Gå til innhold

Nevropatisk smerte

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har multippel sklerose og er mye plaget med nevropatisk smerte i armer og ben. Lurer på om det er andre her som har erfaring med noe som hjelper mot nevropatisk smerte?

Jeg bruker medisiner (neurontin og lyrica), har tidligere brukt fysioterapi og TENS uten særlig effekt. Hva annet kan fungere?

Anonymkode: 4f1af...719

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette bør du snakke med legene om. Ikke randome folk på et forum uten kompetanse

Anonymkode: a28b8...fd9

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette bør du snakke med legene om. Ikke randome folk på et forum uten kompetanse

Hun kan da spør på forumet, er da derfor vi har det. Erfaringer fra andre med samme sykdom er ofte mer relevant enn hva leger kan komme med. Forskjell på å teori og praksis.

Håper du for noen fornuftige svar ts. :) 

• Liker 5
Gjest Peanut
Skrevet

Jeg hadde såkalt skade i perifer nerve. Nerve som kom i klem i nakke og i seteregion (etter å ha sittet i spent stilling i 10-12 timer i strekk foran pc hver dag). Mine typer smerter oppsto først med brennende føtter, før hele kroppen begynte å prikke. All bevegelse utløste kraftige prikkinger. Det var best å ligge og sove fremfor å bevege meg. Jeg var hos 4 leger som ikke ante hva som feilet meg. Etter å ha vært sengeliggende i to måneder, gikk jeg til en kiropraktor. Han brukte tid over 6 måneder til å fikse meg opp. Det kan kanskje fungere for andre og.

(Jeg kom over de her, kiropraktor nevrologer: https://bærumkiropraktorklinikk.no/?gclid=EAIaIQobChMInba9p9Cn6gIVhswYCh3CEQKrEAAYAyAAEgLnyPD_BwE )

AnonymBruker
Skrevet

Må nok bare avfinne seg med å ha  fdiffuse smerter...

Anonymkode: 3d113...f82

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2020 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Jeg har selvsagt snakket med lege, men opplever at dette er et problem som de fleste løser med medisiner, og jeg har store plager selv om jeg går på medisiner. Opplever dessverre at legene trekker litt på skuldrene og ikke vet hva de skal tilby meg når ikke standardbehandlingene virker. Jeg har også vært hos smertelege.

På 29.6.2020 den 20.31, Peanut skrev:

Jeg hadde såkalt skade i perifer nerve. Nerve som kom i klem i nakke og i seteregion (etter å ha sittet i spent stilling i 10-12 timer i strekk foran pc hver dag). Mine typer smerter oppsto først med brennende føtter, før hele kroppen begynte å prikke. All bevegelse utløste kraftige prikkinger. Det var best å ligge og sove fremfor å bevege meg. Jeg var hos 4 leger som ikke ante hva som feilet meg. Etter å ha vært sengeliggende i to måneder, gikk jeg til en kiropraktor. Han brukte tid over 6 måneder til å fikse meg opp. Det kan kanskje fungere for andre og.

(Jeg kom over de her, kiropraktor nevrologer: https://bærumkiropraktorklinikk.no/?gclid=EAIaIQobChMInba9p9Cn6gIVhswYCh3CEQKrEAAYAyAAEgLnyPD_BwE )

Takk for svar, men dette er et litt annet problem enn jeg har :)

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Må nok bare avfinne seg med å ha  fdiffuse smerter...

Anonymkode: 3d113...f82

Diffuse smerter klarer jeg, men er noen dager så smertepåvirket at jeg nesten ikke klarer å gå.. Det hemmer meg veldig i hverdagen. 

Anonymkode: 4f1af...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...