Gå til innhold

Hva er det med han??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg møtte en fyr på en datingside som jeg raskt bestemte meg for å ikke fortsette å date, men pga like interesser, musikksmak osv så tenkte jeg at vi kunne jo prøve å henge som venner, og han var enig i det at den type kjemi ikke var der men han ville gjerne finne på ting og sånt. Jeg kjenner ikke så mange på denne plassen her så tenkte det hadde vært fint å ha noen å finne på ting med. Så det har vi gjort 4 ganger etter det møtet og idag eskalerte det HELT. 

Iløpet av de 4 gangene vi har vært sammen, så har jeg enda ikke fått opplevd å si én hel setning uten å bli avbrutt. Ofte med ting som er irrelevant for samtalen, og noen ganger ting som har sammenheng med det jeg sier. De 2 siste gangene har jeg faktisk sagt ifra om det. Jeg sier: "la meg snakke ferdig først bare" dette må jeg si hver gang jeg skal si noe som har mer enn 5 ord. Jeg gidder ikke lenger å høre på hva han sier når han avbryter for da glemmer jeg bare resten av setningen jeg var i ferd med å si, for det er en hel historie han kommer med hver gang. Så hvis jeg ikke sier "la meg snakke ferdig" så jeg himler litt med øynene, ser til siden, dirrer med foten, puster oppgitt f.eks og han legger ikke merke til kroppsspråket mitt og fortsetter.... og da kan jeg begynne å skrolle på telefonen f.eks og han fortsetter å bable. Dette har jeg aldri vært borti før! Og det er forferdelig irriterende!!!!

Jeg har også opplevd at han svarer veldig rart på ting jeg sier. F.eks hvis jeg sier: jeg har kjøpt meg nye sko idag da! Så svarer han: ikke vet jeg.. Det har skjedd kanskje 3-4 ganger og det har vært ved helt ubetydelige settinger, så jeg har avfeid det og bare tenkt at han hørte feil ogå har jeg ikke orket å lage diskusjon ut av det... MEN IDAG så snakket vi om noe som heter FAS under middagen, det ble nevnt på tv, det er fosterskader etter rusmissbruk fra mor, de får et spesielt utseende blandt annet. (Moren min var rusmissbruker og han vet det godt) og da sa jeg: åh.. jeg er så glad mamma ikke brukte rus når hun gikk med meg, at jeg ble født frisk. Så svarer han: ja, jeg vet ikke! Og da reagerer jeg veldig på det, men prøver å finne ut av om han misforstod, så jeg sa: åja, nei, det var ikke er spørsmål, hun brukte ikke rus under graviditeten, så jeg bare påpekte at jeg er glad hun ikke gjorde det. Også svare han IGJEN: javel, jeg vet ikke. Og da begynner jeg å bli irritert og sier: hva er det du ikke vet? Skjønne ikke helt? Jeg sier bare at jeg var glad for***... osv. Også sier han bare: jeg aner ikke as, som sagt jeg vet ikke. Og da blir jeg drit forbanna og sier: okey, jeg trodde du misforstod hva jeg sa jeg, men tydligvis ikke!? Mener du at det ser ut som at jeg har det syndromet? Eller vil du bare brått være frekk? Har jeg gjort noe galt?! Du forvirrer meg helt sykt nå, eller er du ikke frisk eller hva?! Og han bare: ser absolutt ikke sånn ut nei og ikke meningen å være frekk heller. Også sier jeg: ja hva i svarte er det du ikke vet da? Så svarer han bare at han ikke vet det heller. Og da sier jeg veldig høylytt og sint til han at hvis ikke han kødder med meg nå så må han gå før jeg eksploderer. Også sa han bare ja, jeg går jeg håper det går bra med deg. Ikke hørt noe mer. Dette var også Første gangen jeg har fått sagt hele setninger uten å bli avbrutt, men svarene han gir er jo helt "goddagmann økseskaft" ??? Eller er det jeg som er det? 

Når han snakker så mumler han veldig også kanskje 40% av da han snakker, jeg er faktisk usikker noen ganger på om det han sier er en setning eller bare mumle lyder. Når jeg sier hæ? Eller hva sa du nå? Så sier han de på nytt, da hører jeg at det er ord, men jeg skjønner ikke helt setningen samtidig som det kan høres ut som den gir mening, så jeg later som om jeg forstår hver gang for jeg orker ikke. 

Han har ADHD og er medisinert. Han tar medisinen hver morgen og sier at han ikke bruker noe annet og er rusmotstander. Men.... jeg vet ikke jeg. Kjenner flere med adhd som er medisinert og de er helt oppegånde og ingenting spesielt å utsette på dem. Hva kan det feile han egentlIg? Må jo være enten en ekstra diagnose eller rusmissbruk av noe slag? Men kan ikke skjønne det. Han jobber i et yrke der de ansatte må ta jevnlige rustestinger fordi det omhandler å kjøre mye blandt annet. What the actual fuck? Overreagerer jeg eller var den samtalen om FAS syndromet helt sykt? 

Ps. han blir jeg aldri å henge noe mer med. 

Anonymkode: b798d...ae4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han høres tragisk ut

Tror ikke det er diagnose eller noe dette skyldes. Tror bare noe folk er sånn, litt mindre mentalt utviklet...

Anonymkode: 18811...938

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som han er vant til å svare for seg hver gang noen snakker. Han lytter ikke, men svarer kun "ja, jeg vet ikke". Han registrerer ikke om det er en kommentar eller et spørsmål fordi han ikke lytter. Det beviser han også når han kontinuerlig avbryter deg. Han lytter ikke. Enten fordi han ikke bryr seg eller fordi han nedsatt funksjonsevne. 

Anonymkode: 75e5b...e2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han mangler sannsynligvis sosiale antenner. Det var det første jeg ville tenkt. Den kommentaren da du sa at du var glad din mor ikke brukte rusmidler i graviditeten var åpenbart veldig frekk. Han har sikkert ikke fulgt med, tenkt på andre ting og svart deretter. Om han svarte dette bevisst, så ville jeg tenkt at han hadde behov for å trykke deg ned. Høres ikke ut som en kul fyr å henge med, bare meg meg meg hele veien. Bare la han gå, om han tar kontakt og beklager seg, så får du se det an. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han bryr seg mer om sin egen vilje enn andres.

Derfor er han som han er. Han har ikke respekt for deg. Derfor vil han ikke høre på det du sier, og vil tro at han alltid vet bedre.

Du burde ikke underholde slike mennesker. Finn deg heller en som er som deg, som bryr seg om hva andre vil og sier. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som han har fått en alvorlig hodeskade som har gått utover språksenteret i hjernen og ført til afasi i ung alder. Det er ganske alvorlig hvis han ikke har et nettverk som forstår dette eller ikke får den pleien han trenger. Han kommer ikke til å klare seg i samfunnet alene. Har han noe familie du kunne tatt det opp med?

Anonymkode: 77323...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som om han er veldig ukonsentrert. Når man bare får med seg bruddstykker av det folk sier så legger man til seg en vane med å svare noe automatisk og håper det passer inn. Jeg gjør også det, men ut i fra et par ord så gjetter jeg ganske bra om hva resten av historien er. Det er ikke gøy å spørre om du kan si det på nytt og på nytt og kanskje ikke få med alt da heller. Han tror han får reddet seg inn med en "vet ikke", men det virker nesten mot sin hensikt. 

Når det gjelder eksempelet ditt så aner jeg ikke hva man skal svare på det. "Jo, det var jo bra"(...?). Det er ganske godt ut i den villedende smalltalksjangeren. 

Anonymkode: 1bfb8...032

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det hørtes ut som om han er veldig ukonsentrert. Når man bare får med seg bruddstykker av det folk sier så legger man til seg en vane med å svare noe automatisk og håper det passer inn. Jeg gjør også det, men ut i fra et par ord så gjetter jeg ganske bra om hva resten av historien er. Det er ikke gøy å spørre om du kan si det på nytt og på nytt og kanskje ikke få med alt da heller. Han tror han får reddet seg inn med en "vet ikke", men det virker nesten mot sin hensikt. 

Når det gjelder eksempelet ditt så aner jeg ikke hva man skal svare på det. "Jo, det var jo bra"(...?). Det er ganske godt ut i den villedende smalltalksjangeren. 

Anonymkode: 1bfb8...032

Han fikk det godt med seg når jeg gjentatte ganger forklarte han hva jeg hadde sagt. Som sagt så tenkte jeg først at han missforstod, men han gjorde jo ikke det hvis du leser alt....du sier at du bare at lest et par ord av det jeg har skrevet, du kan ikke svare relevant i en trå uten å ha lest alt. det er veldig enkelt å svare på det jeg sa, et vanlig svar er feks: det skjønner jeg!, ja det er veldig bra! Eller rett og slett bare: ja.. 

Jeg anbefaler deg å lese alt jeg skrev, så hadde du nok gitt et annet svar. 

Anonymkode: b798d...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som han er vant til å svare for seg hver gang noen snakker. Han lytter ikke, men svarer kun "ja, jeg vet ikke". Han registrerer ikke om det er en kommentar eller et spørsmål fordi han ikke lytter. Det beviser han også når han kontinuerlig avbryter deg. Han lytter ikke. Enten fordi han ikke bryr seg eller fordi han nedsatt funksjonsevne. 

Anonymkode: 75e5b...e2c

Men jeg forklarte han 100 ganger at det ikke var et sprøsmål, og han fortsatte å si vet ikke. 

Anonymkode: b798d...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han fikk det godt med seg når jeg gjentatte ganger forklarte han hva jeg hadde sagt. Som sagt så tenkte jeg først at han missforstod, men han gjorde jo ikke det hvis du leser alt....du sier at du bare at lest et par ord av det jeg har skrevet, du kan ikke svare relevant i en trå uten å ha lest alt. det er veldig enkelt å svare på det jeg sa, et vanlig svar er feks: det skjønner jeg!, ja det er veldig bra! Eller rett og slett bare: ja.. 

Jeg anbefaler deg å lese alt jeg skrev, så hadde du nok gitt et annet svar. 

Anonymkode: b798d...ae4

Der har vi det, tror jeg. Du har en tendens til å fortelle lange, infløkte historier som det er vanskelig å holde tråden i, og tilsvarende vanskelig å komme med noen relevant kommentar til.

Anonymkode: e6132...501

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Der har vi det, tror jeg. Du har en tendens til å fortelle lange, infløkte historier som det er vanskelig å holde tråden i, og tilsvarende vanskelig å komme med noen relevant kommentar til.

Anonymkode: e6132...501

Er det en lang historie å si: jeg er glad mamma ikke rusa seg i graviditeten? 

Nei jeg snakker svært lite når jeg er med han forsi han snakker non-stop og har munn diare. Og noen ganger har jeg også ting jeg vil si eller snakke om og da får jeg ikke kommet lengere enn 5 ord før jeg blir avbrutt av noe som som oftest ikke har sammenheng med det jeg sier. 

Har du i det heletatt lest inlegget mitt?? 

Anonymkode: b798d...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres jo helt fjern ut, beklager men.. jeg hadde enten kuttet ut fyren, eller spurt direkte; ofte når jeg prater, så skjer en av to ting; enten så avbryter du meg før jeg er ferdig, eller så svarer du ting som ikke har noe med saken å gjøre. Feks svarer "vet ikke". Er det slik at jeg kjeder deg når jeg snakker? For slik føles det ut. 

Eller noe sånt. 

Anonymkode: b66c0...251

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres jo helt fjern ut, beklager men.. jeg hadde enten kuttet ut fyren, eller spurt direkte; ofte når jeg prater, så skjer en av to ting; enten så avbryter du meg før jeg er ferdig, eller så svarer du ting som ikke har noe med saken å gjøre. Feks svarer "vet ikke". Er det slik at jeg kjeder deg når jeg snakker? For slik føles det ut. 

Eller noe sånt. 

Anonymkode: b66c0...251

Jeg har kuttet han ut og blokkert han over alt, for jeg ble ganske rasende av den siste. Jeg gjorde meg 100% sikker på at han hadde forstått det riktig, det jeg hadde sagt. Det hadde han og jeg sa til han at det normale hadde vært å svare: det er bra, eller det skjønner jeg f.eks, og da sa han bare: "ja, hadde jo det, men.... " så han mente faktisk det svaret som at han egenrlig ikke tror på at moren min ikke ruste seg under svangerskap. Men jeg klarer ikke skjønne noen ting jeg.... alt det andre er jo bare fjernt. Det siste her vet jeg ikke om var fjernt eller om han mente det sånn som nevnt over.... sistnevnte virker jo mest sannsynlig, men isåfall... FY faaaen, aldri hørt noe frekkere som kommer så brått på. 

Anonymkode: b798d...ae4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...