Gå til innhold

Langvarig nese/bihuleproblem

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lenge slitt med en tetthet i nesa/nesesvelget som ikke går over. Legen har sagt det er allergi, men jeg føler det er noe annet da jeg har lang erfaring med allergi og dette føles annerledes. Det drypper bakover og er seigtflytende. Får det ikke ut, innimellom får jeg ut noe, mest når jeg prøver å harke det opp. Det føles så tett at det er tungt å puste gjennom nesa. Dette bare varer og varer (måneder). Jeg føler meg ikke syk, men ganske sliten av det her og av å sove dårlig pga det. Bare lurer på hva jeg skal be legen om å sjekke neste gang, føler fler folk jeg har lest om med langvarige nese/bihulegreoer har blitt bra med antibiotika, men kan ikke se for meg at legen gir det når man ikle har kjempehøy CRP (Min har vært bittelitt høy bare) og man ikke har noe sterke infeksjonssymptomer som feber etc. 
kan det lilevel være noe bakterie inni der?

noen med lignende erfaring?

Anonymkode: 7eb9c...5c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som meg når jeg er tom for nesesprayen mot pollenallergi. 

Anonymkode: 83b9e...188

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som meg når jeg er tom for nesesprayen mot pollenallergi. 

Anonymkode: 83b9e...188

Er du sånn «konstant»?

jeg går på medisiner men det har åpenbart i ingen effekt. Blir i verste fall verre av dem;p

Skrevet

Du bør få henvisning til øre/nese/hals spesialist. 

Kan i mellomtiden anbefale deg å kjøpe deg et nesehorn å skylle bihulene med saltvann 😊 

Pappa slet med trange bihuler i flere år og kronisk bihulebetennelse, han ble ekstremt mye bedre ved å skylle med saltvann. Også ble han vel operert for trange bihuler tilslutt😊

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Anjatapinjata skrev:

Du bør få henvisning til øre/nese/hals spesialist. 

Kan i mellomtiden anbefale deg å kjøpe deg et nesehorn å skylle bihulene med saltvann 😊 

Pappa slet med trange bihuler i flere år og kronisk bihulebetennelse, han ble ekstremt mye bedre ved å skylle med saltvann. Også ble han vel operert for trange bihuler tilslutt😊

Har vært host ønh. De så masse slim pluss at det var litt hovent men gadd ikke tenke noe annet enn at at det var allergi. Men det kan ikke stemme 

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har lenge slitt med en tetthet i nesa/nesesvelget som ikke går over. Legen har sagt det er allergi, men jeg føler det er noe annet da jeg har lang erfaring med allergi og dette føles annerledes. Det drypper bakover og er seigtflytende. Får det ikke ut, innimellom får jeg ut noe, mest når jeg prøver å harke det opp. Det føles så tett at det er tungt å puste gjennom nesa. Dette bare varer og varer (måneder). Jeg føler meg ikke syk, men ganske sliten av det her og av å sove dårlig pga det. Bare lurer på hva jeg skal be legen om å sjekke neste gang, føler fler folk jeg har lest om med langvarige nese/bihulegreoer har blitt bra med antibiotika, men kan ikke se for meg at legen gir det når man ikle har kjempehøy CRP (Min har vært bittelitt høy bare) og man ikke har noe sterke infeksjonssymptomer som feber etc. 
kan det lilevel være noe bakterie inni der?

noen med lignende erfaring?

Har du forsøkt denne? Den er kjempegod og den funker som bare det. Eventuelt prøv å spis et par biter med fersk ingefær, skal love deg at det åpner opp alt.

https://www.vitusapotek.no/influensa-og-forkjolelse/nesespray/saltvannsspray/nazamér-original-20-ml-/p/870218

Anonymkode: ce07e...b61

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har vært host ønh. De så masse slim pluss at det var litt hovent men gadd ikke tenke noe annet enn at at det var allergi. Men det kan ikke stemme 

Okei. Du kan fortsatt begynne å skylle med saltvann ved hjelp av et slikt horn jeg snakker om😊 spør på apotek eller helsekost. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har du forsøkt denne? Den er kjempegod og den funker som bare det. Eventuelt prøv å spis et par biter med fersk ingefær, skal love deg at det åpner opp alt.

https://www.vitusapotek.no/influensa-og-forkjolelse/nesespray/saltvannsspray/nazamér-original-20-ml-/p/870218

Anonymkode: ce07e...b61

Er den bedre enn andre saltvannssprayer? Bruker en annen saltvann med menthol men den funker sånn passe.
var i utg punktet bekymret for at den inneholder åkermynte og at det er noe man kan være allergisk for. Men så lenge man tåler annen menthol er det vel greit?

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er den bedre enn andre saltvannssprayer? Bruker en annen saltvann med menthol men den funker sånn passe.
var i utg punktet bekymret for at den inneholder åkermynte og at det er noe man kan være allergisk for. Men så lenge man tåler annen menthol er det vel greit?

Nei det var er annet stoff jeg mente, dekspanteol. Redd for å reagere allergisk på noen stoffer men det er kanskje ikke så vanlig selv om det står at man kan det

AnonymBruker
Skrevet

Er det ingen som har lignende erfaringer med langvarig postnasal drypping og tett som har fått antibiotika og det har hjulpet? Selv om det ikke nødvendigvis har vært tydelige «infeksjons»tegn?

eller noen annen behandling som har hjulpet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...