AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Røyter hele året. Ingen sykdommer. Spiser sunt og variert. Bruker børste en gang om dagen ute. Kommer mye hår, men røyter ned leiligheten. Han er forresten korthåret. Anonymkode: f405d...ba9
Hmmmmmm Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Min JRT røyter også som et helvete. Han er av typen broken. Vil si at han må nappes. I følge dyrlegen så skal de visst ikke røyte så mye. Men omega 3 for hunder hjelper en god del. Men er det røyte tid så er det røyte tid. Det er så ille at jeg kommer aldri til å ha den rasen igjen. Selv om han jeg har er høyt elsket:)
Julie Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Er røytinga såpass heftig året gjennom/ingen «sesongvariasjoner»? Hvis ja, ville jeg vurdert forbytte og/eller en olje av god kvalitet, eks white fish oil fra Non Stop.
Myrmica Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har en korthåret JRT, det er vanlig at de røyter litt hele året, med mer røyting vår og høst. Men enkelte er helt grusomme og røyter masse konstant! Det er ikke så mye å gjøre med det, annet enn å børste hunden ute, og gå over med støvsugeren daglig... Har stort forbruk av tørrmopp og klesruller her i huset 😆 For noen hjelper det litt å tilsette fiskeolje i fôret, eller bytte fôr (noen sverger til fôr for sensitiv hud, noen til råfôr). Jeg har også en strihåret JRT, han røyter nesten ingenting.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Jøss! Hvis din JRT røyter så mye, hvorfor da gidde å børste en gang om dagen? Har du støvsuger? Hvorfor ikke heller støvsuge daglig? Sånn er det med min korthårede Ungarske Vizsla, men han røyter visst ikke noe særlig. Har kjent en masse av både labrador og malinois, blant annet, som derimot røyter sykt mye. Men da må man vel bare støvsuge jævla ofte, sikkert. Anonymkode: 795ce...74d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå