Jump to content
AnonymBruker

Roadtrip Lillehammer-Lofoten, tips til stopp?

Recommended Posts

AnonymBruker

Til helgen drar vi på roadtrip mot Lofoten. Vi pakker med oss telt osv, og planen er for det meste å sove ute. Er den noen som har tips til stopp? En fin topptur som ikke er så populær? Ei trivelig bygd? Et bra spa? En fantastisk restaurant? 

Lurer også på tips til å komme seg dit. Siden samboeren min ikke har førerkort blir det jeg som må kjøre, og jeg kunne gjerne tenkt meg å tatt ferge ett lite stykke, men finner ikke ut hvor jeg kan ta ferge fra til.... 

Anonymkode: a2820...fe2

Fortsetter under...

Kjetil E
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til helgen drar vi på roadtrip mot Lofoten. Vi pakker med oss telt osv, og planen er for det meste å sove ute. Er den noen som har tips til stopp? En fin topptur som ikke er så populær? Ei trivelig bygd? Et bra spa? En fantastisk restaurant? 

Lurer også på tips til å komme seg dit. Siden samboeren min ikke har førerkort blir det jeg som må kjøre, og jeg kunne gjerne tenkt meg å tatt ferge ett lite stykke, men finner ikke ut hvor jeg kan ta ferge fra til.... 

Anonymkode: a2820...fe2

Hvis du tar av E6 ved Gratland litt nord for Grogn og kjører 775 over til 17 Kystriksveien så kan du følge denne oppover helt til Bodø. Her for du en rekke ferger. Fra kortere turer og 2 lengre turer.Fra Bodø kan du enten ta ferge til Moskenes, Hurtigruten til Stamsund eller Svolvær. Eller du kan kjøre inn til E6 og så videre opp til Skutvik på Hamarøy og ferge over til Svolvær derifra.

-jk-

Jeg støtter forslaget om å kjøre Kystriksveien oppover. Mye finere tur det enn å kjøre via E6. 

Ting å gjøre underveis på RV17:

- Fykantrappa (etter denne kan man kjøre videre opp til Storglomvatnet og telte der. "Morsomme" tunneler underveis ;))
- Ferge ut til Ylvingen, for de som var fan av serien "Himmelblå"
- Saltstraumen
- Gå tur til Torghatten (fjellet med hull i)