Gå til innhold

Date ung enkemann?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde du kunnet date en på rundt 30-40 som har mistet kona og kvinnen i sitt liv til kreft? Eller ville du følt at du aldri kunne målt deg med henne som i tillegg til å være "the one" sikkert vokser seg finere og finere i minnet hans?

Anonymkode: 660da...d15

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om det var en 7-10 år siden det skjedde? Ja. Om det var nylig: nei, for det skal mer til å komme seg videre fra det enn et vanlig brudd. 

Anonymkode: 7561a...23e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvor lenge han har vært enkemann.

Anonymkode: 4de06...528

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ok. Si at han har vært enkemann i tre år.

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han går med innstillingen at hun var kvinnen i hans liv og "the one" vil det uansett ikke fungere med noen. Så da kan andre bare styre unna for sitt eget beste så de ikke blir såret. 

Anonymkode: 7561a...23e

• Liker 2
Skrevet

Det synes jeg. Jeg synes ikke man skal romantisere at noen dør av kreft, hvis dere skjønner.

Han må få gå videre med en ny dame. Jeg håper virkelig kona mi finner en ny fyr hvis jeg dør. Hun kan drøye det et år, kanskje🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke helt relevant for meg å svare, da jeg er mann og en del eldre. Men iom. at jeg dater kvinner i ca. 45/50+ sjiktet, så treffer jeg nå og da på enker.  Jeg må si at jeg ikke føler meg helt komfortabel med de, da jeg får en uggen følelse av å være en slags "trøst/erstatter".

Ja, men mange skilte har jo blitt forlatt av mannen sin ufrivillig. Hva er forskjellen, spør flere. Sikkert i de fleste tilfeller bare tull, men det er noen greier der som ikke er helt godt.

Anonymkode: 904bb...0ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker også at de har delt en utrolig intim og sammenvevende opplevelse mtp sykeleiet og at det vil være nesten umulig å få et like dypt forhold med han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du kunnet date en på rundt 30-40 som har mistet kona og kvinnen i sitt liv til kreft? Eller ville du følt at du aldri kunne målt deg med henne som i tillegg til å være "the one" sikkert vokser seg finere og finere i minnet hans?

Jeg hadde nok heller vært bekymret for å såre ham på noen måte slik at han falt helt i kjelleren etter å tross alt ha mistet sitt livs kjærlighet ved DØD av KREFT. Hvorvidt du kan måle deg eller ikke bør du ikke tenke på engang fordi hvis du velger deg en enkemann så må du akseptere at han aldri har valgt henne bort men døden tok henne fra ham.

Anonymkode: 7558f...3c1

AnonymBruker
Skrevet

Det at kona døde av kreft betyr ikke at de ikke hadde problemer i ekteskapet. Kanskje han var utro, eller kanskje hun var det. Kanskje de kranglet mye, og hadde egentlig tenkt å gå fra hverandre før kreften var et faktum. Hvem vet, men ofte ligger det mye mer enn bare fantastiske minner i et ekteskap.

Mannen min og jeg hadde tenkt å skilles, men så fikk han kreft. Jeg sto ved hans side så lenge det varte, kunne tross alt ikke skille meg fra en som var syk. Så skilsmissen kom da han var frisk igjen. Hadde han dødd, så ville folk tenkt på meg som en stakkarslig enke som mistet mannen sin alt for tidlig i livet, uten å vite hva som egentlig sto på i årene før. Folk vet jo ikke - og det er kun den gjenlevende til å fortelle historien.

Men hadde det vært opp til meg, hadde jeg ikke orket å date en enkemann. Jeg drev og chattet med en i fjor, og han dro frem sin avdøde kone i annenhver setning. Som om han glorifiserte veldig hvem hun var, det var ikke måte på. Takket for meg etter kort tid. Så spørs om jeg gir noen enkemann den sjansen igjen.

Anonymkode: e5f29...849

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde nok heller vært bekymret for å såre ham på noen måte slik at han falt helt i kjelleren etter å tross alt ha mistet sitt livs kjærlighet ved DØD av KREFT. Hvorvidt du kan måle deg eller ikke bør du ikke tenke på engang fordi hvis du velger deg en enkemann så må du akseptere at han aldri har valgt henne bort men døden tok henne fra ham.

Anonymkode: 7558f...3c1

Dette er jeg også redd for. At omverdenen mener at han og hans følelser er mye viktigere enn meg og mine følelser fordi han har opplevd det han har opplevd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at den som dater en enke/enkemann må ha ett stort hjerte. For å være sjalu på en død er bare patetisk. Kjærlighet er ikke kake. Det blir ikke mindre på en ny partner selv om man alltid vil elske en død partner. 

Anonymkode: 0c2b0...183

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er kreft en mer høyverdig måte å dø på enn for eksempel trafikkulykke?

Ja, jeg kunne datet en enkemann. Men han måtte ha vært virkelig klar for et nytt forhold, for jeg ville ikke fikset å bli behandlet som en erstatning eller blitt sammenlignet med hun son døde.

Anonymkode: e5988...8f5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg prøvd, og det var en reise som jeg aldri ville ha gjort om igjen. Å bli sammenlignet i ett og alt   og måtte tilpasse seg hans opp og nedturer ang det å starte livet på nytt ble ødeleggende for meg. Det ble vanskelig å være seg selv, og det ble mer og mer tydelig at han ikke var klar for noe nytt forhold. All frustrasjon tok han ut på meg. Han hadde vært enkemann i 1,5 år når jeg møtte han.  Og da var han i 40 åra. Nesten som jeg lurer på om det er han. Er han norsk?

Anonymkode: 91b9a...eb1

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer an på mannen. Jeg fikk interesse av en mann som mistet kona til kreft, men valgte å ikke følge opp fordi han hele tiden hyllet henne i SoMe og det gjorde at jeg tenkte at det ikke var plass til meg. De hadde også et barn og jeg kunne akseptert en andreplass, men en tredjeplass? Nei takk. Hvis du tenker at det er kun en "the one" enda så er du ikke klar til å date. Jeg trodde også det, men så fortsatte livet og erfaringene. Så ikke gjør det mot noen. Hvis den avdøde kona di er alt, forbli singel.

Anonymkode: 9d752...7a1

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at den som dater en enke/enkemann må ha ett stort hjerte. For å være sjalu på en død er bare patetisk. Kjærlighet er ikke kake. Det blir ikke mindre på en ny partner selv om man alltid vil elske en død partner. 

Anonymkode: 0c2b0...183

Det er ikke patetisk. Det kommer helt an på enkemannen. Det er patetisk å date noen ny hvis den avdøde kona var alt. Da er den nye bare fyllstoff i et tomrom istedet for å skinne som et selvstendig menneske. Og det fortjener ingen. Å leve i skyggen av en idyllisert avdød, men sikker fin person.

Anonymkode: 9d752...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...