle på denne bussen som ikke eier empati for dyr kan gå av her». Da ble det helt stille resten av turen, vi kom oss fram og bussjåføren ønsket oss lykke til og god bedring til hunden på babyspråk, haha. På vei hjem etter veterinærbesøk med tydelig bandasjert pote, ble jeg ikke sluppet inn på første buss av en norsk bussjåfør. Grunnen var at hunder var skitne, slever og røyter..

Anonymkode: 41ff6...9e1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hva syns du om nordmenn i Norge da? Nordmenn som er innvandrere i andre land? Hva syns du om amerikanere, kan man mene noe generelt om dem? Eller bare de du har møtt og kjenner? Hva syns du om flinke folk, late folk, dumme folk, snille folk? Hva syns du om mer ressurssterke mennesker enn deg selv? Hva syns du om ressurssvake? Hva syns du om folk? 

Anonymkode: d879c...2ec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2020 den 23.05, AnonymBruker skrev:

Kommer an på innvandreren. Og selvfølgelig hvilket land de er fra. Skulle ønske vi ikke tok inn innvandrere fra andre land enn Vesten.

Anonymkode: 0ded5...15f

Uenig i dette. Stor forskjell på kulturene i Europa også, spesielt knyttet til å skape gode arbeidstagere/skattebetalere og bli integrerte, i så måte er jo folk fra sør-øst Asia (Vietnam, Thailand, Filippinene) i en positiv sær.klasse. Selv om 1. generasjonen ikke alltid har så mye utdanning, er de i arbeid, og får barn som fungerer godt i det norske samfunnet. 

Anonymkode: 7efc4...d1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Bussjåføren var utenlandsk og så at hunden haltet, han nektet meg å betale bussbillett for hunden og ba meg løfte den opp i setet ved siden av meg så den lå behagelig under turen.

Anonymkode: 41ff6...9e1

Snilt tenkt, men dumt for den neste passasjeren som setter seg der og er allergisk.

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg må innrømme at jeg føler litt om innvandrere/asylsøkere som jeg gjør med psykisk syke: Vi kan og skal hjelpe de som virkelig trenger det. Men jeg mener det er rundt 1/3 av så mye penger vi har brukt på de gruppene de siste 5 årene. Disse to gruppene koster den Norske stat helt enorme summer hvert år og vi må begynne å se realiteten i øynene: dette er IKKE bærekraftig og kommer ikke til å vare...kos dere mens dere kan sier jeg bare

Anonymkode: 16a60...679

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Snilt tenkt, men dumt for den neste passasjeren som setter seg der og er allergisk.

Jaja, samme kan sies om alle de som bruker parfyme. Nok av folk som er allergiske for det også, eller at noen spiser noe med peanøtter og personen ved siden av er allergisk mot det. Finnes masse folk er allergiske mot, trenger ikke slutte med alt heller. 

Anonymkode: 0ded5...15f

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...