Gå til innhold

Jobb + studier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta en årsenhet i historie på Blindern, kommer rett fra vgs. Noen som har peil på hvor mye/lite en kan jobbe ved siden av? Vet jo at det er veldig individuelt, men jeg er flink på skolen og strukturert. Hvor krevende er egentlig en årsenhet? 

Anonymkode: 93e85...54d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber fullt og tar årsenhet på siden. Går helt fint. Kommer an på oppmøteplikt. 

Anonymkode: b0885...228

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ta en årsenhet i historie på Blindern, kommer rett fra vgs. Noen som har peil på hvor mye/lite en kan jobbe ved siden av? Vet jo at det er veldig individuelt, men jeg er flink på skolen og strukturert. Hvor krevende er egentlig en årsenhet? 

Anonymkode: 93e85...54d

Det er ikke så krevende i seg selv, men problemet er å ha nok tid til å lese og opparbeide seg god forståelse i faget. Det handler om tid.

Skal du jobbe mer enn en deltidsstilling, så må du være veldig strukturert og ikke ha for mye andre aktiviteter ved siden av på fritiden. Det handler om overskudd og disiplin.

Vanligvis er det både forelesninger og seminargrupper, anbefaler deg å delta på alt. Universitet stiller strengere krav til selvledelse, for du får ikke oppfølging på samme måten som på vgs.

Endret av Hudpleier
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kommer rett til eller fra noe som helst, er det en kjempegod ide å fokusere på studier om du vil studere, heller enn å si «ja takk!» til den første ekstravakten som kom - for da sier du fort ja også på alle eksamensdager DU selv kunne hatt. 😂

Anonymkode: 23422...afa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal selv ta et årsstudium i historie ved siden av fulltidsjobb, men jeg tar dette som nettstudium. Det er viktig å være strukturert, men er man flink til å jobbe jevnt med studiene går dette helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har full jobb ved siden av fulltidsstudier (sykepleie) og det går helt fint. Man får til alt man vil, man må bare være strukturert og planlegge godt. 

Anonymkode: 6117e...a9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kvinne487

Jeg tok 3 årig utdannelse på høgskole der alle forelesninger var obligatorisk. I tillegg var det praksis hvert år i 6-10 uker.

Jeg jobber på Coop mega omvei siden av studiene. 3 dager i uka(inkl lørdager). Lesing ble på kveldstid de dagene jeg ikke jobbet. De dagene jeg jobbet hadde jeg som regel forelesninger/ praksis fra 8-15 og jobb fra 16-22. Var utslitt de dagene jeg jobbet,men hadde boliglån og andre utgifter som studielån ikke dekker så mye av. Gikk greit. Hadde aldri klart det uten samboeren min ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...