AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Dere som hadde bivirkninger som måneansikt, når begynte dette å gå tilbake etter stopp på Prednisolon? Og hvor sakte trappet dere ned? Anonymkode: 9dad2...6d2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Det tar tid, spørs hvor stor dose du har gått på. Det som er tøft utenom måneansikt er den enorme matlysten. Anonymkode: f48df...93c
vikki96 Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som hadde bivirkninger som måneansikt, når begynte dette å gå tilbake etter stopp på Prednisolon? Og hvor sakte trappet dere ned? Anonymkode: 9dad2...6d2 Annet ikke. Slutta selv på dette for to dager siden og har fremdeles måneansikt og matlyst. Holdt dere mye vann når dere brukte det? Merket dere at det slapp etter dere slutta ?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det tar tid, spørs hvor stor dose du har gått på. Det som er tøft utenom måneansikt er den enorme matlysten. Anonymkode: f48df...93c 7,5 mg. Satser på å gå litt ned i vekt også, men har levd på veldig lite kalorier for å unngå å gå opp for mye. 26 minutter siden, vikki96 skrev: Annet ikke. Slutta selv på dette for to dager siden og har fremdeles måneansikt og matlyst. Holdt dere mye vann når dere brukte det? Merket dere at det slapp etter dere slutta ? Har begynt å ta vanndrivende nå, for å få ut alt, føler jeg har en del vann i kroppen. Anonymkode: 9dad2...6d2
vikki96 Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: 7,5 mg. Satser på å gå litt ned i vekt også, men har levd på veldig lite kalorier for å unngå å gå opp for mye. Har begynt å ta vanndrivende nå, for å få ut alt, føler jeg har en del vann i kroppen. Anonymkode: 9dad2...6d2 Kan ihvertfall svare etter egen erfaring. Har stått på 10 mg en uke. Deretter 7,5 i 3 uker som kur. Har kanskje gått opp 2-300 gram men regner med det neste er vann. Tror ikke du legger på deg om du spiser normalt. Tror bare folk legger på seg fordi de faktisk spiser mer.
vikki96 Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Akkurat nå, vikki96 skrev: Kan ihvertfall svare etter egen erfaring. Har stått på 10 mg en uke. Deretter 7,5 i 3 uker som kur. Har kanskje gått opp 2-300 gram men regner med det neste er vann. Tror ikke du legger på deg om du spiser normalt. Tror bare folk legger på seg fordi de faktisk spiser mer. Men de aller fleste legger på seg litt på magen og det er ikke vann men fett.
vikki96 Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som hadde bivirkninger som måneansikt, når begynte dette å gå tilbake etter stopp på Prednisolon? Og hvor sakte trappet dere ned? Anonymkode: 9dad2...6d2 Hvor lenge sto du på 7,5 forresten?
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, vikki96 skrev: Kan ihvertfall svare etter egen erfaring. Har stått på 10 mg en uke. Deretter 7,5 i 3 uker som kur. Har kanskje gått opp 2-300 gram men regner med det neste er vann. Tror ikke du legger på deg om du spiser normalt. Tror bare folk legger på seg fordi de faktisk spiser mer. Tro meg, folk legger på seg ekstremt. Ene gangen lå jeg på sykehus og gikk på veldig høy dose. Var en liten og spinkel jente. La på meg 10 kilo på 2 uker, hele kroppen min sprakk ut og jeg er full i strekkmerker. Jeg var syk og spiste minimalt. Alt kom av vann pga Prednisolon. Denne gangen har jeg stått på lavere dose, kun 7,5 mg i 3 år. Har ikke lagt på meg noe særlig. Men ser feit ut pga ansiktet og Buffalo hump, pluss at alt ekstra ligger seg på magen. Anonymkode: 9dad2...6d2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 2 minutter siden, vikki96 skrev: Hvor lenge sto du på 7,5 forresten? 3 år. Anonymkode: 9dad2...6d2
vikki96 Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 år. Anonymkode: 9dad2...6d2 Ah. Da forstår jeg.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Ved lave doser, under 20 mg som en kur, så får man lite bivirkninger. Men når man står på det over mange måneder og år så er bivirkningene kjipe ja. Jeg har stått på 30 mg i 3 uker og opplevde ikke å få bivirkninger som måneansikt. Kjente at jeg ble småhoven i føttene og høyere puls. Trappet ned 5 mg i uken. Bivirkningene gikk over når jeg var nede på 10 mg. Det kan dessverre ta tid før bivirkninger som måneansikt og buffalo hump forsvinner, forstår godt at det er kjedelig. Har ikke legen din sagt noe om når du kan forvente at de blir borte? Anonymkode: 1e25b...086
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ved lave doser, under 20 mg som en kur, så får man lite bivirkninger. Men når man står på det over mange måneder og år så er bivirkningene kjipe ja. Jeg har stått på 30 mg i 3 uker og opplevde ikke å få bivirkninger som måneansikt. Kjente at jeg ble småhoven i føttene og høyere puls. Trappet ned 5 mg i uken. Bivirkningene gikk over når jeg var nede på 10 mg. Det kan dessverre ta tid før bivirkninger som måneansikt og buffalo hump forsvinner, forstår godt at det er kjedelig. Har ikke legen din sagt noe om når du kan forvente at de blir borte? Anonymkode: 1e25b...086 Nei, legen sa ikke noe om det. Stått på Prednisolon før over flere år, men er så lenge siden at jeg husker ikke når det ble bedre 😔 Håper jeg aldri må på prednisolon igjen, det er virkelig ikke noe medisin for meg. Anonymkode: 9dad2...6d2
vikki96 Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 3 år. Anonymkode: 9dad2...6d2 Men du må spise, uansett.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 57 minutter siden, vikki96 skrev: Men du må spise, uansett. Har jo spist. Men kan ikke ligge på mer enn 1000 kalorier om jeg ikke skal opp i vekt. Det har ikke vært lett. Anonymkode: 9dad2...6d2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå