Gå til innhold

Angst og trening

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

jeg har angst og sliter veldig med at den påvirker treninga mi. Jeg er ekstremt tung i kroppen, har høy puls og tung pust, kan noen ganger føle at brystet låser seg under løping og det blir vanskelig å puste. Jeg syns dette er utrolig kjedelig da treninga alltid har vært min frisone fra angsten. 

er det flere som sliter med angst hvorav den påvirker treningen negativt? Hva har evt hjulpet? 

Anonymkode: 3352a...578

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

jeg har angst og sliter veldig med at den påvirker treninga mi. Jeg er ekstremt tung i kroppen, har høy puls og tung pust, kan noen ganger føle at brystet låser seg under løping og det blir vanskelig å puste. Jeg syns dette er utrolig kjedelig da treninga alltid har vært min frisone fra angsten. 

er det flere som sliter med angst hvorav den påvirker treningen negativt? Hva har evt hjulpet? 

Anonymkode: 3352a...578

Er ikke noen ekspert på dette. Kanskje du kan høre med lege f eks? Ja det er viktig å ha noe som hjelper deg når du har angst. Håper det blir bedre for deg etter hvert! 

Anonymkode: 5626f...f9d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan oppleve det samme. Føler noen ganger at halsen snører seg sammen og at jeg ikke får inn luft. Det jeg pleier å gjøre da er rett og slett å roe ned litt. Går over til å gå og få ned pulsen, og så prøver jeg på nytt. Vil legge til at dette ikke skjer fordi jeg er sliten og anpusten, men at jeg begynner å tenke på ting som gir meg angst.

Anonymkode: 521fc...472

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om du setter en tredemølle forrann tvn og trener til en feelgood serie så kanskje det hjelper? 

Jeg gjorde det for ikke å daue av kjedsommelighet mens jeg trente, men tenker det kan funke på angst også. Det var beroligende. 

Anonymkode: cc397...d94

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gi deg.. trening er din greie. Ikke la angsten ta fra deg treninga. Finn en treningsmetode som passer deg 

Anonymkode: b4be7...66d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...