Gå til innhold

Kresen som faen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er et jævlig stort problem. Faktisk. Jeg er 21 år, og kommer opprinnelig fra Balkan (Kosovo). Og dermed har jeg blitt oppvokst med å spise den maten som er derfra. Og jeg må si at jeg er så sinnsykt lei av den maten der. Jeg har spist albansk mat i hele mitt liv frem til jeg flytta ut, og begynte å lage min egen mat. Jeg begynte med dette mens jeg bodde hjemme også, fordi den maten var virkelig ikke noe for meg. Men det jeg ikke klarer å begripe, er at jeg en gang i tiden faktisk likte det. Nå er det på grensen til at jeg brekker meg hver gang jeg prøver å svelge det.  Og det er ikke bare med albansk mat. Venninnen min presset ned noe i kjeften min... det var noe sushi greier som jeg endte opp med å spy opp. Det her går ikke mer. Jeg blir veldig fort lei av mat, og skjønner ikke hvor jeg skal henvise meg selv. Jeg veier 52 kilo, og sliter med vekten min fra før av. 

Anonymkode: 29e02...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fastlege ---> henvisning til psykolog/terapi for spiseforstyrrelser

(Gitt at det ikke er noen organiske forklaringer på hvorfor du brekker deg ved matinntak)

Anonymkode: d2444...ea7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fastlege ---> henvisning til psykolog/terapi for spiseforstyrrelser

(Gitt at det ikke er noen organiske forklaringer på hvorfor du brekker deg ved matinntak)

Anonymkode: d2444...ea7

Jeg har bestilt time hos fastlegen. Men jeg brekker meg ikke med vilje i hvert fall. Det skjer fordi maten smaker vondt. Jeg klarer ikke å svelge det 

Anonymkode: 29e02...499

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags mat liker du og kan du fint spise? Enig ang. det å snakke med fastlegen. Men det du evt kan prøve er å finne mat som ligner på det du liker i smak og konsistens, og så forsøke å smake litt på det. Lag deg en tallerken med mat du liker, og så med  noe ny mat som ligner, bare en liten smaksprøve. Så kan du gradvis venne deg til ny mat på den måten.,

Anonymkode: 7c4ef...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fastlege ---> henvisning til psykolog/terapi for spiseforstyrrelser

(Gitt at det ikke er noen organiske forklaringer på hvorfor du brekker deg ved matinntak)

Anonymkode: d2444...ea7

Ts får nok ikke tilbud om behandling for sf grunnet kresenhet

Anonymkode: d0e15...720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...