Gå til innhold

Favoritt forfatter innen krim ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvem er dine favoritt forfattere innen krim og hvorfor ?

Anonymkode: e4ad6...226

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine favoritter Jo Nesbø, Henning Mankell, Val McDermid, Peter Robinson, Lynda La Plante, Elizabeth George og Camilla Läckberg.

De er mine favoritter fordi jeg sluker bøkene deres, bøkene deres er spennende og jeg synes de skriver godt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine favoritter er Frode Granhus (som dessverre ikke lever lenger), Arnaldur Indridason og Hans Olav Lahlum. Granhus (fra Lofoten) og Indridason (fra Island) lar den dramatiske naturen spille en viktig rolle, og skriver veldig spennende og medrivende. Lahlum har en helt spesiell stil, litt Agatha Christie-inspirert, og har gjort masse forarbeid for å sette romanene inn i et historisk riktig miljø fra Norge på 1960- og -70-tallet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje et litt kjedelig og lite originalt svar men for meg er Agatha Christie den beste.

Endret av Aragorn ll Elessar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aragorn ll Elessar skrev:

Kanskje et litt kjedelig og lite originalt svar men for meg er Agatha Christie den beste.

Enig. Ingen andre når helt opp. Utrolig mye middelmådig og svak litteratur innen denne sjangeren, spesielt nå om dagen. Av norske krimbøker holder jeg de få av Andre Bjerke høyest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Peter May og Ann Cleves. De skriver så godt og med så beskrivende språk, at jeg kjenner meg igjen når jeg søker opp stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agatha Christie troner suverent på førsteplassen, der har hun vært i 30 år for min del. Ellers liker jeg Minette Walters, Harlan Coben, P.D. James og John Le Carre

Anonymkode: 657e0...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karin Fossum.  Liker å følge Sejer og Skarre og mange spennende historier. Spesielt Elskede Poona.

Anonymkode: 7f3df...25e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...